A nap vezető híre, akárcsak két héttel ezelőtt szombaton, Max Verstappenről és a Nordschleiféről szólt: GT3-as bemutatkozásán abszolút győzelmet szerzett a négyórás versenyen, csupán hat nappal bakui Formula-1-es sikerét követően.
Újra a Nordschleifén versenyzett Verstappen, immár az NLS széria csúcskategóriájában, a GT3-ban. A holland végig az első helyért küzdött, az időmérőn három másodperc lemaradással az abszolút harmadik rajtkockába kvalifikált, a futamon pedig rögtön az élre állt és magabiztos győzelmet szerzett.

A négyszeres világbajnok ismét a szimulátorversenyzésen nevelkedett Christopher Lulhammel osztozott az autón, ezúttal az Emil Frey Racing #31-es Ferrari 296 GT3 versenygépén. Összefoglalónk itt található.
Továbbra sincs csapatsorrend a McLarennél
Beismeri a McLaren-vezérigazgató Zak Brown, hogy figyelniük kell az utolsó nagydíjakon számos pontot lefaragó Max Verstappen közeledésére. Ugyanakkor hangsúlyozta, a McLaren kitart eddigi elve mellett: egyenlő lehetőséget kíván biztosítani Oscar Piastrinak és Lando Norrisnak.
„Úgy gondolom, figyelmet kell szentelnünk Maxnak. Azt kell folytatnunk, amit csinálunk” – nyilatkozta Brown, akinek teljes megszólalása itt olvasható el. „Azt akarjuk, hogy a két versenyzőnk és Max, de őt szeretnénk kivenni a képletből, harcolhasson a bajnoki címért. Egyenlő lehetőséget akarunk megadni nekik, egyenlő felszereléssel. Ezt tesszük most is, győzzön a jobb. Ezt akarjuk.”
Japán tesztelők, Perez, Permane
Következik a második felvonás a Haas-tartalék és WEC-világbajnok Ryo Hirakawa, valamint a Super Formula címvédője és listavezetője, Sho Tuboi számára: a japán páros október 14-15-én Silverstone-ban vezeti a Haas VF-23-at TPC-teszt keretein belül. A Toyota japánjai Fujiban már vezették a kétéves Haast – a hírrel itt foglalkoztunk.

Először látogatta meg a Cadillac F1 Team silverstone-i bázisát a leendő tizenegyedik csapat egyik 2026-os versenyzője, Sergio Perez. Az alkalmazottak előtt elmondta: „Nem az a lényeg, hol kezdünk, hanem hogy hol végzünk.”
Liam Lawson elismerően nyilatkozott a Racing Bulls új csapatfőnökéről, Alan Permaneről, aki júliusban vette át az alakulat irányítását Laurent Mekies távozását követően – részletek.

MotoGP: Bagnaia időmérőt és sprintet nyert szombaton
A szezonban jórészt csak küszködő Francesco Bagnaia idei második pole-pozícióját hozta a MotoGP Japán Nagydíjának időmérője. A fő meglepetést így sem ő szállította, hanem Joan Mir, aki második helyre kvalifikált a Hondával, megelőzve a vb-címe bebiztosítására készülő Marc Marquezt is – összefoglaló az időmérőről itt.
Az időmérő után a sprinten is folytatódott Bagnaia feltámadása a MotoGP Japán Nagydíján: az olasz a pole-ból indulva dominálta a szombati futamot. Pedro Acosta lett a második, Marc Marquez pedig többszöri próbálkozás után nyomta le Joan Mirt, így már a vb-cím kapujába ért a ducatis, hiszen öccse pontot sem szerzett.

Jorge Martin az első kanyarban bukott és csapattársát, Marco Bezzecchit is magával rántotta – a címvédő világbajnok újra megsérült, a vasárnapi folytatást kihagyja, hétfőn vállműtéten esik át Barcelonában. A sprint eseményei itt olvashatók.
Marc Marquez vasárnap világbajnok lehet, ha hét pontnál kevesebbet veszít öccsével, Alexszel szemben – a lehetséges permutációkat itt gyűjtöttük össze.
WEC: Pole-ban Harmadszor pole-ban a Cadillac, az Aston Martin legjobb rajthelyét szerezte
A 2025-ös szezon utolsó előtti fordulójaként Japánban, Fujiban versenyez a WEC – alig 200 kilométerre a Motegiben szereplő MotoGP-től –, ahol a hyperpole-on harmadik rajtelsőségét szerezte a #12-es Cadillac Alex Lynn révén.
A brit 0,439 másodpercet adott a #38-as testvérautónak, így a Cadillac kisajátította az első sort. A kvalifikáció meglepetése azonban a szezon során eddig Hypercar-értékelésben pontot sem szerző Aston Martin volt: a #009-es Valkyrie-t kormányzó Marco Sorensen vezette az időmérő első szegmensét, végül pedig harmadik időt futott, mindössze három századmásodpercre az első soros helyezéstől. Részletek itt.
