DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Elindult a bakui hétvége – csütörtöki F1-es hírek és sztorik

Perez visszaül egy F1-es autóba, Leclerc csak a Ferrarival akar nyerni, Hamilton dobogóra hajt, Russell pihenőt kapott, Verstappen hálás a csapatának, Alonso 2026-ot várja – az azeri sajtónap hírei és sztorijai.

Újra F1-es autót tesztel Sergio Perez

Hamarosan újra F1-es autót tesztelhet Sergio Perez – erősítette meg maga a mexikói pilóta, aki a Los Angeles Dodgers rendezvényén mondta el, hogy jövő héten Angliába utazik, ott, illetve az amerikai Charlotte-ban készül az F1-es visszatérésre. A Cadillac újdonsült versenyzője a 11. F1-es csapat központjaiban fog hangolódni egyrészt a szimulátorban, másrészt valós autóval is.

perez-silhouette



Perez tesztprogramját várhatóan egy régi Ferrari F1-es autóval fogják lebonyolítani, mivel a Cadillac az olasz gyártó ügyfele lesz és az már kiderült, hogy a korábbi autós, úgynevezett TPC-teszteket korábbi Ferrarikkal hajthatja majd végre. A volt Red Bull-pilóta első F1-es tesztjének pontos időpontját a Cadillac színeiben még nem hozták nyilvánosságra.

Először indul nő az FIA elnöki posztjáért

Laura Villars, egy fiatal svájci versenyző első nőként jelentette be indulását az FIA elnöki tisztségéért. Ambiciózus programjában a szervezet demokratizálását, átláthatóbb működést és a nők szerepének erősítését ígéri. Bár versenyzői múltja szerény, célja, hogy új generációk számára is vonzóvá tegye az autósportot.

A McLarennél átbeszélték a Monzában történteket

Átbeszélték a McLarennél az Olasz Nagydíjon alkalmazott csapatutasítást – erről beszélt Oscar Piastri az Azerbajdzsáni Nagydíj csütörtöki sajtónapján, azt azonban nem volt hajlandó elárulni, miről beszéltek a csapattal. „Sok mindent magunknak kell megtartanunk, mert ha ezeket az információkat kiadjuk, akkor nagyon könnyű célpontokká válunk, mert mindenki tudja, mit fogunk tenni. Ebben mindannyian egyetértünk, de ez a csapaton belül marad.”

piastri-norris-monza-1

A vb-éllovas azt is aláhúzta, hogy továbbra is kitart amellett, hogy a lassú kerékcsere a versenyzés része, és a McLarennel is ebben állapodtak meg, de mint rámutatott, a monzai csapatkérésben szerepet játszott az is, hogy a szokottól eltérő sorrendben hívták ki őket a bokszba.

Lando Norris csapattársához hasonlóan maga is elmondta, hogy tisztáztak pár dolgot, de valójában mindkét versenyző egyetértett abban, hogy helyesen döntött a csapat, az pedig nem lepte meg a britet, hogy kritikákat kapott a csapatutasítás után a McLaren. A tabella jelenlegi második helyezettje Colton Hertáról is beszélt, akinek szerinte megvannak a képességei, amelyek az F1-es szerepléshez szükségesek.

A pilóták nem kérnek a fordított rajtrácsból

Oscar Piastri más témában is megszólalt: „rossz ötletnek” nevezte a fordított rajtrács koncepcióját, míg Nico Hülkenberg és Pierre Gasly a sport és a show közötti egyensúly fontosságára hívták fel a figyelmet. Úgy vélik, a jelenlegi formátum jól működik, és felesleges lenne radikális változtatásokkal kísérletezni. A nyilatkozatokat itt lehet megtekinteni.

Russell kihagyta a mai napot Bakuban

Kihagyta az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíj csütörtöki sajtónapját George Russell. A brit pilóta a Mercedes tájékoztatása szerint egészségügyi okokból pihen a pénteki nap előtt, a tervek szerint a szabadedzéseket már nem hagyja ki, ott lesz az autóban. Ha mégsem lenne elég jó állapotban, akkor Valtteri Bottas vár beugrásra.

A hétvége beharangozó videója itt tekinthető meg:

 

Verstappen álma a nürburgringi 24 órás

Max Verstappen a múlt hétvégi Nordschleifén teljesített versenye után újfent kijelentette, hogy a jövőben mindenképp szeretne rajthoz állni a nürburgringi 24 óráson, valamint Le Mans-ban is, és rendkívül fontos számára az, hogy a Red Bull engedélyezi számára, hogy a GT-s szenvedélyének éljen. Verstappen kalandja után a bakui csütörtöki sajtóbeszélgetésén azt is kapta első félig vicces kérdésként, hogy még F1-es vagy már inkább GT-versenyzőnek tekinti magát: „Azt hiszem, elsősorban még mindig Formula-1-es versenyző vagyok” – válaszolta mosolyogva a holland.

Leclerc: Csak a Ferrarival akarok nyerni!

Charles Leclerc számára a Ferrari több mint csapat – ez az a hely, ahol világbajnok szeretne lenni. Bár a sikerek eddig elmaradtak, a monacói pilóta továbbra is elkötelezett: nem vágyik máshová, hanem Maranellóban akar történelmet írni. Elismeri, hogy csalódást keltő az idei teljesítmény, mégis bízik a közös munkában és a jövőben, s a 2026-os szabályváltozásokban is lát potenciált, még ha fenntartásokkal is kezeli őket.

Hamilton: A győzelem kicsit túlzás lenne, de…

A győzelmet egyelőre nem érzi reálisnak, egy dobogót azonban mindenképp szeretne szerezni a Ferrari színeiben Lewis Hamilton, aki kifejezetten bizakodó az Azerbajdzsáni Nagydíj előtt: úgy érzi, rátalált pár dologra, Baku pedig eleve kedvezhet az autójuknak. „Optimistának érzem magam a hétvégére fordulva: úgy érzem, találtam néhány dolgot, és most tudom, hogy azon kell dolgoznom, hogy ezeket kiaknázzam. Igazán remélem, hogy ez a hétvége ennek a kezdete lehet.”

hamilton-suzuka-2

Hamilton egy érdekes fejleményről is lerántotta a leplet: nevezetesen arról, hogy megvált a sportautó-kollekciójától. Korábban a hétszeres F1-es világbajnok számos autóval rendelkezett, kezdve Mercedesektől több LaFerrarin át egy igen ritka Pagani Zondáig. Ám mostanra ez a kollekció már a múlté – igaz, egy legendás Ferrarira, egy F40-esre még azért benevezne a Scuderia pilótája.

A brit klasszis azt is elárulta, hogy a ferraris tapasztalatok kapcsán korábbi versenyzők és szakértők is javasolták neki, hogy beszéljen Sebastian Vettellel, és ezt meg is fogja tenni „Szándékomban állt beszélni Sebbel a szünetben. Úgy gondolom, hamarosan meg fogom tenni. Nem hívtam idén, mert sokszor nem vagyok a telefonom közelében. Nem akartam zavarni őt, korábban pedig nem akartam beszélni vele, mert nem akartam, hogy előítéleteim legyenek. Hat-nyolc hónap tapasztalatával jó elképzelésem van a helyzetről, szóval valószínűleg hamarosan beszélni fogok vele.”

Alonso: Jövőre kevesebb szerencse is elegendő lesz az erős eredményekhez

Fernando Alonso szerint a monzai kiesése nem a kerékvető miatt történt, szimplán balszerencsésnek minősítette – ahogyan azt is elárulta, hogy jövőre erősebb eredményekre számít. „Azt hiszem, 2022-ben volt egész jó autóm az Alpine csapatánál. Azonban 12-szer estem ki, minden alkalommal erős pontszerző helyről. Abban az évben 55-60 pontot dobtunk ki az ablakon, idén az Astonnal 22 egységnél járunk. Nagyon lelombozó, amikor nem tudjuk befejezni a versenyt, pedig az első tízben vagyunk, ha jövőre erős autónk lesz, normál mennyiségű szerencse is elegendő lesz a jó eredményekhez” – mondta a kétszeres világbajnok.

Hadjart nem érdeklik a Red Bull-pletykák

Nem érdeklik Isack Hadjart azok a pletykák, melyek szerint 2026-ban ő lehet Max Verstappen csapattársa a Red Bullnál: a pilóta állítása szerint még nem tudja, mit hoz számára a jövő. „Nem érdekel. Tényleg nem érdekel: eltölthettem otthon öt napot, volt más dolgom azon kívül, hogy az Instagramot görgessem” – mondta a szóbeszédekről.

Sainz számára elképesztő a stewardokkal kapcsolatos érvelés

Carlos Sainz megismételte, hogy szeretné, ha az F1 állandó stewardokat alkalmazna, miután a felülvizsgálati kérelem alapján sikeresen megsemmisítették a Holland Nagydíjon kapott büntetését. Az FIA többször jelezte már, hogy az F1 gigantikus bevételei fedezhetnének fontos költségeket, például a felügyelők bérét is, a sportág viszont egyelőre nem akart lépni ebben az ügyben, mondván, ez FIA-feladat.

sainz-monaco

„Ha ez a helyes út, akkor nem tudom elhinni, hogy ezekről a fizetésekről beszélünk. Az segítene, ha tudnám, hogy minden versenyen ugyanaz a felügyelő van, mert akkor ismerném a mintát, és az évek során velük való együttműködésem során megtanultam volna, hogyan fognak elbírálni az adott pillanatban egy incidenst” – mondta a spanyol versenyző.

Bearmant bosszantják az irányelvek

Bosszantják a versenyzési irányelvek Oliver Bearmant az F1-es Olasz Nagydíjon kapott büntetése után, amely miatt az automatikus egyversenyes eltiltás szélére sodródott: a pilóta szerint a szabályok ellentétesek a versenyzői ösztönökkel. „Úgy éreztem a monzai esetemnél, hogy eléggé keményen elbántak velem. Az irányelvek azt mondják ki, hogy abban a konkrét helyzetben semmilyen helyhez nem volt jogom a belső íven, ami véleményem szerint kicsit erős.”

Antonelli egyetért Wolff kritikájával

Egyetért Toto Wolff kritikájával Kimi Antonelli: szerinte elsősorban a futama volt valóban csalódáskeltő két hete az F1-es Olasz Nagydíjon, amely főként a második szabadedzésen elkövetett hibájára volt visszavezethető – éppen ezért a fő célja, hogy tiszta edzéseket fusson Bakuban. „Én és Toto mindig nagyon nyitottak vagyunk egymással, és eléggé nyitottan beszélünk egymással. Azt hiszem, főként a futamra célzott a megjegyzésével.”

A hétvégi finálé után megszűnik a ralikrossz-vb

A hétvégi szezonzáró futammal véget ér a ralikrossz-világbajnokság története: az FIA bejelentette, hogy a sorozat 2026-tól ismét csak európai státuszt kap. A döntés egy átfogó reform része, amelynek célja a nézői elköteleződés növelése, ugyanakkor egy korszak lezárását is jelenti. A ralikrossz csúcskategóriája tehát újra Európa-bajnokságként fut majd, hatfordulós naptárral, a kontinens ikonikus helyszíneire koncentrálva. A világbajnoki státusztól búcsúzó sorozatnak ugyanakkor marad globális eleme: egy külön világkupa futamot is terveznek, Európán kívüli helyszínen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: