DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Magyar Nagydíj, Ferrari, 2026: a nap hírei

A vasárnapi hírek, érdekességek, megszólalások a Formula.hu szokásos összefoglalójában, hogy ne maradjatok le semmiről!

mark_1

Marquez nagy csata után dominálta a MotoGP Magyar Nagydíját



Hiába esett vissza a Marco Bezzecchivel történt összeérés után két helyet is Marc Marquez, az olasszal vívott remek csata után a MotoGP Magyar Nagydíján is folytatta győzelmi szériáját a Ducati vb-éllovasa, aki már sorozatban hetedszer nyert. Az apriliást Acosta is megelőzte, így a KTM-es zárt másodikként a Balaton Park Circuiten.

Balogh Tamás helyszíni összefoglalója és a futam végeredménye itt található!

 

Utolsó körös győzelmekkel duplázott Talmácsi volt csapata a Balaton Park Circuiten

Remek versenyt hozott a vasárnap a Moto2 és a Moto3 kategóriák számára is, a részletek és a lényeg itt olvasható!

 

Élvezetes pálya, egy problémás ponttal – így összegeztek a MotoGP-sek a Balaton Park Circuiten

Más jellegű, szűk, mégis élvezetes nyomvonal: így foglalták össze Marquezék a Magyar GP-ről gyűjtött benyomásaikat. Bastianini esése a sikánban az egyetlen negatívum.

A nyilatkozatok ebben a cikkben olvashatók!

 

„Nem nagyobb leszorítóerő kell” – Ferrari

Furcsán működnek a mostani F1-es autók Fred Vasseur szerint, az viszont világos, hogy a hasmagasság jelenti a Ferrari korlátait 2025-ben.

Vasseur szavai itt találhatók!

 

„Biztos, hogy jó irányba megyünk” – Leclerc 2026-ról

Kiemelten fontos lesz, hogy végre jó helyzetben kezdjen egy új érában a Ferrari – erről beszélt Charles Leclerc.

A monacói pilóta szerint már minden 2026-ról, illetve az azt követő évekről szól, hiszen borzasztóan fontos lesz, hogy versenyképes csapattal, autóval és egy jól felépített fejlesztési tervvel vágjon neki a teljesen új korszaknak a Scuderia – ez az utóbbi szabályváltozások idején egyszer sem sikerült.

„Fordulópont lesz a következő szezon a teljesen új éra és a teljesen új autók miatt. Ilyenkor mindig az a fontos, hogy jó helyzetben kezdj, mert mindig sokkal nehezebb felzárkózni, hiszen ilyenkor mindenki a nagy fejlesztéseket hajszolja” – magyarázta.

„Ilyenkor hátrányt csökkenteni nehéz, úgyhogy elöl kell kezdenünk, jó helyzetben kell lennünk az elején, aztán meglátjuk. Jelenleg teljes mértékben elkötelezett vagyok azt illetően, hogy megpróbáljam újra naggyá tenni a Ferrarit és nyerni.”

 

Montoya: Ez a két motor kiemelkedhet 2026-ban

Juan Pablo Montoya hangsúlyozta, hogy a mostani találgatások többsége inkább feltételezés, hiszen kevés konkrét információ áll rendelkezésre a csapatok fejlesztéseiről. Azt viszont biztosra veszi, hogy a Mercedes és a Ferrari lehet a két legerősebb.

„Őszintén szólva biztos vagyok benne, hogy a Mercedes és a Ferrari között fog eldőlni a küzdelem – attól függően, melyikük áll elő jobb motorral” – mondta a korábbi F1-es versenyző.

Ugyanakkor hozzátette, jelenleg szinte lehetetlen megmondani, hogy ki hol tart a felkészülésben. 

„Most erről beszélni inkább csak találgatás. Nem tudhatjuk, hol áll az Audi, hol a Ford, vagy éppen a Ferrari.”

 

„Ez lesz az új normális” – Sainz szerint a pilóták megszokják az új autókat

Carlos Sainz valami hasonlóan nagy váltás történt versenyzői szempontból 2014-ben is, mint amit jövőre kell megugraniuk.

„Nagyon bonyolult. Vezetés közben sok agyi kapacitást igényel. De annak idején az is hasonló volt, amikor a normál V8-as motorokról át kellett állni a komplex V6-osokra és kezelni kellett az akkumulátorokat, meg mindent” – magyarázta.

„Akkoriban az is sokkoló volt, hogy egy pilótának ennyi mindent kell észben tartani, amelyekről korábban, a V8-as motorral soha nem gondolkodtunk. De aztán mindannyian megszoktuk, mindannyian alkalmazkodtunk, és most már normálisnak tűnik. Azt hiszem, jövőre valami hasonló lesz” – fogalmazott a spanyol.

 

„Én jóban vagyok a többiekkel” – Mekies

Laurent Mekies szerint együtt tud dolgozni a többi F1-es csapatfőnökkel, jó a társaság, konstruktív megbeszéléseket folytatnak a sportág jövőjével kapcsolatban.

„Bármennyire is nem értünk egyet és egyszerűen csak a rövid vagy középtávú érdekeinket védjük, az igazság az, hogy nagyon jó kapcsolatunk van Zakkel, Andreával, de Totóval, Freddel, Mattiával Binottóval és az összes többi sráccal is. Ez egy nagyon jó csapat, és szerintem az F1 Bizottság elég sokat tett azért, hogy tudatosítsa: ha valóban azt akarjuk, hogy a sport a jelenlegi legmagasabb szinten maradjon, akkor szükség van egy olyan csoportra, amely megpróbálja háttérbe szorítani rövid és középtávú érdekeit, és megbeszéli az FIA-val és az F1-gyel, hogyan lehetne előrelépni.”

 

„Bűnösnek érzem magam, ha elégedett vagyok” – Lawson

Így gondolkodik ma egy F1-es pilóta: nem szabad örülni egy-egy jó eredménynek, mert azzal időt veszteget a következő hétvégére való felkészülésből.

„Nagyon nagy a nyomás, nagyon sokat dolgozol a célod eléréséért, és amint eléred, már a következőre figyelsz. Azonnal” – fogalmazott.

„Amilyen kemény ma a sport, elérsz egy jó eredményt, és rögtön a következő hétvégén jár az eszed. Nagyon-nagyon nehéz tud lenni az, hogy élvezzük ezeket a pillanatokat, mert egyszerűen ilyen a mentalitás.”

„Én is nehezen tudok teljesen elégedett lenni egy jó eredménnyel, azonnal bűnösnek érzem magam ilyenkor amiatt, hogy nem dolgozom rögtön a következő hétvégén, vagy a következő futamon, vagy a következő szezonon, vagy akármin. Szerintem mindenki így gondolkodik, aki magas szinten van egy sportágban, vagy akár egy üzletben” – magyarázta.

 

Beszállhat a WRC-be a Renault/Dacia?

Reményre okot adó pletyka terjed ralis berkekben: bizonyos értesülések szerint a Prodrive ott ül a jelenlegi három gyártó mellett annál az asztalnál, amelynél a WRC 2027-ben kezdődő új érájáról egyeztetnek. Az új szabályok lényege a sokkal olcsóbb és egyszerűbb csúcskategória lesz, és az az opció, hogy meghatározott feltételek mellett privát cégek is építhetnek ilyen autót, nem feltétlenül kell hozzá egy nagy gyártó.

A Prodrive annak idején a Subaru WRC-programját valósította meg, az utóbbi években pedig előbb saját csapattal, majd idéntől (illetve a tavalyi év végétől) a Dacia gyári alakulatával harcol a tereprali-világbajnokságban, méghozzá Nasser Al-Attiyah és Sebastien Loeb vezetésével.

A hírek szerint a Prodrive élénken érdeklődik a potenciális WRC-s beszállás iránt és győzködi a vezérigazgató-váltáson áteső Renault-t, hogy támogassa ezt a törekvést a tereprali mellett. A pletykák szerint itt is a Dacia név kerülhet előtérbe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: