DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Cadillac-opciók, Tsunoda pszichológusnál – szombati F1-es hírek

Az új csapat lehetőségeiről és a 2026-os szabályokkal nem szimpatizáló Strollról is írtunk a mai Formula-1-es témák között. Eközben a MotoGP-ben Marquez esőben uralkodott a Sachsenringen.

A nap kevés Formula-1-es témája között duplán felbukkant a Cadillac. Graeme Lowdon csapatfőnök szavai alapján Daniel Ricciardót kihúzhatjuk a 2026-os ülések esélyeseinek sorából. Az ausztrál tavalyi távozását követően többször beszélt arról, végzett a Formula-1-gyel és élvezi a szabadságot: Lowdon erre alapozva beszélt arról, hogy ha egy versenyzőt győzködniük kellene, akkor nem a megfelelő jelöltről van szó. Részletek.

Felipe Drugovich megerősítette, hogy a Cadillac F1-es csapatánál is képben lehet a jövője szempontjából, de egyelőre óvatosságra int – ezeket mondta a brazil.



Helmut Marko Yuki Tsunodáról beszélt. Szerinte Silverstone-ban már láttak biztató jeleket: a szabadedzéseken kisebb volt a lemaradása Max Verstappenhez képest, mint korábban, Tsunoda ráadásul sportpszichológussal dolgozik, hogy mentálisan is előrelépjen. Ezeket mondta Helmut Marko.

Stroll: Sokan a politika miatt hallgatnak

Lance Stroll is azon versenyzők közé tartozik, akik nem várják a Formula-1 új, 2026-os motor- és aerodinamikai szabályrendszerét. A 26 éves kanadai versenyző szerint kár, hogy az F1 egy tudományos kísérlet formájában az elektromos hajtás irányába tolódik el a leszorítóerő kárára. Azért ki tud egyezni a szabályokkal, ha az Aston Martin az új érában versenyképes lesz. Stroll hozzátette, a rajtrács más tagjainak is hasonló ellenérzéseik vannak, de sokan politikai okok miatt inkább hallgatnak.

„Nem vagyok az irány rajongója, de ha gyors autónk lesz, versenyképesek leszünk, jobbak, mint a többiek, akkor nincs miről panaszkodni. De az elképzelés akkor sem tetszik. Szerintem ezzel sok versenyző egyetért, de néhányan talán politikai okok miatt nem beszélhetnek róla” – mondta a kanadai. A teljes cikk itt olvasható el.

Még Gene Haas is meghajtotta a Haast Goodwoodban

A csütörtöktől vasárnapig zajló Festival of Speed egyik főszereplője a Haas: a hivatalosan tizedik F1-es szezonját ünneplő csapat nagy erőkkel érkezett a kultikus goodwoodi eseményre, nem csupán mindkét versenyző, Esteban Ocon és Oliver Bearman ültek autóba, de a csapatfőnök, Ayao Komatsu, valamint a tulajdonos, Gene Haas is volán mögé ült és teljesítette a hegyi szakaszt! Részletek itt.

Ugyancsak Goodwoodban visszaült 2008-as autójába Felipe Massa, aki tett is egy érdekes elszólást: összhangban a 2008-as vb-címért indított bírósági ügyével – amely körül mostanában nagy a csend, a tavaly októberi nyilatkozat óta, miszerint a versenyzőnek sokba kerül a pereskedés – megjegyezte, ezzel az autóval nyerte meg a vb-címet a Ferrari és ő maga.

„Kétségtelenül ez volt a legjobb évem. Ezzel az autóval ötször (valójában hatszor – a szerk.) nyertem. Ez volt a Ferrari utolsó bajnoki címe – és azt mondanám, az enyém is. Lenyűgöző pillanat itt lenni Goodwoodban” – nyilatkozta le Massa.

Bortoleto és Verstappen barátsága

Max Verstappennel és Oliver Bearmannel ápolja a legszorosabb kapcsolatot a 2025-ös mezőny elsőévese, Gabriel Bortoleto. A négyszeres világbajnokkal két éve lett jóban, a közös szenvedély révén – derül ki a Formula1.com interjújából.

„Nos, úgy kezdődött, hogy sokat videójátékoztam és szimulátoroztam Maxszal, amikor még az F3-ban voltam. Az F3-as előszezonban, januárban, februárban kezdtünk gyakorolni. Van egy jó kis csoportunk barátokkal, együtt játszunk és szimulátorozunk, a csapatának, a Team Redline-nak pedig nagykövete is vagyok” – mondta Bortoleto.

Marquezé a pole és sprint is az esős Sachsenringen

Az előrejelzéseknek megfelelően megérkezett az eső szombatra a Sachsenringen. Marc Marquez sikerét hozta a MotoGP Német Nagydíjának időmérő edzése: a spanyol a hondás Johann Zarcót és az apriliás Marco Bezzecchit előzte meg. A vb-üldözők közül Alex Marquez a hatodik, Francesco Bagnaia pedig csak a 11. helyen végzett. Az időmérőről itt számoltunk be.

Hiába sokallt be az első kanyarban a start után és kellett bemutatnia később is egy nagy mentést, így is Marc Marquez nyerte a MotoGP Német Nagydíjának sprintfutamát: a ducatis spanyol az utolsó kör elején kapta el az addig vezető Marco Bezzecchit. Fabio Quartararo lett a harmadik, miközben Alex Marquez nyolcadikként zárt, Francesco Bagnaia viszont pontot sem szerzett. Összefoglaló.

Formula-E: Evans győzött, Wehrlein életben tartotta esélyeit

A hajrájához érkező Formula-E utolsó előtti fordulóját tartják Berlinben. Mitch Evans pole-ból szerzett győzelmet – a szezonnyitó óta először a Jaguarral, úgy, hogy a kettő között nem szerzett pontot –, 14. sikerével utolérte a széria eddigi legeredményesebbjét, Sebastien Buemit.

Eközben a bajnokságot vezető Oliver Rowland a hajrában, a biztonsági autós újraindítást követően, kontaktban megsérült autóval esett ki. Mivel legközelebbi üldözője a bajnokságban, Pascal Wehrlein második lett, a német életben tartotta reményeit. A nissanos éllovas előnye így is tetemes, 50 pont, azaz már vasárnap bajnok lehet, ha a nap végén 58-cal áll német kihívója előtt.

Kiss Norbert tizedszer nyert idén

A Kamion Európa-bajnokság Nürburgringen tartott hétvégéjén Kiss Norbert szokásos formában kezdett, pole-pozícióval és futamgyőzelemmel az első versenyen – a szezon mindössze negyedik helyszínén tizedik elsőségét szerezte, német apa és fia, Jochen és Lukas Hahn előtt.

A fordított rajtrácsos futamon Kiss Norbert harmadik helyig jutott, a nyolcadik pozícióból felzárkózva nagyokat küzdve az ellenfelekkel, különösen az idősebb Hahnnal, miközben Antonio Albacete szerezte szezonja első győzelmét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: