DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Büntetések, Hungaroring, Norris – csütörtöki F1-es hírek és sztorik

Az FIA nyilvánosságra hozott szabályozása, Alonso Hungaroring-dicsérete, Norris önkritikája, Stroll panasza, Russell éles javaslata és még sok más a csütörtöki F1-es hírösszefoglalóban!

Közzétette a büntetési irányelveket az FIA

Az FIA két új dokumentumot tett közzé, hogy egységesebb és átláthatóbb alapokra helyezze az F1-es versenybírók döntéseit a versenyhétvégéken előforduló incidensekkel kapcsolatban. Az egyik irányelveket fogalmaz meg az időbüntetések és büntetőpontok alkalmazására, a másik a vezetési normákat érinti. A cél, hogy a büntetések rendszere érthetőbbé váljon. A részletek megtekinthetőek a két linkre kattintva!

Alonso: A Hungaroring lehet az egyik legjobb európai helyszín

A Formula–1-es mezőny öt hét múlva érkezik a felújított Hungaroringre, és a fejlesztések már most pozitív visszhangot váltottak ki a pilóták körében: az F1-es Osztrák Nagydíj sajtónapján több versenyző is nyilatkozott a magyar pálya megújulásáról, amely új főépülettel és tágasabb garázsokkal várja a csapatokat.

alonso-spielberg



Fernando Alonso nem fukarkodott az elismerésekkel: „Láttam néhány képet a bokszutcáról és a paddockról, nagyon várom, számomra mindig egy különleges helyszín marad, hiszen itt szereztem az első győzelmemet. A pályát és a Budapestet is szeretem, a pálya fejlesztésével pedig még jobb lesz. Egyértelműen ez lehet a naptár egyik legjobb európai helyszíne” – mondta a kétszeres világbajnok.

Norris: Fájt, mert a csapattársammal történt

Lando Norris számára nehéz napokat hozott az F1-es Kanadai Nagydíj óta eltelt időszak, miután összeütközött csapattársával, Oscar Piastrival. A brit pilóta azonnal elismerte hibáját, és bár kellemetlen megbeszélések következtek a McLarennél, elmondása szerint ezekből erősebben jöttek ki, mint előtte. Norris hangsúlyozta: a csapat iránti elkötelezettsége miatt különösen fájdalmas volt, hogy épp Piastrival történt meg az incidens.

Magasabb díj akadályozhatja meg a felesleges óvásokat?

George Russell szerint túl alacsony a Formula–1-es óvásokhoz kapcsolódó pénzügyi letét, és emiatt a csapatok könnyedén nyújtanak be szerinte megalapozatlan beadványokat is. A Mercedes versenyzője kanadai győzelmét a Red Bull megóvta, ám a sportfelügyelők elutasították a keresetet – a brit pilóta szerint egy komolyabb összeg visszatartó erővel bírna.

Ezért lett a Ferrari a legjobb a bokszkiállásoknál

A Ferrari elmagyarázta, hogyan sikerült a bokszkiállásait az F1-es rajtrácson következetesen a leggyorsabbá tenni. A 2025-ös év eddigi 10 futamából nyolcszor a Ferrarié volt a leggyorsabb kiállás, ami egyértelmű fordulatot jelent Fred Vasseur vezetése alatt. A Ferrari sportigazgatója, Diego Ioverno részletesen kifejtette, milyen lépéseket tett a Scuderia annak érdekében, hogy osztályelsővé váljon:

hamilton-china-2

„A cél egyértelműen az, hogy a bokszutca legénysége mindig a legmagasabb szinten tudjon teljesíteni. Ez nem feltétlenül az abszolút sebességre való törekvést jelenti, hanem inkább azt, hogy következetesen a három másodperces határ alatt maradjunk. Ez az állandóság lehetővé teszi a stratégáink számára, hogy kellő pontossággal megjósolják, hogy az autó milyen pozícióban fog visszatérni a pályára a megállás után.”

Sainz: Mint motorsport-szurkoló, csalódott vagyok

Miután az idősebb Sainz az év elején érdeklődést mutatott Mohammed ben Sulayem kihívása iránt az FIA elnöki posztjáért, nemrég bejelentette, hogy nem pályázik a pozícióra. Carlos Sainz elismerte, hogy „motorsport-rajongóként” csalódott emiatt: „Azt hiszem, hogy sok motorsportos személy szerette volna, ha apám is megpróbálja, és megnézi, mit tehetett volna a sportért.”

Stroll: Az F1-ben két rossz futam is elég

Az egykori F1-es pilóta, Timo Glock erőteljes kritikát fogalmazott meg a hazai futamát is pont nélkül záró Lance Stroll teljesítménye kapcsán, felvetve, hogy az Aston Martinnak új versenyző után kellene néznie. A kanadai pilóta az Osztrák Nagydíj sajtónapján, ahol a Formula.hu is képviseltette magát, válaszolt a vádakra: szerinte a Formula–1-ben két jó vagy két rossz hétvége után teljesen másként ítélik meg az embert, ő viszont inkább saját belső körére és a munkára koncentrál.

Perez: Verstappen 2022-ben neheztelt Monacóért

Sergio Perez egy friss podcastben új részleteket osztott meg a 2022-es F1-es szezon egyik legvitatottabb csapatutasításos esetéről, amikor Max Verstappen megtagadta a helycserét a Sao Pauló-i Nagydíjon. A mexikói szerint csapattársából a monacói időmérőn történtek miatti sérelem robbant ki ekkor, Verstappen ugyanakkor tagadja, hogy feszültség lenne kettejük között.

perez-verstappen-2022-3

A holland versenyző más témákról is beszélt az Osztrák Nagydíj sajtónapján, többek között kinyilvánította, hogy szívesen látná Sebastian Vettelt újra a csapat kötelékében, bármilyen formában is térne vissza. „Teljesen természetes, hogy valakinek, aki annyi mindent elért a Red Bull-lal, akit a Red Bull nevelt fel, mindig van helye nálunk” – fogalmazott. „Seb mindig nagyon jó kapcsolatban maradt Helmuttal, még azután is, hogy elhagyta a csapatot. Nem tudtam, hogy most beszélnek, de biztos vagyok benne, hogy mindig lesz helye Sebnek, bármilyen szerepben is.”

Hadjar: Hamilton minden idők legjobbja, de Senna a valaha volt leggyorsabb

Isack Hadjar szerint a teljes versenyzői csomagot illetően Lewis Hamilton minden idők legjobb Formula–1-es pilótája, nyers tempó tekintetében viszont Ayrton Senna jelenti az etalont: „Úgy gondolom, minden idők legjobb versenyzője a Formula–1-ben Lewis Hamilton, de a leggyorsabb egyértelműen Ayrton. Akár esett, akár száraz volt, akár vegyesek a körülmények: mindig Ayrton Senna.”

hamilton-barcelona-1

Egy másik francia pilóta, egészen pontosan expilóta is beszélt a Ferrari hétszeres bajnokáról: „Hamilton nagyon keményen próbálkozik, de a kora csak egy hátrány. 40 évesen hihetetlenül nehéz beletenni azt az erőfeszítést, amit ezek az autók megkövetelnek. Ahhoz, hogy tartani tudja a tempót, olyan autóra van szüksége, ami jelentősen gyorsabb, mint bárki másé, és ez most egyszerűen nem így van.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: