DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. június 23. hétfő
Hírösszefoglaló

F1-film, Piastri, Hamilton, Verstappen: a nap hírei

A Formula.hu esti hírösszefoglalójában a nap legfontosabb nyilatkozatai, megszólalásai egy cikkben összegyűjtve.

 

Privát vetítésen nézte meg a mezőny az F1 című filmet – Verstappen inkább streamelt…

Bár a nagyközönség majd csak egy bő hónap múlva, június végén tekintheti meg a Brad Pitt főszereplésével készült F1 című mozifilmet, a Monacói Nagydíj előtti szerda este privát vetítést tartottak a Formula-1 mezőnye számára, ahova a pilótákat és a csapatvezetőket is meghívták. Az F1 Instagram-oldalára feltöltött fotók tanúsága szerint a 20 versenyzőből 18 meg is jelent az eseményen: a két kivételt Lance Stroll és a regnáló világbajnok Max Verstappen jelentette – utóbbi ráadásul a vetítéssel egy időben éppen Twitchen streamelt, Franz Hermann néven…

 

Díjat nyert a Drive to Survive

Egy másik F1-es alkotás, a Netflix nagysikerű, de sokat kritizált sorozata, a Drive to Survive (magyarul Hajsza a túlélésért) hatodik – azaz nem a legutóbbi, hanem a 2023-as idényt feldolgozó – évada Emmy-díjat nyert „Kiemelkedő sportos dokumentumfilm-sorozat” kategóriában. Ez a második alkalom, hogy ezzel a díjjal jutalmazták az alkotást, 2022-ben ugyancsak elnyerte az Emmyt.

 

„Monaco sokkal rosszabb lehet” – Marko

Működnek a Red Bull imolai fejlesztései, ezt szűrte le Helmut Marko, a csapat Formula-1-es tanácsadója Max Verstappen vasárnapi győzelméből. A szakember ugyanakkor figyelmeztet rá magához a pilótához hasonlóan, hogy a soron következő monacói helyszín sokkal kevésbé passzolhat az RB21-eshez:

„Az autó most újra azt csinálja, amit Max akar. Ez a fejlesztéseknek köszönhető, amelyek hála istennek működtek. De ez csak Imola volt: a kövezkező nagydíjon nagyon másképp nézhetnek ki a dolgok. Monaco egy teljesen más pálya csak lassú kanyarokkal. Sokkal rosszabbak lehetnek ott a dolgok” – nyilatkozta az OE24-nek Marko, aki hozzátette: Verstappen az első kanyaros manőverével Oscar Piastri ellen ismét megmutatta, hogy jelenleg ő a legjobb, csak ő tudta így kihasználni a megnyíló rést.

 

Piastri a Formula.hu-nak: Jobban hajtom az utolsó századmásodperceket

A Formula.hu és Horváth Dániel kollégánk arról kérdezte a csütörtöki sajtónapon Oscar Piastrit, hogy miben fejlődött leginkább 2025-re tavalyhoz képest – különös tekintettel az érettség, illetve a versenyzési készség, versenyzési tapasztalat területén, amit mindig kiemelnek vele kapcsolatban.

„Szerintem igazából a kiegyensúlyozottság az, amiben mindennél nagyobbat javultam. A versenyzési készégem, vagy ilyesmi nem változott jelentősen, csak annyi, hogy most a győzelmekért versenyzek és nem a negyedik-ötödik helyen” – mondta a vb-éllovas.

f1-piastri-mclaren-2025



„Az érettség területén is előreléptem annyit, hogy kicsit másképp gondolkodok bizonyos dolgokról, kicsit jobban hajtok azért, hogy meglegyenek azok az utolsó századmásodpercek, mert tavaly sokszor éreztem azt, hogy főleg az időmérőkön pont a rossz oldalán voltam ennek a pár századmásodpercnek” – fogalmazott Piastri.

„Most gyakrabban vagyok ugyanennek a jobb oldalán, ami remek, de mindig próbálom megtalálni a következő fejlődési lépcsőt” – zárta válaszát az ausztrál.

 

Trükközhetnek a csapatok az F1-es Monacói Nagydíjon?

Carlos Sainz úgy véli, hogy a Monacói Nagydíj „lottósorsolát” a hétvégén csak még nagyobbá teszi a kötelező kétkiállásos verseny bevezetése.

„Monacóban mindig van egyfajta lottóelem, amit Monaco mindig is tud nyújtani. Azt hiszem, idén ez az elem egy kicsit nagyobb lesz, tekintve, hogy a kétkiállásos verseny az egykiállásos helyett kétkiállásos lesz” – mondta a Williams pilótája a csütörtöki sajtónapon Monacóban.

„Azt hiszem, mindenki, aki nem a pole-ból indul, örömmel fogadja a kétkiállásos versenyt. Egyedül az a srác, fog egy kicsit átkozódni, aki a pole-ból indul, hogy az az év, amikor ő indul a pole-ból, az a kötelező kétkiállásos év, és sok ismeretlen történhet.”

„Csak egy kicsit aggódom amiatt, hogy a csapatok túl sokat játszanak a tempóval, hogy segítsék a csapattársakat. Remélem, hogy nem lesz túl sok trükközés ezzel kapcsolatban.”

 

Mit kell tudni a két kerékcserés F1-es „Monaco-szabályról”?

Egyedi szabályt vezet be csak a Monacói Nagydíjra az F1: mutatjuk, mi a pontos előírás és hogyan hathat mindez a vasárnapi versenyre.

A cikk itt olvasható!

 

Mit vár az Aston Newey első F1-es futamától?

Először látogat ki egy F1-es nagydíj helyszínére új munkaadója színeiben a tervezőzseni: a csapatfőnök elmondta, miért értékes igazán számukra a mérnöklegenda.

„Amikor Adrian március elején csatlakozott hozzánk, azt mondtuk, Adriannak 2026-ra és az autó felépítésére kell koncentrálnia, és elsődlegesen erre is fókuszált. Ebédidőben voltak beszélgetések, amelyek nemcsak arról szóltak, hogy mit eszik vagy mit csinált a hétvégén, hanem a 2025-ös autóról is és arról, mik lehetnek a problémák. Ugyanakkor egy különálló mérnöki csapat dolgozik a 2025-ös autón. Ő pedig a 2026-oson dolgozik, megismerte, milyen eszközökkel rendelkezünk, különösen a CFD-t és a szélcsatornát illetően, valamint az információ útját a rajztáblától a szélcsatornás eredményekig.”

„Ezzel megtudtuk, mik az erősségeink és gyengeségeink, és hogyan tartsuk meg az erősségeinket, miközben javítunk a gyengeségeinken, szóval ezzel foglalkozik a gyárban. Most itt van, látni fogja, hogyan működünk egy versenyhétvége közegében, hogyan optimalizáljuk az autót, meglesz így a tapasztalata és a belelátása a dolgokba” – magyarázta a mostani látogatása jelentőségét Cowell.

 

Cowell a Formulának: „1 százalék, és ott vagyunk az elejében!”

Ha pusztán a köridőket nézzük, egyetlen százaléknyi fejlődés is azt eredményezné, hogy megérkezik az Aston Martin a Formula-1-es élbolyba – jelentette ki Andy Cowell, a silverstone-i alakulat főnöke Monacóban a Formula.hu kérdésére válaszolva.

„Pusztán a köridőről van szó. Előző hétvégén jó időmérős eredményt értünk el az ötödik és nyolcadik hellyel, de ha megnézzük az időkülönbségeket az elejéhez képest, nagyjából egy százalékot kellene hozni, hogy közvetlenül az elejébe kerüljünk” – magyarázta Cowell lapunknak.

 

Hamilton: Nem jó irányba megy az F1 a 2026-os szabályokkal

Nem érzi megfelelőnek a Formula-1 által választott irányt a 2026-os szabályok kapcsán Lewis Hamilton, aki az autók tömegét és a hangzás hiányát említette két fő negatívumként.

„Személy szerint nem gondolom, hogy a megfelelő irányba haladunk. Talán meg fogok lepődni jövőre: talán úgy érkezünk meg, hogy nagyon jók lesznek az autók. Viszont azzal az iránnyal, amerre megyünk, lassabbak leszünk. Az autók nehezebbek lesznek. Úgy értem, azt hiszem, jövőre már könnyülnek, de a mostani generációs autók a legnehezebbek, amelyekkel valaha versenyeztem. És ami engem illet, nekem hiányzik a hang is. Amikor hallasz egy V12-es Ferrari, akkor az olyan, mint maga a szenvedély” – fogalmazott a hétszeres világbajnok.

 

F2: A bajnoki címre tör és bízik az F1-es lehetőségben a Red Bull fiatalja

Egyértelműen a bajnoki cím megszerzése a célja idén a Red Bull junior Pepe Martínak annak ellenére, hogy csak a tabella hatodik helyén áll jelenleg – árulta el a Formula.hu kérdésére válaszolva.

„Egyértelműen van esélyem” – jelentette ki Martí. „Biztos vagyok benne, hogy a csapat egy győzelemre képes csomagot fog nekem adni. A monacói egy nagyon jó hétvége lehet, izgatott vagyok.”

A versenyző 2023 nyara óta erősíti a Red Bull akadémiáját, F1-es lehetőséget viszont még nem kapott ez idő alatt. A spanyol ennek ellenére bizakodó, hogy nem kell feladnia álmát, a topkategóriában való szereplést.

„F1-es szabadedzések teljesítése nélkül is be lehet kerülni. A Red Bull majd hívni fog, ha úgy érzik, hogy készen állok rá” – mondta Martí. 

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: