Verstappen nem ért egyet Lawson elküldésével
A Max Verstappennel kapcsolatos ügyekben általában jól értesült holland lap, a De Telegraaf értesülései szerint Max Verstappen nem ért egyet a Red Bull azon döntésével, hogy mindössze két futam után Yuki Tsunodára cserélik a pocsékul szereplő Liam Lawsont.
Mint arról mi is beszámoltunk, kedd este több mértékadó portál is arról számolt be – és ez egybecsengett a Formula.hu és utazó tudósítónk, Mészáros Sándor értesüléseivel –, hogy a Red Bull felsővezetése kedden meghozta a döntést, miszerint már a soron következő F1-es Japán Nagydíjon Tsunoda váltja Lawsont. „A holland a csapatvezetés azon döntésével sem ért egyet, hogy ilyen hamar közbeavatkoznak” – írja a De Telegraaf.
Mindeközben az Aston Martin F1-es csapatánál korábban fontos beosztásban dolgozó, jelenleg pedig televíziós szakértőként tevékenykedő Bernie Collins úgy nyilatkozott, hogy elképzelhető, hogy rossz szempontok szerint választottak csapattársat Max Verstappennek, és szerinte a Red Bull a holland nélkül a leglassabb autó mezőnyben – véleménye ide kattintva olvasható.
A Red Bull ebből a helyzetből már nem jöhet ki jól
FormulaPlusz rovatunkban is az esetleges Lawson–Tsunoda cserével foglalkoztunk, egyrészt arról értekeztünk, hogy akármilyen eredménnyel is jár majd a feltételezhetően bekövetkező váltás, a Red Bull ebből a helyzetből már nem jöhet ki arcvesztés nélkül. Az erről szóló cikkünk ide kattintva érhető el, az az írásunk pedig ezen a linken található, melyben sorra vettük, az energiaitalosok két csapatánál milyen évközi pilótacserék történtek az elmúlt évtizedekben.
FIA: Négy-öt csapatnak kellett módosítania
A 2025-ös Formula-1-es szezon kezdetén annak ellenére központi téma ismét a hátsó szárnyak hajlékonysága és az úgynevezett „mini-DRS”, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség eleve szigorított az ellenőrzéseken az idei évadra. Az FIA együléses sorozatokért felelős igazgatója, Nikolas Tombazis elárulta: több alakulatnak kellett módosítania a hátsó szárnyán a sanghaji szigorítás miatt, mint ahányan azt beismerték. Azt is hangsúlyozta, hogy pusztán a kamerák felvételei alapján senkit nem jelentenek, és minden autó szabályos, amely átmegy a tesztjeiken.
Csapatfőnöke nélkül utazik Suzukába a Mercedes
A Mercedes csapatfőnöke megerősítette, hogy nem utazik el Suzukába, a soron következő F1-es Japán Nagydíj helyszínére, majd azt is hozzátette, hogy a médiával kapcsolatos kötelezettségeit a kommunikációs osztályt is vezető Bradley Lord látja majd el. Wolff 2023-ban térdműtét miatt már kihagyott egy Japán Nagydíjat. „Véletlen egybeesés, hogy megint kihagyom Japánt, ez nem az időeltolódás miatt van” – hangsúlyozta Wolff, jövő hétvégi távolmaradásának okáról további részleteket azonban nem osztott meg.
Bearman is kritizálta a rádiós bejátszásokat
Nem Frederic Vasseur volt az egyetlen, aki elégedetlen volt a kínai rádióüzenetek bejátszása kapcsán, hiszen Oliver Bearman szintén szót emelt azt illetően, hogy az előzései után bemondott ciao-t, melytől egyébként is kissé rosszul érezte magát utólag, nem akkor adták be, amikor elhangzott, hanem akkor, amikor megelőzte Carlos Sainzot: „Megkavarták a dolgokat, mert én ezt nem Carlosnak mondtam.”
„Ezt Lawsonnak és az Alpine-nak mondtam, mert őket előztem alávágással, ami szinte mindig nagyon szórakoztató manőver egy versenyző számára” – fejtette ki a fiatal brit.
Vettel sajnálja, hogy nem szólalt meg hamarabb
A 2007 és 2022 között az F1-ben szereplő Sebastian Vettel pályafutása utolsó éveiben egyre nyíltabban beszélt olyan kérdésekről, mint a nők alulreprezentáltsága az autósportban, az LMBTQ-jogok és a környezetvédelem – gyakran sisakdizájnokkal és ruháival hívva fel a figyelmet az általa fontosnak tartott ügyekre.
A négyszeres világbajnok egy interjúban elismerte, hogy versenyzőként eleinte nem tervezett társadalmi szerepvállalást, de utólag sajnálja, hogy nem szólalt meg korábban. A 2021-ben Szaúd-Arábiában női gokartversenyt szervező Vettel egyik fontos célja, hogy lebontsa a női versenyzőkkel kapcsolatos sztereotípiákat.
Vettel egy arra is kitért, hogy kimondottan szorít azért, hogy Lewis Hamilton megszakítsa a Ferrari nyeretlenségi sorozatát, ha már neki nem sikerült: „Szurkolok neki, hosszú ideig versenyeztem ellene, remekül kijövünk, és messze ő jelenleg a legszókimondóbb versenyző a mezőnyben, a pályán látott képességeiről meg nem is kell beszélnem.”
Norris: Russell játszmái nem hatnak rám
George Russell azon felvetésére, miszerint a McLaren előnye nagyobb, mint a Red Bullé volt 2023-ban, Lando Norris nevetve csak annyit mondott, hogy Russell vagy nem olyan okos, mint hitte, vagy ez csak pszichológiai hadviselés. Hangsúlyozta, hogy nem dől be a játszmáknak, és inkább úgy látja, hogy Russell az, aki túlságosan foglalkozik vele, nem pedig fordítva.
„A versenyzők között sosem értettem az ilyen játszmákat. Lehet, hogy csak azért, mert borzasztó vagyok bennük. Mindenesetre rám semmilyen hatással nincsenek” – mondta többek között a vb-címre törő brit versenyző.
Ferrari: Előnyben a McLaren, de még nincs vége a bajnokságnak
Bár az ausztrál évadnyitón mindössze egy kilencedik és egy tizedik helyezést tudott felmutatni a maranellói istálló, a Kínai Nagydíjról pedig kettős kizárással távozhatott, Frederic Vasseur csapatvezető így is talált optimizmusra okot adó tényezőket: „Úgy gondolom, rengeteg pozitívumot vihetünk magunkkal a hétvégéről, kezdve Lewis pole-jával és győzelmével, valamint Charles versenytempójával. Voltak negatívumok is, mint például a tény, hogy sokkal nehezebb megérteni Lewis vasárnapi tempóját vagy az időmérő végén mutatott sebességünket.”
„Szerintem a McLaren előnye velünk szemben ugyanakkora, mint a Red Bullé volt tavaly, amikor kettős győzelmet arattak az első két versenyen. Ha visszamennénk a tavalyi második futam utáni sajtótájékoztatóra, valószínűleg azt kérdeznétek tőlem, hogy vajon már júniusra bajnokok lesznek-e” – mondta a francia csapatfőnök.
Nem áltatja magát a Haas: „Nem oldottuk meg a gondokat”
Sereghajtóként kezdte meg a 2025-ös idényt a Haas Melbourne-ben, ahol Ayao Komatsu elismerte, hogy őket is váratlanul érte a gyengélkedésük – olyannyira, hogy elsőre azt hitték, valami elromlott az autón. Ám annak ellenére, hogy a Kínai Nagydíjat kettős pontszerzéssel zárták, a csapatfőnök óvatos: szerinte nem oldották meg az őket Ausztráliában sokként érő problémákat, csak a sanghaji aszfaltcsík elfedte a nehézségeiket. Komatsu nyilatkozata és a Haas problémáinak részletezése itt olvasható.
ORB-esélyek és a Kenya Rali az új Formula Shakedownban
Ralis magazinunk legújabb adásában a káoszt hozó kenyai WRC-futam összegzése és értékelése mellett Vincze Ferenc és Gobodics Tamás átbeszélte az utóbbi egy hét ralis híreit, benne a magyar és a nemzetközi eseményekkel.
Ha pedig ezen a hétvégén sem akartok lemaradni semmiről, a hétvégi menetrendet, benne többek között a MotoGP texasi fordulójával, megtalálhatjátok ezen a linken.