DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 4. szerda
Hírösszefoglaló

Verstappen, Norris, Hamilton, Ocon: a nap F1-es hírei

A nap legfontosabb F1-es és autósportos hírei egy helyen összegyűjtve a Formula.hu összefoglaló cikkében.

A nap F1-es hírei a Formula.hu szokásos összefoglalójában, középpontban természetesen a Katari Nagydíjjal.

 

Verstappen nyerte az F1-es Katari Nagydíjat, Norrist megbüntették

Max Verstappen nyerte az F1-es Katari Nagydíjat, miután lerajtolta a pole-ból induló George Russellt, és onnantól végig vezetve meg is őrizte az előnyét. A győzelem sorsa a hajrában dőlt el, amikor a sarkában lévő Lando Norrist egy tízmásodperces stop and go büntetéssel sújtotta a most debütáló új F1-es versenyigazgató, miután a brit pilóta nem lassított egy sárga zászlónál.

f1-redbull-verstappen-katar



Ez azt is eldöntötte, hogy a McLaren nem lett konstruktőri bajnok ezen a hétvégén, bár a büntetés előtt közel járt hozzá, így viszont maradt még esélye a Ferrarinak az utolsó hétvégére.

Verstappen mögött végül Charles Leclerc és Oscar Piastri harcolt a második helyért, a Ferrari monacóija pedig megnyerte ezt a csatát, így övé lett az ezüstérem, Piastri pedig a dobogó alsó fokára állhatott fel.

A teljes végeredmény és az összefoglaló itt olvasható!

 

Az F1-es pontverseny állása a Katari Nagydíj után

A McLaren a Ferrari előtt 21, Norris pedig Leclerc előtt 8 pont vezetéssel érkezhet meg a szezonzáróra Abu Dhabiba, ahol a konstruktőri cím és az egyéni második hely mellett jó néhány más kérdés is eldől, mint például a csapatok közötti versengés hatodik pozíciója és az egyéni pontverseny 10. helye is.

A tabellák ezen a linken megtekinthetők!

 

Váratlan: Ocon elköszönt, nen áll rajthoz Abu Dhabiban, Jack Doohan debütál

Esteban Ocon a Katari Nagydíjon történt kiesése után elköszönt a csapattól, és úgy fest, hogy idő előtt távozik – már nem ő fog az autóban ülni a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon. Ocon Abu Dhabi után távozott volna Enstone-ból, 2025-ben a Haas versenyzője lesz, de a kiesését követő sajtótájékoztatón elbúcsúzott a franciáktól.

A Formula.hu kommentárt kért ezzel kapcsolatban az Alpine-tól a dohai paddockban, de a csapat szóvivője azt válaszolta, hogy nem kommentálják az információt – vagyis nem cáfolták azt.

A várakozások szerint az Alpine jelenlegi tartalékja, a helyét 2025-ben átvevő Jack Doohan ejtheti meg F1-es debütálását Abu Dhabiban.

Az Alpine csapatfőnöke, Oliver Oakes a Formula.hu részvételével zajló sajtóbeszélgetésen annyit erősített meg, hogy valóban vannak ilyen irányú egyeztetések, de hivatalossá még nem teheti – a szerződések mindenkit kötnek, és kiemelte, hogy Ocon Mercedes-junior is, így Toto Wolff-fal is meg kell egyezniük.

Azt viszont elismerte, hogy Ocon és stábja szeretne mielőbb távozni és megkezdeni a munkát a Haasnál, míg nekik érdekük lehet az, hogy a francia utódját, Jack Doohant mielőbb megnézhessék – hiszen Abu Dhabi lehet az első versenyhétvégéje az F1-ben.

 

Norris a büntetésről: Nem vagyok idióta!

Nem nagyon tudott mit mondani a tíz másodperces stop and go büntetése után Lando Norris. A McLaren brit pilótáját rendkívül szigorúan  büntették, miután nem lassított egy sárga zászlós jelzés alatt – emiatt a győzelemért való csata helyett a sor végén találta magát, ahonnan a tizedik helyig tudott felkapaszkodni.

„Őszintén szólva nem tudom, mit rontottam el. Nyilvánvalóan nem lassítottam a sárga alatt. Nem vagyok idióta, ha tudtam volna, hogy sárga van, lassítottam volna” – reagált a kérdésre a brit.

„Nem tudom, hogy nem vettem észre, vagy csak hülye voltam, de a szabály az, hogy ha nem lassítasz a sárga alatt, az a büntetés, szóval ez egy igazságos büntetés.”

 

Andrea Stella szerint Norris „aránytalanul nagy” büntetést kapott

Bár elismerte versenyzője vétkezését, a csapatfőnök szerint a brit túlzóan szigorú óvást kapott – ezzel pedig elvették tőlük a lehetőséget, hogy lezárják a konstruktőri bajnokságot.

„Először tüzetessebben ki kellene vizsgálni az ügyet, fel kellene mérni a veszélyességét, majd egy ehhez mérten arányos büntetést kellene kiszabni. Szerintem valaki csak felnyitott egy poros könyvet, megnézte, ebben az esetben mi a teendő – ez viszont fájdalmas tud lenni a versenyzést nézve, hiszen jelen esetben is teljesen aránytalan.”

 

Verstappen: Russell menjen a p***ába!

Minden tiszteletét elvesztette Russell-lel szemben, aki mindent megtett azért, hogy ráerőltessen egy büntetést – mondta a ma a rádióban szintén más büntetéséért kampányoló Verstappen.

„Sok versenyzőt nagyon tisztelek, de a tegnap este után iránt teljesen elvesztettem ezt a tiszteletet iránta. Egyszerűen nevetségesnek tartottam, ahogy megpróbált büntetést erőltetni rám” – mondta Verstappen nem sokkal azt követően, hogy ő maga is erősen kampányolt a csapatrádióban Lando Norris büntetéséért, amit a brit meg is kapott, s ez jelentősen könnyített a holland futamgyőzelmén.

„Nagyon dühös voltam rá” – folytatta Verstappen, majd még keményebbre fordult: „Itt a kamera előtt mindig nagyon szépen viselkedik, de aztán amikor bent vagy vele személyesen, akkor egyszerűen egy másik ember. Ezt ki nem állhatom, és igazából jobb lenne, ha elhúzna a p***ába. Nem akarok foglalkozni vele.”

 

Hamilton: Kis reményekkel várom az utolsó versenyt

Célba ért – emelte ki Lewis Hamilton, akinek Katari Nagydíjában rajtkiugrás, büntetés és defekt is volt. A hétszeres bajnok nem bízik benne, hogy jó eredménnyel fog búcsúzni a Mercedestől.

„Lehetett volna rosszabb is. Célba értem.  A rajtnál én voltam hibás, a defekt pedig balszerencsés volt számomra, aztán ott volt a biztonsági autó mögötti esett a bokszutcában. Nem a legjobb, de holnapra összekapom magam és még egy lövésem lesz” – nyilatkozott a katari futamot követően a vegyes zónában Hamilton.

„Nem hiszem, hogy ezt a magasban fogjuk befejezni. Természetesen meg fogom próbálni, de kis reményekkel várom, és ha jobb eredményt érünk el… igazából az sem fog számítani. Ennek a pár futamnak már nem lesz nagy hatása” – mondta Hamilton: szavaiban továbbra is motiválatlanság érződik, a Mercedesnél már nem vár semmit.

 

Zhou végre azt tehette, amiben a legjobb

Karrierje legjobb eredményének beállításával szerezte meg csapata idei első pontjait a nap versenyzőjének választott Guanyu Zhou, aki minden esélyt meg akar ragadni az F1-es visszatérésre.

„A tévésektől tudtam meg, hogy én lettem a nap versenyzője, köszönöm a rajongóknak, hogy rám szavaztak” – mondta Zhou, majd így folytatta: „Nagyon hiányzott már ez a fajta versenyzés, amikor kerék a kerék ellen küzdünk. Most végre azt tehettem, amiben a legjobb vagyok, mezőnyben harcolni a pontszerzésért. Az utolsó safety car után meg kellett küzdenem a helyemért a friss kemény keveréken.”

 

Leclerc előre aláírta volna a második helyet

Az ötödik helyről rajtolva másodikként futott be a Katari Nagydíjon Charles Leclerc, aki Lando Norris 10 másodperces stop&go büntetésének következtében került a győztes Max Verstappen mögé. A Ferrari-pilóta a megszerzett pontmennyiség miatt elégedetten értékelt a versenyt követően:

„Nagyon boldog vagyok” – kezdte Leclerc. „Őszintén szólva, ha lett volna egy papír, ami azt mondja, hogy másodikak leszünk, azonnal aláírtam volna egy ilyen hétvége után, főleg egy ilyen pályán. Az autónk tulajdonságai nem igazán passzolnak ehhez az aszfaltcsíkhoz. Tudtuk, hogy nagyon nehéz hétvégénk lesz a McLarenhez képest, de végül sikerült egy pár pontot hozni rajtuk. Úgyhogy a harc folytatódik jövő héten Abu Dhabiban.”

 

„Semmi közük hozzá!” – az FIA-elnök az F1-es pilótáknak

Válaszolt az F1-es pilóták kérdéseire Mohammed ben Sulayem: szerinte semmi közük ahhoz, hogy ő hogyan vezeti a szövetséget, és hogy mire költi el a pénzt.

„Meg kell nekik mondanunk? Miért, ha valami változik a csapatukban, ők elmondják nekünk? Megvannak a szabályaink, követjük őket, nem más szabályait követjük. Ennyire egyszerű” – mondta az FIA elnöke. „Mi megmondjuk nekik, hogy hogyan vezessenek, hogy mi legyen a stratégájuk? Ez nem az ő dolguk. Bocsánat, én is versenyző vagyok, tisztelem őket, hagyjuk, hogy arra koncentráljanak, amiben a legjobbak, vagyis a versenyzésre” – fogalmazott Ben Sulayem, aki a távozások kapcsán hozzátette, hogy 2023-ban 63, 2024-ben 92 új alkalmazott állt munkába a szövetségnél.

f1-fia-bensulayem-hungaroring

A pilóták a pénzek elköltésével kapcsolatban is átláthatóságot kértek, azt kérdezve, hogy vajon mire költi az FIA azt a pénzt, amit ők fizetnek be büntetésként – az elnök ezt sem fogadta jó szájízzel.

„Beszélnek, és azt kérdezik, hogy mi hova tesszük a pénzt, miért nem csináljuk ezt vagy azt. Én viszont nem mondom nekik azt, hogy oké, de mi van veletek? A pilóták több, mint 100 milliót kapnak. Megkérdezem tőlük, hogy mire költik? Nem, ez rajtuk múlik, ezt az ő dolguk. Mi is azt tesszük a pénzünkkel, amit teszünk, mert az meg a mi dolgunk. Ugyanúgy, ahogy az ő pénzük az ő dolguk” – fogalmazott.

 

Találkozót kért az FIA-elnöktől Verstappen stábja

Max Verstappen és az FIA elnöke, Mohammed ben Sulayem megbeszélést folytatott a Katari Nagydíj előtt – jelentette a holland média. A négyszeres világbajnok és az FIA új elnöke a lusaili versenypályán beszélt, miután Verstappen tábora felkereste a korábbi raliversenyzőt, hogy tárgyaljanak, jelentette a de Telegraaf.

A hírek szerint ennek nincs köze ahhoz, hogy egy utólagos büntetéssel elvették Verstappentől az F1-es Katari Nagydíj pole-pozícióját, de a pilóta és az FIA az utóbbi időben több ponton is egymásnak feszült – a káromkodásügy volt a leglátványosabb, de ezen kívül is voltak közöttük feszültségek.

 

Biztosan marad az F1-ben Lawson – de melyik csapatban?

Az RB csapatfőnökének elmondása szerint biztos Liam Lawson jövője a Formula-1-ben. Arról, hogy a Red Bullban fog-e vezetni az új-zélandi, a szezonzáró után döntenek majd.

„Azt mondtuk, hogy befejezzük a szezont, megnézzük az összes adatot és megmutatjuk őket a főnökeinknek, és majd ők eldöntik, mit akarnak csinálni. Ez fog történni Abu Dhabi után” – idézi a Racingnews365.com Laurent Mekiest. Amikor konkrétan rákérdeztek Mekiesnél arra, hogy Lawson jövőre biztosan az F1-ben marad-e, ennyit válaszolt: „Azt hiszem, szabad azt mondanom, hogy igen. A rövid válasz az, hogy igen.”

 

F2: Aron először nyert, a szezonzárón avat bajnokot a széria

Paul Aron megszerezte első futamgyőzelmét a Formula-2-ben, bajnoki riválisai közül Gabriel Bortoletót büntették, Isack Hadjar pedig másodikként zárt, így közte és Bortoleto között alig fél pont a különbség a szezonzáró hétvége előtt.

Az F2 beszámolója itt olvasható!

 

Alpine-akadémista az F1 női szériájának friss bajnoka

Bajnokot avatott az F1 női versenyzőknek létrehozott szériája: a brit Abbi Pulling nyerte az F1 Academy 2024-es szezonját. Az Alpine-akadémista a második helyen végzett a hölgyek katari versenyhétvégéjének első futamán, ezzel három futammal az idény vége előtt bebiztosította bajnoki címét az összetettbeli második helyezett Mercedes-junior, Doriane Pin előtt.

„Ez minden, amit akartam” – értékelt Pulling az F1 Academy hivatalos oldalának. „Nagyszerű bajnoknak lenni, de én csak a jövő évre koncentrálok. Nagyon nagy megkönnyebbülés ez nekem, keményen dolgoztam érte. A csapat is megdolgozott érte, nagyon megérdemlik. Mindent megtettek, amire szükségünk volt idén, mindent megadtak nekem, ami ahhoz kellett, hogy megcsinálhassam. Amilyen módon ezt elértük… Nincsenek szavaim.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: