Oliver Bearman győzelmével végződött a Formula-2 szombati sprintfutama, Jak Crawford és Richard Verschoor egészítették ki a dobogót Katarban. A bajnoki esélyes Isack Hadjar sokáig vezetett, de végül pár körrel a verseny vége előtt hibázott, és csupán a negyedik helyen ért be. A mai főfutamot a kilencedik helyről rajtoló Hadjar egyik összetettbeli riválisa, az Alpine frissen bejelentett 2025-ös tartalékpilótája, Paul Aron kezdhette az élről, őt a bajnoki éllovas Gabriel Bortoleto és Victor Martins követték a rajtrácson.
Aronnak jó volt a reakcióideje a lámpák kialvásakor, de Bortoleto gumijai jobban betapadtak a rajtnál, így a brazil átvette a vezetést, az észt pedig visszaesett egy pozíciót. Mögöttük az F2-ben ezen a hétvégén debütáló Dino Beganovic feljött a harmadik helyre, míg Hadjar kicsúszott a pontszerző helyekről. Az első pár kör elteltével az alternatív stratégiát – kemény keverékű abroncsokon rajtolás után a közepesekre váltás – választók közül Bearman állt a legelőkelőbb helyen.
A hetedik körben Crawford kezdte meg a kiállások sorát, majd egy körrel később Aron is követte a példáját az élmezőnyből. A következő körben Andrea Kimi Antonelli szánkázott ki a sóderágyba, miután Verschoor eltalálta a bokszutcában az autóját, amelynek eltörött a kormányösszekötője. Emiatt virtuális biztonsági autós fázis következett, Bortoleto pedig már majdnem behajtott a bokszutcába, amikor az utolsó pillanatban a fehér vonalon áthajtva mégis visszatért a pályára – ezért később öt másodperces időbüntetést kapott.
Ezt követően rendesen is bejött a biztonsági autó, Bortoleto pedig el tudta végezni a kerékcseréjét, Aron elé tért vissza a pályára. A kiállások nagy nyertese Hadjar volt, aki a teoretikus harmadik helyen állt ezen a ponton. Ideiglenesen Bearman vezette a futamot. Az újraindítást követően csak egy körön keresztül tartott a csata – Aron majdnem elment Bortoleto mellett –, mielőtt újra jelenése volt a biztonsági autónak egy koccanás miatt a mezőny hátsó felében.
Amikor megint újraindult a versenyzés, a friss gumikon autózók elkezdtek felzárkózni az élmezőnyre, Bearman az élen szép előnyt épített ki magának. Bortoleto folyamatosan közeledett az első hely felé Aronnal és Hadjarral a nyomában, büntetése miatt viszont így Aron kezében volt a győzelem. Három perccel a vége előtt a Prema megunta a biztonsági autóra való várakozást Bearmannel, így kihívták a bokszba – Bortoleto, Aron és Hadjar álltak az első három helyen.
A futam végén Hadjart Oliver Goethe szorongatta a harmadik helyért, de a francia pilóta elől tudott maradni, és végül a második helyen állhatott fel a dobogóra Bortoleto büntetése miatt. Aron első győzelmét aratta az F2-ben, bajnoki riválisai pedig mögötte zártak a top háromban, így a szezonzáró fordulóra fél pontos különbséggel megy az összetett első kettő pilótája. Első F2-es főfutamaikon Beganovic és John Bennett is pontot szereztek.
A Formula-2 katari főfutamának végeredménye:
Hely | Pilóta | Csapat |
1 | Paul Aron | Hitech Pulse-Eight |
2 | Isack Hadjar | Campos Racing |
3 | G.Bortoleto | Invicta Racing |
4 | Oliver Goethe | MP Motorsport |
5 | Dino Beganovic | DAMS Lucas Oil |
6 | C.Mansell | Trident |
7 | Amaury Cordeel | Hitech Pulse-Eight |
8 | John Bennett | Van Amersfoort Racing |
9 | Zane Maloney | Rodin Motorsport |
10 | Ritomo Miyata | Rodin Motorsport |
11 | Cian Shields | PHM AIX Racing |
12 | Oliver Bearman | Prema Racing |
13 | R.Verschoor | MP Motorsport |
14 | Joshua Duerksen | PHM AIX Racing |
15 | Kush Maini | Invicta Racing |
16 | Luke Browning | ART Grand Prix |
17 | Pepe Martí | Campos Racing |
18 | Max Esterson | Trident |
DNF | Victor Martins | ART Grand Prix |
DNF | Jak Crawford | DAMS Lucas Oil |
DNF | R.Villagómez | Van Amersfoort Racing |
DNF | A.K.Antonelli | Prema Racing |