DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 2. hétfő
F1

Verstappen nyerte az F1-es Katari Nagydíjat, Norrist megbüntették

Újabb futamgyőzelmet söpört be Max Verstappen, Lando Norris viszont egy szokatlan büntetés miatt csak 10. lett Katarban: Leclerc és Piastri még a dobogón.

Max Verstappen nyerte az F1-es Katari Nagydíjat, miután lerajtolta a pole-ból induló George Russellt, és onnantól végig vezetve meg is őrizte az előnyét. A győzelem sorsa a hajrában dőlt el, amikor a sarkában lévő Lando Norrist egy tízmásodperces stop and go büntetéssel sújtotta a most debütáló új F1-es versenyigazgató, miután a brit pilóta nem lassított egy sárga zászlónál.

f1-verstappen-katar-redbull



Ez azt is eldöntötte, hogy a McLaren nem lett konstruktőri bajnok ezen a hétvégén, bár a büntetés előtt közel járt hozzá, így viszont maradt még esélye a Ferrarinak az utolsó hétvégére.

Verstappen mögött végül Charles Leclerc és Oscar Piastri harcolt a második helyért, a Ferrari monacóija pedig megnyerte ezt a csatát, így övé lett az ezüstérem, Piastri pedig a dobogó alsó fokára állhatott fel.

A pole-ból rajtoló Russell már az első kanyarban is csak harmadikként fordult el, majd a Mercedes a bokszkiállását is elrontotta, így végül a negyedik helyen ért célba.

Sergio Perez egy biztonsági autós fázis során esett ki, amikor megadta magát a Red Bull hajtása, Lewis Hamilton és Carlos Sainz defektek miatt esett vissza, a brit pedig kapott még egy áthajtásos büntetést is, amely után felmerült, hogy inkább kiáll, de végül becsületből végigcsinátla a futamot.

A biztonsági autónál jól járó Pierre Gasly egy ötödik helyet szerzett az Alpine-nak, ami akár a konstruktőri hatodik pozíciót is eldöntheti az év végén, Guanyu Zhou pedig nyolcadik lett, és ezzel saját, valamint csapata első pontjait szerezte meg 2024-ben.

 

Így zajlott az F1-es Katari Nagydíj

Verstappen már a rajtnál az élre állt: Russell elrontotta az elrugaszkodást a pole-ból, és nemcsak Verstappen, de Norris is megelőzte – a brit nagyot rajtolt, de Verstappennel végül nem bírt, így besorolt a második helyre. Csúnyát hibázott Hamilton, aki már az első kanyarig több pozíciót bukott, és azonnal jött a biztonsági autó: Hülkenberg ütötte ki az Ocon–Colapinto párost, akik ki is estek már ezen a ponton.

A kerékcserékig eseménytelenül vonatozott a top nyolc, majd Russell alatt elfogytak a Pirellik, ő jött ki messze legelőször a bolyból, ráadásul a Mercedes el is rontotta a kiállást, így a pole-pozíciós a dobogós helyekről is lecsúszott.

Az élen közben Verstappen másfél-két másodpercre tartotta magától Norrist, aki mögött a többiek leszakadtak, és eldőlt, hogy kettejük között dőlhet el a futamgyőzelem sorsa. Piastri tisztes távolból figyelte az eseményeket.

A dráma a 34. körben következett: elég sok törmelék került a célegyenesbe (Albon tükre adta meg magát, majd többen is átmentek rajta), és Hamilton, valamint Sainz is defektet kapott – ezzel mindkettejük versenye elúszott, bár a defektek után rögtön jött a biztonsági autó.

Az újraindítás megint hozott eseményeket: Perez pillanatokkal előtte kiesett, mivel megállt alatta a Red Bull, Norris megtámadta Verstappent, de a holland kőkemény védekezéssel megtartotta a vezetést, míg Gaslyt Russellt és átmenetileg Sainz is megelőzte – viszont a spanyol Ferrarija a korábbi defektnél megsérült, így az Alpine szinte rögtön visszavette tőle a pozíciót. Majd Perez és a kavicságyba forgó Hülkenberg miatt visszatért a biztonsági autó…

Az újabb újraindítás után pedig jött az újabb dráma: Norrist tíz másodperces stop and go büntetéssel sújtotta a most debütáló versenyigazgató, mert nem lassított egy sárga zászlós jelzésnél – amire egyébként Verstappen hívta fel a figyelmet még jóval korábban.

A büntetés után Norris az utolsó helyre esett vissza, Verstappen három és fél másodperccel vezetett Leclerc előtt, mögötte pedig Piastri, Russel, Gasly és Sainz következett. A meglehetősen szokatlan ítélet így eldöntötte a futamgyőzelmet, kivette Norrist a meccsből, Verstappen pedig újabb sikert könyvelhetett el.

Az F1-es Katari Nagydíj végeredménye:

1. Max Verstappen Red Bull RB20-Honda RBPT 57 kör, 1:31:05,323
2. Charles Leclerc Ferrari SF-24 +6,031
3. Oscar Piastri McLaren MCL38-Mercedes +6,819
4. George Russell* Mercedes W15 +14,104
5. Pierre Gasly Alpine A524-Renault +16,782
6. Carlos Sainz Ferrari SF-24 +17,476
7. Fernando Alonso Aston Martin AM24-Mercedes +19,867
8. Guanyu Zhou Kick Sauber C44-Ferrari +25,360
9. Kevin Magnussen Haas VF-24-Ferrari +32,177
10. Lando Norris McLaren MCL38-Mercedes +35,762
11. Valtteri Bottas Kick Sauber C44-Ferrari +50,243
12. Lewis Hamilton Mercedes W15 +56,122
13. Yuki Tsunoda VCARB 01-Honda RBPT +1:01,100
14. Liam Lawson VCARB 01-Honda RBPT +1:02,656
15. Alexander Albon Williams FW46-Mercedes +1 kör
kiesett Nico Hülkenberg Haas VF-24-Ferrari 40. kör
kiesett Sergio Perez Red Bull RB20-Honda RBPT 39. kör
kiesett Lance Stroll Aston Martin AM24-Mercedes 9 kör
kiesett Esteban Ocon Alpine A524-Renault 1. kör
kiesett Franco Colapinto Williams FW46-Mercedes 1. kör
* 5 másodperc büntetéssel    
   
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: