Max Verstappen nyerte az F1-es Katari Nagydíjat, miután lerajtolta a pole-ból induló George Russellt, és onnantól végig vezetve meg is őrizte az előnyét. A győzelem sorsa a hajrában dőlt el, amikor a sarkában lévő Lando Norrist egy tízmásodperces stop and go büntetéssel sújtotta a most debütáló új F1-es versenyigazgató, miután a brit pilóta nem lassított egy sárga zászlónál.
Ez azt is eldöntötte, hogy a McLaren nem lett konstruktőri bajnok ezen a hétvégén, bár a büntetés előtt közel járt hozzá, így viszont maradt még esélye a Ferrarinak az utolsó hétvégére.
Verstappen mögött végül Charles Leclerc és Oscar Piastri harcolt a második helyért, a Ferrari monacóija pedig megnyerte ezt a csatát, így övé lett az ezüstérem, Piastri pedig a dobogó alsó fokára állhatott fel.
A pole-ból rajtoló Russell már az első kanyarban is csak harmadikként fordult el, majd a Mercedes a bokszkiállását is elrontotta, így végül a negyedik helyen ért célba.
Sergio Perez egy biztonsági autós fázis során esett ki, amikor megadta magát a Red Bull hajtása, Lewis Hamilton és Carlos Sainz defektek miatt esett vissza, a brit pedig kapott még egy áthajtásos büntetést is, amely után felmerült, hogy inkább kiáll, de végül becsületből végigcsinátla a futamot.
A biztonsági autónál jól járó Pierre Gasly egy ötödik helyet szerzett az Alpine-nak, ami akár a konstruktőri hatodik pozíciót is eldöntheti az év végén, Guanyu Zhou pedig nyolcadik lett, és ezzel saját, valamint csapata első pontjait szerezte meg 2024-ben.
Így zajlott az F1-es Katari Nagydíj
Verstappen már a rajtnál az élre állt: Russell elrontotta az elrugaszkodást a pole-ból, és nemcsak Verstappen, de Norris is megelőzte – a brit nagyot rajtolt, de Verstappennel végül nem bírt, így besorolt a második helyre. Csúnyát hibázott Hamilton, aki már az első kanyarig több pozíciót bukott, és azonnal jött a biztonsági autó: Hülkenberg ütötte ki az Ocon–Colapinto párost, akik ki is estek már ezen a ponton.
A kerékcserékig eseménytelenül vonatozott a top nyolc, majd Russell alatt elfogytak a Pirellik, ő jött ki messze legelőször a bolyból, ráadásul a Mercedes el is rontotta a kiállást, így a pole-pozíciós a dobogós helyekről is lecsúszott.
Az élen közben Verstappen másfél-két másodpercre tartotta magától Norrist, aki mögött a többiek leszakadtak, és eldőlt, hogy kettejük között dőlhet el a futamgyőzelem sorsa. Piastri tisztes távolból figyelte az eseményeket.
A dráma a 34. körben következett: elég sok törmelék került a célegyenesbe (Albon tükre adta meg magát, majd többen is átmentek rajta), és Hamilton, valamint Sainz is defektet kapott – ezzel mindkettejük versenye elúszott, bár a defektek után rögtön jött a biztonsági autó.
Az újraindítás megint hozott eseményeket: Perez pillanatokkal előtte kiesett, mivel megállt alatta a Red Bull, Norris megtámadta Verstappent, de a holland kőkemény védekezéssel megtartotta a vezetést, míg Gaslyt Russellt és átmenetileg Sainz is megelőzte – viszont a spanyol Ferrarija a korábbi defektnél megsérült, így az Alpine szinte rögtön visszavette tőle a pozíciót. Majd Perez és a kavicságyba forgó Hülkenberg miatt visszatért a biztonsági autó…
Az újabb újraindítás után pedig jött az újabb dráma: Norrist tíz másodperces stop and go büntetéssel sújtotta a most debütáló versenyigazgató, mert nem lassított egy sárga zászlós jelzésnél – amire egyébként Verstappen hívta fel a figyelmet még jóval korábban.
A büntetés után Norris az utolsó helyre esett vissza, Verstappen három és fél másodperccel vezetett Leclerc előtt, mögötte pedig Piastri, Russel, Gasly és Sainz következett. A meglehetősen szokatlan ítélet így eldöntötte a futamgyőzelmet, kivette Norrist a meccsből, Verstappen pedig újabb sikert könyvelhetett el.
Az F1-es Katari Nagydíj végeredménye:
|