DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
Hírösszefoglaló

Norris készül, megújul a Red Bull: a szerdai F1-es hírek

Jön a Brit Nagydíj, eshet az eső Silverstone-ban, Vasseur nem aggódik, Wolff bizakodik, Horner a McLarenről beszélt: a nap F1-es hírei a Formula.hu összefoglalójában.

Már a Brit Nagydíjra készül az F1, ennek szellemében gyűjtjük össze a mai nap legfontosabb híreit.

 

Eshet az eső a Brit Nagydíjon

Az előrejelzések szerint pénteken az első szabadedzés még elindulhat száraz pályán, de megérkezik az eső, ami a második szabadedzést, sőt a szombati harmadik gyakorlást is érintheti, és egyes pontokon kifejezetten erőssé válhat, vagyis fel kell készülnünk arra is, hogy ilyenkor nem lesz majd akció a pályán.

Jelen állás szerint a szombati időmérő száraz lehet, de erős szélre lehet majd számítani, ami Silverstone-ban különösen fontos faktor.

A vasárnapi nagydíjból pedig könnyen lehet változó körülmények között futott futam, lehetnek esős és száraz időszakai is.

Egyébként az esőt leszámítva is hűvösebb időre számíthatnak a csapatok a megszokotthoz képest, 17 Celsius-fok körüli hőmérsékleteket jeleznek az időjósok.

 

Beharangozó a silverstone-i hétvégéhez

Jön a legendás F1-es futam 75. kiadása: tudnivalók, érdekességek, várakozások, menetrend a Formula.hu felvezetőjében.

 

Norris készül az újabb csatákra Verstappen ellen

Néhány nappal a nagy port kavaró spielbergi ütközés után már úgy nyilatkozott a Max Verstappen elleni csatáról Lando Norris, hogy várja a folytatást – bár az eset után még meglehetősen ingerülten beszélt és bocsánatkérésre szólította fel a hollandot, azóta kicsit átfogalmazta a gondolatait.

„Alapvetően jól érzem magam, nagyon izgatott vagyok a Brit Nagydíj miatt. Ugyanakkor mindent visszanéztem, átvettük a történteket, és mondjuk úgy, hogy nem igazán változtatnék azon, amit tettem. Harcoltam, és ezt akarjuk, hogy harcoljunk” – mondta a The Chris Moyles Show kérdésére.

„Nem akarunk panaszkodni, nem akarjuk, hogy így végződjenek dolgok sem Max részéről, sem az én részemről. Harcolunk, mindketten nyerni akarunk, és a határokat fogjuk feszegetni – van, aki kicsit jobban, mint a többiek. De ugyanakkor izgatott vagyok, lesznek még egymás elleni csatáink, és már várom őket” – magyarázta a McLaren brit F1-es pilótája.

 

A legnagyobb büntetést kapta Verstappen

Megszólalt az Osztrák Nagydíjon stewardként tevékenykedő ex-F1-es: Johnny Herbert szerint ez volt a maximum szankció, amit kioszthattak Verstappennek.

„Ez a legkeményebb büntetés, amelyet alkalmazhattunk az FIA irányelvei alapján, amelyek szerint működünk felügyelőkként. A McLaren azt mondta, lehetett volna szigorúbb, de minden csapat ezt a játékot játssza. Ha valaki felborult volna vagy végigbucskázik a pályán, az nem tudom, változtatott-e volna valamit. Egy pilóta leszorítása a pályáról vagy incidens okozása ezzel jár, ez volt a maximum büntetés, amit adhattunk.”

 

Horner: Helytelen és unfair a McLaren kritikája

A Red Bull F1-es főnöke szerint nem 2021 következménye a spielbergi ütközés, és úgy tudja, Verstappen és Norris már beszéltek egymással.

„Megbüntették 2021-ben, ha valami rosszat csinált, ahogy Lewist is, aki szintén rendkívül keményen versenyzett abban az évben. Szerintem helytelen és igazságtalan így megcímkézni egy pilótát, és biztos vagyok benne, hogy a pillanat hevében ez frusztráló volt Andrea számára, de ez csak kemény versenyzés. Annyi éven át dolgozott együtt Michael Schumacherrel, neki biztosan tudnia kell ezt” – mondta Horner.

„Egyértelmű Max oldaláról, hogy ő nem fog változni. Szerintem ennek van egy olyan eleme, hogy Lando tanulja, hogyan versenyezzen Max ellen, most fedezi fel.”

 

Rajongói festést kapott a Red Bull az F1-es Brit Nagydíjra

A hétvégi versenyen láthatjuk az elsőt a rajongók által tervezett dizájnok közül, amellyel a fennállásuk 20. évfordulóját ünneplik az energiaitalosok az F1-ben. Íme:

f1-redbull-silverstone-1



f1-redbull-silverstone-5

 

Vasseur nem látja negatívan a Ferrari problémáit

A Scuderia F1-es csapatfőnöke úgy érzi, több is lehet bennük, mint amit például legutóbb az Osztrák Nagydíjon mutattak.

„Nagy szó az, hogy ’probléma’. Az időmérőn a 3-as kanyarhoz érkezve még előnyben voltunk Norrisszal szemben. Ez azt jelenti, hogy ha lebontjuk a kört – és tudom, hogy be kell fejeznünk a kört –, akkor teljesen másképp észleljük a dolgokat. De egyértelmű, hogy még ha pole-pozíciót szerzel vagy versenyt nyersz, akkor is vannak problémáid az autóval. Ha nincs problémád, akkor az már a vég kezdete” – vélekedett Vasseur.

„Úgy gondolom, hasznos lesz számunkra, hogy Silverstone-ban két szabadedzés lesz pénteken, és ha az idő is jó lesz, akkor mindent megvizsgálhatunk. De furcsa módon nem vagyok negatív a teljesítményünket illetően. Furcsa mód, hiszen a versenyen messze voltunk Maxtól. De úgy éreztem, többet is ki tudnánk hozni belőle.”

 

„Sosem fejlesztettünk ilyen tempóban” – Wolff

Minden versenyre hoztak és hozni is fognak újításokat, ígéri a Mercedes F1-es vezére, aki biztos benne: még idén erőből is győzelemért fognak harcolni.

„Komolyan mondom, hogy sosem láttam ilyen tempót. Minden egyes versenyre hoztunk újításokat. És minden egyes versenyre vinni is fogunk fejlesztéseket, és remélem, a nyári szünetig tehetünk még egy lépést előre” – bizakodott a Crash.net által idézett Mercedes-vezér.

 

Newey elmondta, mikor dönthet az F1-es jövőjéről

Amióta május elején hivatalossá vált, hogy Adrian Newey a 2025-ös esztendő első negyedében távozik a Red Bulltól, folyamatosak a találgatások arról, mely másik Formula-1-es alakulatnál köthet ki. A 65 éves szakembert szóba hozták már a Ferraritól kezdve a Mercedesen át az Aston Martinig szinte mindenkivel: a legutóbbi értesülések arról szóltak, hogy utóbbi istállónál gyárlátogatáson is járt. Newey maga azonban azt hangoztatta eddig, hogy előbb mindenképp kis pihenőre vonul – és ezt most a Sky Sports F1-nek nyilatkozva is elismételte, amikor a jövőjéről kérdezték:

„Nem tudom. Jelenleg még az RB17-esen dolgozom, aztán kiveszek egy kis pihenőidőt. Múlt héten is kivettünk hét napot, az időjárással is szerencsések voltunk, és körbejártuk a déli partot a kutyáinkkal egy régi Aston Martin DB6-ossal, és ez remek móka volt” – fogalmazott a tervezőguru, aki arra a kérdésre, hogy az ősz-tél környékén várható-e, hogy elhatározza magát, így felelt: „Határozottan ez a cél, addigra döntést kell hoznom.”

 

Ruházati szponzort válthat a Mercedes: érkezik az Adidas az F1-be?

A RacingNews365.com és a Motorsport.com egyaránt arról számoltak be, hogy értesüléseik szerint küszöbön áll egy nagyszabású megállapodás a Mercedes és az Adidas között, így hosszú évek után hivatalos ruházati partnert válthat a Formula-1-es alakulat. A szaklapok úgy tudják, a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon már mintatermékeket is mutattak a Mercedes csapatán belül. A RacingNews365.com szerint a szponzori együttműködés nagyjából a 30 millió eurós sávban mozoghat.

Ha valóban megköttetik a megállapodás az Adidasszal – amely jelenleg egyébként semmilyen formában nincs jelen az F1-ben –, azzal véget érhet a Puma-korszak a Mercedesnél. Ironikus módon egyébként velük épp az a Bjorn Gulden ütötte nyélbe az együttműködést, aki akkor még a Puma vezére volt, most pedig már a rivális Adidas elnök-vezérigazgatója, és ebben a minőségében beszélt nemrég rendkívül pozitívan a „folyamatosan növekvő” F1-ről.

 

Exkluzív: Tsunoda szerint Marko segítőkész, nyitott ember

Az Osztrák Nagydíj csütörtöki napján nyílt lehetőségünk exkluzív interjút készíteni Yuki Tsunodával, aki az idei szezonban számos szakember és rajongó elismerését kivívta rendkívül erős teljesítményével.

A Tsunodával készült beszélgetés ezen a linken olvasható Formula Plusz rovatunkban!

IMG_1445

 

Itt a friss Formula Shakedown

A végére pedig hadd ajánljuk ralis műsorunkat.

Mentális kihívások, a Kanári-szigeteken és Horvátországban elszenvedett balesetek körülményei és tanulságai, vezetéstechnikai érdekességek, jövőkép, folytatás: ezekről beszélgettünk László Martinnal a legfrissebb Formula Shakedownban. 

A műsor utolsó szegmensében pedig értékeltük kicsit a lengyel WRC-futam érdekességeit is!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: