A nap legfontosabb eseménye természetesen az év első F1-es időmérője volt: a speciális menetrend értelmében pénteken rendezték a Bahreini Nagydíj kvalifikációját, ahol szoros, többszereplős csatát láthattunk. Meglepetés végül nem történt, a pole-pozíciót a világbajnoki címvédő Max Verstappen szerezte meg bő két tizedmásodperces előnnyel Charles Leclerc előtt, a második sorba George Russell és Carlos Sainz, a harmadikba Sergio Perez és Fernando Alonso, a negyedikbe a két McLaren, az ötödikbe pedig a csalódást keltő teljesítményt nyújtó Lewis Hamilton, valamint a bravúros Q3-ba jutást produkáló Nico Hülkenberg kvalifikált.
Az időmérő beszámolója és teljes végeredménye itt található!
Magát Verstappent egyébként meglepte a pole: első nyilatkozatában úgy fogalmazott, hogy váratlanul érte, hogy övé az első rajtkocka. „Kissé váratlan volt, de szerencsére az autó életre kelt az időmérőn, és úgy összességében jobban boldogultam vele” – mondta a 33. pole-pozícióját szerző Verstappen. „Tegnap már elmondtam, hiányzik pár dolog a tökéletes egyensúlyhoz, ami a szél miatt nem is volt elérhető ma. De szerencsére a jó irányba mozdultunk el mára, így oda tudtunk lépni, az időmérőn pedig történt még egy lépés.”
Csapattársa, Perez elég szürke hétvégét teljesít eddig, de az ötödik helyről természetesen dobogóban reménykedik. „Fontos lesz, hogy jól rajtoljunk, ha ez sikerül, és onnan tudunk építkezni, akkor a csapatunknak jó napja lesz. Jó helyzetben vagyunk, sikerült gumit spórolnunk a kvalifikáción, hiszen úgy döntöttünk, hogy holnapra tartogatjuk az új szetteket, szóval meglátjuk, hogyan alakul majd” – mondta a mexikói.
A második helyet megszerző Leclerc úgy érezte, hogy a Ferrariban benne volt a pole ezen a napon, rajta múlt, hogy nem tudta igazán összerakni az utolsó körét. „Egy kicsit csalódott vagyok” – kezdte értékelését Leclerc. „Eddig a pontig elég trükkös hétvégénk volt, sok mindent kipróbáltunk a szabadedzéseken, aztán végül az időmérőn sikerült megtalálnom a tökéletes beállítást. Jól indul az év, előnyösebb helyzetben vagyunk, mint tavaly. Most már csak azt kell megnéznünk, hogy állunk a versenytempóval.”
A negyedik Sainz is csalódott volt, ahogy Leclerc: mint mondta, egészen a Q3-ig minden rendben ment, még meg is spórolt egy szett gumit a futamra, de az utolsó szakaszban nem érkezett meg a mindig megjövő három tizedmásodperc, és ezért maradtak le a pole-ról. Azt is hozzátette viszont, hogy az igazság pillanata majd csak szombaton, a futamon jön el a gumikopás miatt.
Felemás napot teljesített a Mereedes. A harmadik helyen záró George Russell egy őrült versenyben bízik, de kiemelte, hogy ha nem történik semmi váratlan, akkor úgyis Verstappen nyer, és mindenki más a második helyért fog majd csatázni. Abban viszont érzései szerint neki is lehet szerepe a szerinte feljavuló Mercedesszel. Lewis Hamilton viszont csak kilencedik lett, amit egy beállításváltoztatással indokolt: ő nagyon a futamra készült, más autóval ment Russellhez képest, de egyelőre túl sokat veszített vele, meglátjuk, hogy versenytávon mekkora előnyt jelent majd ez neki.
A McLarenek a hetedik-nyolcadik helyen zártak, nem volt közük az élmezőnyhöz, de Lando Norris szerint ennél jóval több volt bennük. „Hibáztam az első és a negyedik kanyarban, így az első szektorom valószínűleg három tizeddel lassabb lett, mint amilyennek lennie kellett volna. Ha csak egy tizeddel gyorsabb lettem volna, négy pozícióval előrébb végeztem volna. Vegyes érzéseim vannak, mivel az autó jobb lett az időmérőn, főleg a szél elcsendesedésével, teljesen életre kelt, csodás volt vezetni. Csak a végén nem tettem azt, amit kellett volna. Ha a hétvége előtt azt mondtad volna nekem, hogy még a második hely is meglehet, meglepődtem volna, de végül volt rá esélyünk, úgyhogy ez egy nagyon jó dolog nekünk csapatként” – értékelt a brit.
Ami pedig a hatodik helyen záró Fernando Alonsót illeti, ő elégedetten értékelt. „Harcban lenni és egy tizeden belül kerülni a Ferrarihoz képest teljességgel váratlan volt számunkra” – mondta Alonso. „Nehéz lesz, mert egy szoros mezőnyben, a forgalomban a gumik is jobban fogynak, ez jelenti majd a kérdőjelet mindenki számára. Ha egy hete kérdeztek volna meg erről, azt mondtam volna, száz százalékosan kizárt a dobogó. Most már nem mondhatom ezt, ami jó hír…” – tette hozzá.
A nap csalódása egyébként az Alpine, hiszen a franciák a 19-20. helyet szerezték meg az időmérőn. Abban bíznak, hogy legalább a versenytempójuk valamivel jobb lesz: itt olvasható a nyilatkozatuk!
Még nem ért véget a Horner-ügy
Ugyan a szerdai bejelentés után azt hihettük, hogy lezárult a Christian Horner-saga, de már csütörtökön világossá vált, hogy ez nem igaz, pénteken pedig Stefano Domenicali és az FIA elnöke, Mohammed ben Sulayem is beszélt a helyszínen a Red Bull csapatfőnökével. Hogy mi hangzott el, azt egyelőre nem tudni, mindenesetre a helyszínen dolgozó kollégánk, Mészáros Sándor azt tapasztalja a paddockban, hogy a pályán zajló események az ott lévők számára szinte másodlagosak, most az F1 teljes népe a Horner körüli botrányról beszél, annak fejleményeit fejtegeti.
FormulaPlusz rovatunkban is megjelent egy anyagunk ma Mészáros Sándor tollából: helyszíni információi alapján összegyűjtötte, hogy mi várható az F1-es pilótapiacon. Ez az írás itt olvasható!
Porsche a WEC-szezonnyitó pole-jában, Al-Attiyah a siker kapujában
Az F1-en kívül más sorozatokban is zajlottak ma az események. A legfontosabb talán a WEC, vagyis az endurance-világbajnokság katari szezonnyitójának időmérője, amelyen viszont letaszították a trónról a Toyotát. A világbajnok formáció Brendon Hartley-val a kvalifikáció második szakaszába sem jutott be, és csak a 11. helyen zárt, a másik Toyotával Nyck de Vries viszont a második helyre ért oda. A pole-t azonban a tesztet és a szabadedzéseket is uraló Porsche húzta be másfél tizedmásodperces előnnyel, a legjobb Ferrari negyedik lett, az első ötben pedig három Porschét is találunk. A részletes beszámoló itt olvasható!
A Formula-2-ban már a sprintfutamot rendezték ma, és barbadosi győzelmet láthattunk Zake Maloney révén. Jak Crawford és a sorozatban debütáló Pepe Martí ért még oda a dobogóra, a Prema nagy figyelemmel követett párosa, az F1-be várt Andrea Kimi Antonelli és Oliver Bearman viszont nem váltotta meg a világot, mindketten a mezőny második felében zártak.
A Formula-3-ban a 16 éves Red Bull-junioré lett a győzelem: Arvid Lindblad kemény csata végén harcolta ki a sikert. Beszámoló itt olvasható!
Végezetül pedig tereprali: a világbajnokság második futamán, az Abu Dhabi Desert Challenge-en a negyedik naphoz érkezett a mezőny, és a péntek Nasser Al-Attiyah domináns teljesítményéről szólt. A katari pilóta tegnap ugyan egy 20 perces megállás miatt átmenetileg elvesztette az összetett első helyét, de ma leoktatta a mezőnyt a Prodrive Hunterrel: nyolc és fél perccel nyerte a szakaszt, összesítésben pedig kilenc és fél perces előnnyel várhatja a 201 kilométeres, szombati száró szelektívet.