Három nap elteltével is Lewis Hamilton és a Ferrari szolgáltatja a fő beszédtémát – a tényleges történések hiányában elsősorban a Hamilton-ügyhöz kapcsolódó részleteket és sajtóértesüléseket hoztunk, valamint több világbajnok véleményéről is beszámoltunk.
Kettő plusz egy év, 410 millió euró értékű szerződés, nagyköveti státusz, a nyomába szegődő Mercedes-szakemberek: ilyen részletekről hallani Hamilton szerződése kapcsán, melyeket ebben a cikkben gyűjtöttük össze.
A szakemberek közül az olasz sajtó Hamilton versenymérnöke, Peter Bonnington mellett Andrew Shovlint említi, a Mercedes kulcsemberét, aki a pályaszéli mérnökigazgató posztját tölti be, és Toto Wolff után talán ő tűnik fel a legtöbbet a médiában. A Gazzetta dello Sport pedig Riccardo Musconit, Valtteri Bottas és George Russell korábbi versenymérnökét nevezte meg, aki a pályaszéli teljesítményigazgató posztját kapta meg, és ugyanezt a szerepet töltené be a Ferrarinál.
Valószínűbb és valószínűtlenebb jelöltekkel együtt Sebastian Vettel nevét is bedobták a Mercedesnél támadt üresedés kapcsán. Toto Wolff így reagált a teóriára: „Úgy vélem, döntött arról, hogy nem akar többé versenyezni. Rendszeresen beszélünk, tegnap is beszéltünk egymással, de nem arról, hogy a jövőben nálunk vezethetne.”
Két világbajnok is nyilatkozott a Hamilton-ügyről, Nigel Mansell és Jacques Villeneuve. Előbbi, aki versenyzett két éven át a Ferrarinál, így reagált arra, hogy akadályt jelenthet a hétszeres világbajnok életkora:
„Azt mondják az emberek, Lewis már túl öreg. 39 évesen? Dehogy. Én 39 évesen lettem világbajnok, és folytathattam volna tovább is, de a politika beleszólt. Ami Lewist illeti: motivált, több, ha nem kifejezetten sok év van még benne. Fantasztikus hír” – mondta Mansell. Az interjú itt található – a cikkben foglalkoztunk azzal a hat brit versenyzővel, akik világbajnoki címet vagy legalább futamokat nyertek a Ferrarival.
„A csapat nem számított egy ilyen elköszönésre, hiszen hatalmas szabadságot adtak neki. A Mercedesnek köszönheti Hamilton az imidzsét. Úgy gondolták, hogy egy életre a márka arca fog maradni” – ezt már az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve mondta, aki Fernando Alonsónak adná a megüresedő helyet. Bővebben.
Az F1-esből lett szakértő, Martin Brundle pedig úgy gondolja, Hamilton alább akar adni pályán kívüli tevékenységeiből, hogy újra a versenyzésre összpontosítson – ez öltött testet a Ferrari-szerződésben. Ezeket mondta Brundle.
Albon három évre írhat alá a Red Bull-lal?
Fokozódik az a pletyka, amely szerint Alex Albon újra a Red Bull versenyzőjévé válhat – amely forgatókönyvről a Formula.hu-n egy hete írtunk, foglalkozva az anyacég thaiföldi tulajdonosának szerepével a versenyző pártfogójaként házon belül. Most a Williams egykori csapatmenedzsere, Peter Windsor erősítette ezt a vonalat: az újságíró úgy tudja, Albonnak hároméves szerződést kínál a Red Bull 2025-től kezdődően, és 90 százalék a valószínűsége, hogy a versenyző elfogadja az ajánlatot. A hírek szerint Albon iránt a Ferrari és az Alpine, sőt a Haas is érdeklődik, azaz majdnem a mezőny fele.
Egy meglepő közös pont van Christian Hornerben és a Formula-1 legújabb csapatfőnökében, Ayao Komatsuban. Hornerről eddig is ismert volt, hogy a Championshipben szereplő Coventry City drukkere, mióta az eszét tudja: a Red Bull csapatvezetője a Coventry szomszédságában levő Leamingtonban született. Most a Haast igazgató Komatsuról derült ki, hogy ugyanezt a klubot preferálja időtlen idők óta: a színes sztoriról a Parc Fermében írtunk.
Eltűnt a fekete, visszajött a fehér, szerepet kap a sárga – ízelítő videót posztolt a Ferrari a 2024-es overallról. Magát a ruhát nem látjuk, de azt megtudjuk, hogy a pilótáknak tetszik, Sainz agresszívebbnek, lendületesebbnek tartja.
“The black is gone, the white is back”
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 4, 2024
Watch @CarlosSainz55 & @Charles_Leclerc take a look at their new 2024 race suits pic.twitter.com/dChxApd8vB