Amikor 2020-ban eldőlt, hogy Alexander Albonnak nincs maradása a Red Bull F1-es csapatánál, igen kicsi esély látszott arra, hogy egyáltalán visszakerülhet még a királykategóriába, arra pedig talán senki se gondolt volna, hogy néhány évvel később ő lesz a pilótapiac egyik kulcsszereplője.
Most szakági berkekben mégis úgy vélik, hogy akár egy igazi nagyágyúnál is kiköthet a brit-thai versenyző, aki iránt roppant magas az érdeklődés az elmúlt két évben a Williamsnél mutatott remek teljesítmény miatt – többek között a Ferrarival is szóba hozták őt, de a Formula.hu kérdésére több forrás is cáfolta, hogy történt-e tényleges megkeresés.
Szintén lehetett hallani a paddockban az Alpine érdeklődéséről is, akik potenciálisan mindkét versenyzőjüket elveszíthetik a 2024-es szezon végén, de a lapunkhoz eljutott információk alapján egy ennél nagyobb ugrás is várhat rá.
Bármilyen meglepő lehet ez karriertörténete alapján, de nem lehet kizárni Albon visszatérését a Red Bullhoz, hiszen bár nagyon megégette magát az energiaitalosoknál, azóta sokkal érettebbé, tapasztaltabbá és magabiztosabbá vált – a kérdés persze joggal merül fel, hogy a jó teljesítményéhez mennyiben járul hozzá, hogy egy kisebb nyomással járó közegben, megkérdőjelezhetetlen vezérpilótaként versenyezhet a Williamsnél.
A felvetésnek kiváló teljesítménye mellett nem csupán az ad alapot, hogy a 2020-as szakítás ellenére megmaradt a jó kapcsolat a felek között – ami abból is látszik, hogy a csapat részéről rendre méltatják Albon produkcióját –, hanem egy olyan tényező is szerepet játszhat a jövőjében, amiről olykor hajlamosak megfeledkezni a rajongók: a Red Bull „másik” tulajdonosa.
Az anyacégben, a Red Bull GmbH-ban ugyanis a néhai Dietrich Mateschitz fia, Mark csak 49 százalékos tulajdonrésszel bír, míg a cég 51 százaléka felett a társalapító fia, a thai Chalerm Yoovidhya rendelkezik, és Dietrich Mateschitz halála után a többségi tulajdonos és környezete érezhetően többet foglalkozik az F1-es istállóval, mint Mateschitz életében.
Ahogy arról a Formula Podcast legújabb, a pilótapiac lehetséges fejleményeit tárgyaló adásában is beszámoltunk, Yoovidhya köre egyre többször hallat magáról, s úgy tűnik, hogy a korábbinál jobban belefolynak a vállalat életébe.
Így nem megalapozatlan a feltételezés, hogy abban az esetben, ha megválnak a mexikói piacot maga mögött tudó Sergio Pereztől, olyan versenyzőt akarnak a helyén látni, aki származása miatt szintén érdekes a számukra: a brit édesapa és thai édesanya gyermekeként felnőtt, thai zászló alatt versenyző Albont.
A Red Bull-kapcsolat viszont egy svédcsavarral azt is eredményezheti, hogy 2025-ben még a Williamsnél marad Albon, hiszen ha a Red Bull úgy dönt, hogy jövőre még megtartanák Sergio Perezt, vagy egy évre visszaültetnék az anyacsapat autójába Daniel Ricciardót, egy előszerződés birtokában a jelenleg még csak 27 esztendős pilóta nyugodtan eltölthetne még egy évet a grove-i csapatnál, ahol újjáépítette renoméját.
A Formula Podcast legutóbbi adásában sorra vettük a tíz F1-es csapat lehetséges 2024-es felállását – az adás YouTube-on és podcast formátumban is elérhető: