Két fontosabb és érdekesebb nyilatkozat került elő a nap folyamán, az egyiket Charles Leclerc, a másikat Dr. Helmut Marko adta.
A Red Bull tanácsadója arról beszélt, hogy minden csapatban fontos, hogy meglegyen a hierarchia, legyen egy első és egy második számú pilóta, hogy ideális legyen az egyensúly, és maximalizálni tudják a megszerzett pontokat. Marko ezt annak kapcsán mondta, hogy ezért nem igazolná le Max Verstappen mellé Lewis Hamiltont, mert két igazi szupersztár nem férne meg egymás mellett. A nyilatkozat érdekesebb része Lando Norrishoz kapcsolódik, Marko ugyanis a fenti első-második számú rendszerbe akarná beilleszteni a britet, akit el tudna képzelni Verstappen csapattársaként, vagyis kimondva második számúként. Marko nyilatkozata itt olvasható!
Ami Leclerc-t illeti, ő az átigazolási pletykák kapcsán beszélt arról, hogy a Ferrari a szerelme, a maranellóiakkal akar világbajnok lenni, és ha csak egy kis esély is mutatkozik erre, akkor mindenképpen maradni akar a Scuderiánál, és megpróbál az olaszokkal a csúcsra érni. Azt hozzátette, hogy természetesen mindenki megfontol minden adódó lehetőséget, de az ő prioritása a Ferrari. A részletek itt olvashatók!
Ha már Leclerc, a monacói F1-es pilóta kiadta új zongoraszámát: ez már nem az első, de ez a legújabb, amit a nyári szünetre időzített. Leclerc új dala itt hallgatható meg!
Nyilatkozott Leclerc csapattársa, Carlos Sainz is, aki szerint egy F1-es versenyzőnek a pályafutása csúcsán kell lennie ahhoz, hogy megfeleljen a Ferrari pilótájaként. Sainz úgy érzi, hogy ő éppen ezt teszi, bár kiemelte, hogy természetesen mentálisan is rendkívül megterhelő a Scuderia alkalmazottjaként versenyezni, hiszen így óriási a nyomás hétről hétre, de tudja, hogy milyen keményen kell dolgozni ahhoz, hogy valaki ilyen helyzetbe kerüljön. Éppen ezért büszke is arra, hogy mindezt elérte.
Nehéz lesz visszajutni a dobogóra, ezt mondta Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke. Krack szerint a probléma megtalálása, felderítése és megoldása után hetek telnek el, mire az alkatrészt megfelelő mennyiségben legyártják és felszerelhetik az autóra, így nem számít arra, hogy a következő 1-2 futamon ott lesznek a pódiumon azok után, hogy a nyár folyamán visszaestek az erősorrendben. Azt is hozzátette egyébként, hogy a Magyar Nagydíjon vált végleg világossá számukra, hogy rossz irányba haladnak.
Szívesen lenne majd az Audi gyári F1-es pilótája Valtteri Bottas: a Saubernél a következő szezonra még szerződéssel rendelkező finn versenyző nincs élete formájában, egyre nehezebben bír Guanyu Zhouval, elmaradnak a kiugrások, és az utóbbi időben inkább a közösségi oldalain megjelenő fotókkal kerül a köztudatba, de vonzónak találja, hogy a majd 2026-tól a csapatot átvevő Audinál versenyezzen.
„Ha egy gyártó lenne, nagyobb elismerést kapna a Red Bull az F1-ben” – nyilatkozta Mark Webber. Az ausztrál exversenyző szerint amit Milton Keynesben befektettek ebbe a sportba, az fantasztikus, óriási sikereket értek el, de egyszerűen nem kapják meg az ezért járó teljes elismerést, mert nem autógyártók, nem egy autómárkát képviselnek.
Amíg nem változik a motorformula, nem lehet megállítani a Red Bullt és Max Verstappent – véli a 2008-as világbajnoki ezüstérmes, Felipe Massa: „Szerintem egészen 2026-ig, amikor a szabályok módosulnak, Verstappen nyer meg mindent. Addig egyenlők a szabályok, márpedig Verstappen és a Red Bull felsőbbrendű. Ezért 2026-ig arra számíthatunk, hogy Verstappen az összes bajnoki címet megnyeri” – jósolta a Marcának Massa.
Végezetül pedig: megjelent a Formula.hu heti hírösszefoglaló műsora, a Pitwall, melyben a Palou-üggyel, a Williams-botránnyal, Hamilton helyzetével kiemelten foglalkoztunk, de az utóbbi egy hét összes fontos F1-es hírét összefoglaltuk. Tekintsétek meg az adást a YouTube-on, vagy darabonként fogyasszátok a Facebook-oldalunkon!