Mike Krack csapatfőnök szerint nem lesz olyan egyszerű visszakapaszkodni a dobogóra az Aston Martinnak: ugyan a szezon első hat versenyéből ötször, és az első nyolc versenyéből hatszor állt dobogón az AMR23-assal Fernando Alonso, de azóta nem volt jobb eredménye az ötödik helynél.
A McLaren feltámadása mellett a Mercedes és a Ferrari javulása sem jött jól az Astonnak, és ahogy arról már mi is írtunk, egy FIA-iránymutatás is visszavethette az idényt parádésan kezdő silverstone-i istállót.
Kanada óta összességében az ötödik helyre jó a csapat az erősorrendben, és bár Alonso így is hozott egy-két jobb eredményt, de igazából a Magyar Nagydíj óta tudják, hogy lemaradtak – a Hungaroring elvileg feküdt az autónak, de ott sem tudtak közel kerülni, sőt Alonso kilencedik lett, a tizedik Lance Stroll pedig kört kapott.
„Szerintem Magyarország volt a kirakós utolsó darabja: azon a pályán versenyképesebbnek vártuk magunkat, de az volt az utolsó adat, ami megerősítette, hogy rossz irányba haladunk” – idézi Krack szavait a Racingnews365.com.
„Időbe fog telni, mire visszatérhetünk a dobogóra. Rá kell jönni a probléma okára, megtenni a megfelelő lépéseket, majd legyártani az alkatrészeket megfelelő mennyiségben. Ez hetekbe telik, nem megy azonnal. Folyamatosan hozzuk majd a fejlesztéseket, és lépésről lépésre próbálunk haladni, de nem tudom megmondani, hogy mikorra oldjuk meg a gondokat” – tette hozzá.
Az Astonnak a zandvoorti pálya is feküdhet papíron, de az utóbbi időszakban a korábbihoz képest már módosult az autó viselkedése, és például Spában sem maradt le annyira, mint gondolhattuk, de Mogyoródon sem volt olyan versenyképes, mint vártuk, így Krackék sem tudják pontosan, hogy mire számítsanak.
Hogy hogyan esett vissza az Aston, és hogy milyen szerepe van jelenleg Strollnak, arról itt írtunk!