Két fontosabb hírt emelhetünk ki napi összefoglalónkban szombatról, mindkettő kissé botrányszagú.
Az egyik a McLaren ügye: Alex Palou ugyanis visszamondta a 2024-re már aláírt szerződését a wokingiak IndyCar-csapatával, és jelezte, hogy mégsem fog náluk versenyezni. Ez azért érdekes, mert tavaly egyszer már elkötelezte magát a McLaren mellett, akkor végül a Chip Ganassi jogi úton érte el, hogy maradjon, aztán aláírt egy előszerződést 2024-re Zak Brownékkal, amiből most visszatáncolt. Az ügyben megszólalt a Palout képviselő ügynökség is, akik szintén nem értik, hogy miért döntött így a versenyző. A részletek ezen a linken olvashatók!
A másik pedig már tényleg botrány, és a Williamshez kötődik. Az istálló és a tulajdonos Dorilton Capital szerint Claudia Schwarz, a nem egészen két évig ott dolgozó marketingigazgató rengeteg pénzt tüntetett el a csapat költségvetéséből vagy magának, vagy a körülötte lévőknek, amelyhez nem volt joga, ezt pedig úgy érte el, hogy viszonyt folytatott a Dorilton egyik felsővezetőjével, ezért 6,9 millió dollárt követelnek tőle, és az érintetteket mind elbocsátották. Schwarz viszont most visszaperelt azzal, hogy ebből egy szó sem igaz, az egész történet csak az ő lejáratását szolgálja, így ő 100 millió dolláros kártérítést kér a Williamstől és a Doriltontól. Az ügy részleteit itt foglaltuk össze!
A McLarennel kapcsolatos hír még, hogy Andrea Stella csapatfőnök szerint egyszerűen nem volt elég idejük még arra, hogy az autó végsebességével, és légellenállásával foglalkozzanak. A gyors fejlesztések miatt most már jól működik az MCL60-as, de az egyenesekben a kis légellenállású csomaggal még jelentős a hátrány, de Monzára szeretnék ezt kijavítani, vagy legalábbis csökkenteni. Stella magyarázta itt olvasható!
Szintén autóviselkedéssel kapcsolatos problémáról beszélt James Allison, a Mercedes technikai igazgatója. A szakember szerint a W14-es a kanyarbejáratokon túl ideges, és túl gyorsan mozdul, túlkormányzottá válik, a kanyarok csúcspontján azonban már nem tapad be igazán az eleje, és eltolja az elejét, ezzel szenvednek a pilótáik. Most azon dolgoznak, hogy ezt a viselkedést éppen az ellenkezőjére tudják fordítani.
Olasz értesülés szerint változhat a Ferrari F1-es festése az Olasz Nagydíjra: állítólag az idei Le Mans-i 24 órást megnyerő WEC-Ferrari előtt tiszteleghetnek majd a maranellóiak a saját futamukon.
Ha már WEC és Olaszország, Imolában pályára gördült a Lamborghini 2024-re szánt hypercarja, amivel majd Danyiil Kvjat és Romain Grosjean igyekszik harcba szállni a hosszútávú-vb következő idényében. A tesztről kikerült egy videó is, ez itt tekinthető meg!
Kikerült Max Verstappen driftes videója is: Mad Mike tanította a szakma fortélyaira az F1-es világbajnokot, a Red Bull pedig elkészítette az erről szóló összefoglalót. A videó itt nézhető meg!
A Red Bull egyébként elégedett eddig Daniel Ricciardo F1-es visszatérésével. Christian Horner csapatfőnök szerint az elvárások megváltoztak az ausztrál silverstone-i tesztjével, de a 34 esztendős pilóta egyelőre teljesíti azt, amit várnak tőle, úgyhogy abszolút elégedettek vele. Ehhez kapcsolódik az is, hogy Nico Rosberg tanácsot adott Sergio Pereznek a hozzáállásával kapcsolatban, éppen a Ricciardo által jelentett fenyegetés, és az őt körülvevő rengeteg idegesítő folyamat miatt. Rosberg tanácsa itt olvasható!
Az Indy500-on és a Le Mans-i 24 óráson is szeretne indulni Logan Sargeant, a Williams F1-es újonca. Az amerikai pilóta a Paddock Magazine-nak adott interjújában arról is beszélt, hogy szabadidejében leginkább golfozni szeret manapság: jó 4-5 órára elszakadni a telefonjától, és csak jól érezni magát a barátaival, ez kapcsolja ki. Ezen felül a mezőny egyetlen amerikaija minden időt megragad arra is, hogy hazalátogasson Floridába, azzal kapcsolatban viszont nem érez nyomást, hogy ő képviseli az országát az F1-ben.
Gigantikus számot közöltek az F1-es Miami Nagydíj szervezői: az esemény 449 millió dollárral járult hozzá a helyi gazdasághoz. A hétvége három napja alatt 195 millió dolláros jegybevételt produkált a floridai rendezvény, és a különböző eladásokkal, bevételekkel együtt Miami szélesebb környezetét vizsgálva 449 millió dolláros bevételt hozott a térségnek az F1.