DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 13. szerda
F1

Monzában már még jobb lehet a McLaren

Andrea Stella szerint a problémával még nem tudtak foglalkozni, de a nyári szünet várható az előrelépés, amitől még gyorsabb lehet az autó.

Hatalmas lépésekben fejlesztette idei F1-es autóját a McLaren, ennek folyamatáról ebben a cikkünkben írtunk részletesebben – egy faktorral azonban még küzdenek a wokingiak, méghozzá a túl nagy légellenállással.

Ez főleg Spában domborodott ki, ahol az MCL60-as nagyjából 15 km/h-val maradt el a kívánt végsebességtől, és az egyenesekben állva hagyták őket a többiek, amikor szárazzá váltak a körülmények.

Andrea Stella csapatfőnök szerint egyszerűen nem tudtak még foglalkozni a kérdéssel, olyan ütemben alakították át az autót, hogy júliusra értek el a mostani állapotig, és ezt a jelentős problémát még nem tudták megoldani.

f1-mclaren



„Rengeteget dolgoztunk az autónk újratervezésén az év eleje óta, és egy dologgal nem foglalkoztunk még, az alacsony légellenállásos csomaggal. Emiatt nem volt túl hatékony egyszerűen csak egy alacsony hátsó szárnyat feltenni, ezért úgy döntöttünk, hogy azzal a szárnybeállítással megyünk Spában, ami jelenleg a leghatékonyabb” – idézi Stella szavait az Autosport.

„Ez nem csak egy taktikai lépés volt amiatt, hogy mi a kanyarokban akartunk gyorsak lenni és ezért feláldoztuk az egyeneseket, sokkal inkább arról volt szó, hogy az autó hatékony működéséhez, a csomag működéséhez ilyen szárnybeállítás kell, jelenleg így dolgozik jól az autónk. Persze ezzel akarunk foglalkozni a közeljövőben, mert így elég nehéz vele versenyezni, főleg száraz pályán, a hosszú egyenesekben” – magyarázta a csapatfőnök.

 

Közelednek a megoldáshoz

A következő ilyen jellegű pálya Monza lesz, Stella szerint pedig addigra valamilyen megoldást már fel tudnak szerelni az autóra.

„Leginkább persze a hátsó szárnyon kell módosítani, de igazság szerint a légellenállás hatékonysága nemcsak ezen múlik, hanem az egész autó összehangolt működésén. Például a Red Bull is remek munkát végzett, és az autója aerodinamikailag hatékony, kicsi a légellenállása a hátsó szárnytól függetlenül.”

„Monzára mi is dolgozunk már egy megoldáson, amivel nem készültünk el Spáig, szóval arra számítok, hogy Olaszországban már jobb formában leszünk. Aztán ha azon még tudunk kicsit faragni, akkor Vegasban majd még inkább. Ez rajta volt már a tennivalóink listáján, de még nem jutottunk el odáig.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: