DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Ideges és orrtolós: mi a baj a Mercedesszel?

Két problémát kellene egyszerre megoldania a Mercedesnek a W14-es viselkedésével kapcsolatban: méghozzá úgy, pont az ellenkezőjét akarják elérni.

James Allison, a Mercedes technikai igazgatója beszélt arról, hogy milyen viselkedési problémát kell megoldania a csapatnak a W14-essel kapcsolatban: pont úgy fordul az autó, aminek az ellenkezőjét szeretnék elérni.

„A kenyérre kenhető leszorítóerő mindig jó dolog, de közben az autót próbáljuk a pilótáink számára is nyugodtabbá, kiszámíthatóbbá tenni a kanyarok bejáratánál. Most túl hirtelen reagál, amikor befordítják” – mondta Allison a csapat weboldalának.

„Aztán a kanyarok csúcspontján már éppen ellenkező a probléma, azt akarjuk, hogy betapadjon az autó eleje, de nem ez történik. Szóval instabil az autó az első kormánymozdulatra, aztán idegesítően mozdulatlan, amikor elérik a kanyar közepét. Pont az ellenkezőjét akarjuk elérni, ezen dolgozunk.”

f1-hamilton-mercedes



A kanyarbejáratokon túl ideges autó elveszi a pilóták önbizalmát, hiszen ha kis kormánymozdulatra (és főleg, ha az első mozdulatra) túlkormányzottá válik, akkor inkább lassabbra veszik a bejáratot, vagy kockáztatnak egy elúszást – de hiába kockáztatnak, ha a csúcsponton már orrtolós a Mercedes, akkor úgy is leesnek az ívről.

A W14-es egyensúlya egyébként azért is jobb versenytávon, mert ott kevésbé kell kiélezni a kanyarokat, nem baj, ha „ráhagynak” a bejáratokon, de egy körön csak komolyabb kockáztatással lehet igazán jó eredményt elérni ezzel a viselkedéssel.

Allison egyébként arról is beszélt, hogy a beállítások és az autó alapvető működése terén a pattogás érdekében áldozatokat hoztak: nagyobb hasmagasságra tervezték a koncepciót, hogy biztosan elkerüljék a delfinezést. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: