James Allison, a Mercedes technikai igazgatója beszélt arról, hogy milyen viselkedési problémát kell megoldania a csapatnak a W14-essel kapcsolatban: pont úgy fordul az autó, aminek az ellenkezőjét szeretnék elérni.
„A kenyérre kenhető leszorítóerő mindig jó dolog, de közben az autót próbáljuk a pilótáink számára is nyugodtabbá, kiszámíthatóbbá tenni a kanyarok bejáratánál. Most túl hirtelen reagál, amikor befordítják” – mondta Allison a csapat weboldalának.
„Aztán a kanyarok csúcspontján már éppen ellenkező a probléma, azt akarjuk, hogy betapadjon az autó eleje, de nem ez történik. Szóval instabil az autó az első kormánymozdulatra, aztán idegesítően mozdulatlan, amikor elérik a kanyar közepét. Pont az ellenkezőjét akarjuk elérni, ezen dolgozunk.”
A kanyarbejáratokon túl ideges autó elveszi a pilóták önbizalmát, hiszen ha kis kormánymozdulatra (és főleg, ha az első mozdulatra) túlkormányzottá válik, akkor inkább lassabbra veszik a bejáratot, vagy kockáztatnak egy elúszást – de hiába kockáztatnak, ha a csúcsponton már orrtolós a Mercedes, akkor úgy is leesnek az ívről.
A W14-es egyensúlya egyébként azért is jobb versenytávon, mert ott kevésbé kell kiélezni a kanyarokat, nem baj, ha „ráhagynak” a bejáratokon, de egy körön csak komolyabb kockáztatással lehet igazán jó eredményt elérni ezzel a viselkedéssel.
Allison egyébként arról is beszélt, hogy a beállítások és az autó alapvető működése terén a pattogás érdekében áldozatokat hoztak: nagyobb hasmagasságra tervezték a koncepciót, hogy biztosan elkerüljék a delfinezést.