Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. február 25. kedd
Gyorsasági (Gy)

Formaautós küzdelem és hőség a Pannónia-Ringen

A He-Do- Hankook Országos Gyorsasági Bajnokság Logi-Store Kupáért folyó második versenynapján elsőként az OB II. kategória hét fős mezőnye állt rajthoz a Forma autók volánja mögött.

1. futam

Az első kockából induló Rónai Tamás hamar behozhatatlan előnyre tett szert, míg a második helyről Kandler visszaesett, még a hatodikként rajtoló Balogh is meg tudta őt előzni.  Stern aztán visszaszerezte Baloghtól a második helyet, de Volentér Balázsnak sikerült elé kerülnie. Rónai már célegyenesnyi különbséget produkált Volentér előtt a komoly technikai fölénnyel bíró autóval, míg Balogh a leintés előtt két körrel kiállásra kényszerült. Az utolsó körben váratlanul felborult a kialakult sorrend, mivel Rónai Tamás gépe is műszaki probléma áldozata lett. Így Volentért elsőként intették le, mögötte Stern gurult be, harmadik legjobbként végül az osztrák Josef Kandler ért célba.

D71A6299



Volentér Balázs: „A rajtom elég jól sikerült, egy helyet tudtam javítani. Nem volt olyan egyszerű futam, az első körtől kezdve hátulról nagy nyomást helyeztek rám. Folyamatosan gyors tempót futottak a többiek is és nagyon oda kellett figyelni, hogy tartsam a távolságot köztem és köztük. Tomi ellépett az elején, aztán sajnos volt valami műszaki gondja, amiből végül is mi profitáltunk, és sikerült az abszolút első hely.”

Stern Roland: „A Forma autónak megvannak a maga kihívásai, tanuljuk még mindig, ennek ellenére nagyon jó volt a verseny, nagyon élveztem. A rajtnál egy kicsikét bealudtam, aztán próbáltam a helyezésen javítani. Két autót meg tudtam előzni, ment az adok-kapok. Tavalyhoz képest a kanyarbemeneti sebességem egyértelműen javult, a kigyorsításoknál bátrabb is vagyok, de még mindig rengeteg van benne, körönként szerintem másfél másodperc, azzal pont elöl, lennék. Ez a cél a következő versenyekre.”

Rónai Tamás: „Végig nagyon jó futamot teljesítettünk, folyamatosan tudtam tartani azt a sebességet, amit szerettem volna. A mögöttem jövők tempóját is valamilyen szinten tudtam kontrollálni láttam, hogy mennyire vannak mögöttem. Összességében elégedett vagyok, mivel végig rendben volt az autó, jól viselkedett és én is jól éreztem magam. Sajnos az utolsó körben történt valami. Ez technikai sportban megtörténhet, nem lepődünk meg rajta. Még nem tudom, mi volt a probléma, a kormányon láttam néhány hiba üzenetet az utolsó kör megkezdése után. Kicsit el kezdtem aggódni, vissza is vettem a tempót, igazából tartalékolni akartunk, még van két verseny, nem akartuk kihozni belőle a maximumot az első futamon.”

Balogh Zsolt: „Fogtam egy jó rajtot, ebben bíztunk egyébként, mivel az időmérőn használt gumival mentem, így hátulról rajtoltam. Aztán a rajt után ketten visszavették a pozíciót.  A taktikám bevált, vigyázva a gumikra folyamatosan szerettem volna visszahozni, szépen mentem is rá az osztrák srácra, aztán leesett az első orrszárny. Tudtam, hogy itt vége a versenyemnek. Sajnálom, mert egy újabb dobogó ment el ezzel. Nm adjuk fel, küzdünk, jó lenne már egy kis siker.”

IMG_0016

2. futam

A hőség nem hagyott alább, a Formula autósoknak volt talán ezzel a legnehezebb dolguk a délután folyamán.  A futam esélyese ismét torony magasan Rónai Tamás volt, aki pole pozícióból indulva el is húzott a rajtnál. Mögötte a régebbi Renault-okban azonban nagy küzdelem alakult ki. Stern Roland a rajtnál megelőzte Volentér Balázst és feljött a második helyre. Volentér, ahogy alkalma nyílt rá, rögtön vissza is támadott és a harmadik körben sikerült is visszavennie a második pozíciót.  Ezt követően az utolsó körig semmi különleges esemény nem történt, kialakultak kisebb párharcok, de a pozícióján senki nem tudott változtatni Turák Lászlón kívül, aki szinte az utolsó métereken előzte meg Halwachs Józsefet és jött fel az utolsóról a hatodik helyre. A győzelme t közel tizenöt másodperces előnnyel Rónai Tamás szerezte meg.

Rónai Tamás – Formula Renault: „Már az időmérő is nagyon jól sikerült, a fő cél az volt, hogy megtaláljuk az előző hiba okát, ami sikerült is. Nagyon élveztem, mert nagyon a határon tudtam már menni. A versenyen is inkább az volt a cél, hogy minél több tapasztalatot gyűjtsünk, hiszen hamarosan szeretnénk nemzetközi porondra lépni az új autóval. Itthon most tulajdonképpen éles helyzetben tudjuk tesztelni az új autót, olyan körülmények között, amit egy sima teszt napon nem lehet, és ki tudunk próbálni minél több beállítást. A győzelem már csak hab a tortán. Az előző versenyen történt bakin túl vagyunk, megbeszéltük a csapattal és megtaláltuk a hiba okát.”

Turák László – Formula Renault: „Nagyon izgalmas futam volt ez, körről körre sikerült közelebb kerülnöm. Nagyon jó volt az utóm és a végén 174 ezred másodperccel sikerült feljönnöm egy helyet. Meglátjuk, hogy holnap még mi lesz, bízunk a továbblépésben.”

Volentér Balázs – Formula Renault: „Sajnos a rajtnál elbuktam egy pozíciót a túlpörgő kerekek miatt és váltó is nehezen vette a sebességet de végül azért néhány kör alatt fel tudtam jönni  és visszaszereztem a második helyet. Aztán már csak arra kellett figyelnem, hogy stabil legyen az előnyöm, és hogy kíméljem a gumikat. A rajthibáját leszámítva jó volt az eredmény, a kategóriát megnyerve a második helyen végeztünk. Nyilván Tomi új autójának technikájával nem tudom igazán komolyan felvenni a versenyt.”

Stern Roland – Formula Renault: „Bíztam benne, hogy sokáig meg tudom tartani a pozíciót, amit a rajtnál szereztem, de azért számítottunk arra, hogy Balázs gyors lesz és csak két körön keresztül tudtam tartani. Amúgy nagyon élveztem a versenyt é holnap támadok tovább.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?