A Ferrari-növendék Charles Leclerc a pole-ból magabiztosan elrajtolva megőrizte a vezetést az F2 főversenyének rajtjánál, mögé pedig Nicholas Latifi és Nyck de Vries sorakozott fel, míg az első sorból induló Nobuharu Matsushita visszaesett az ötödik helyre.
A nap legszerencsétlenebbül járt pilótája, Johnny Cecotto miatt azonban nem sokáig folyhatott szabadon a körözés: a venezuelai ott ragadt a rajtrács 7. helyén, majd amikor végre sikerült beindítani az autóját a bokszutcában, azonnal balesetet szenvedett a pálya 2-es kanyarjában, így a biztonsági autó hajtott a pályára.
Leclerc végig kontroll alatt tudta tartani versenyét, az élmezőny tagjai pedig korai bokszkiállással védekeztek a későbbi biztonsági autók ellen, amelyek menetrendszerűen meg is érkeztek. Először csak a virtuális változatára volt szükség Nabil Jeffri kiesésekor, ám amikor Louis Delatraz a 2-es kanyarban a falhoz csapódott, ismét a safety car sűrítette össze a mezőnyt.
De Vries még a korai szakaszban elment Latifi előtt, és a dobogósok sorrendje a leintéshez közeledve biztosnak tűnt, ám nem tehették meg, hogy békésen elautózgassanak a célig: négy körrel a leintés előtt Sean Gelael csattant a falnak a szűk 8-as kanyarban, visszapattanó autója pedig éppen keresztben állt meg a mindössze nyolc méter széles útszakaszon, így a mögötte érkezők sehogyan sem tudtak továbbhaladni, a közvetlenül a nyomában lévő Szergej Szirotkin pedig neki is csattant az indonéz pilóta versenygépének.
Nem volt mit tenni, a versenyirányítás ugyan előbb a biztonsági autót állította hadrendbe, de rögtön utána a piros zászlók is előkerültek, hiszen sokáig átjárhatatlan volt a baleset helyszíne. Az elhúzódó takarítás és az F1-es harmadik edzés közelsége miatt azonban végül már nem is indították el a versenyt az utolsó néhány körre, hanem a 24. kör állását alapul véve végeredményt hirdettek.
Leclerc érzelmes hétvégéje tovább folytatódott ezzel, hiszen néhány nappal apja halála után a pole-ból indulva a főfutam győzelme is az övé lett, így ismét lélegzetvételnyi előnyhöz jutott a bajnokságban. A monacói pilóta a dobogón sem felejtette el elmondani, hogy apja támogatása nélkül ezekben a jelenlegi sikerekben biztosan nem lehetne része.
A főverseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Charles Leclerc | Prema Racing | 52:33.196 | 24 |
2 | Nyck de Vries | Rapax | 3.469 | 24 |
3 | Nicholas Latifi | DAMS | 6.390 | 24 |
4 | Oliver Rowland | DAMS | 9.090 | 24 |
5 | Artem Markelov | RUSSIAN TIME | 11.694 | 24 |
6 | Norman Nato | Pertamina Arden | 17.074 | 24 |
7 | Jordan King | MP Motorsport | 18.570 | 24 |
8 | Ralph Boschung | Campos Racing | 21.348 | 24 |
9 | Sergio Canamasas | Trident | 22.870 | 24 |
10 | Sergey Sirotkin | ART Grand Prix | 24.042 | 24 |
11 | Gustav Malja | Racing Engineering | 24.828 | 24 |
12 | N.Matsushita | ART Grand Prix | 25.696 | 24 |
13 | Sergio Sette Câmara | MP Motorsport | 29.675 | 24 |
14 | Sean Gelael | Pertamina Arden | 33.101 | 24 |
15 | Robert Visoiu | Campos Racing | 33.320 | 24 |
16 | Luca Ghiotto | RUSSIAN TIME | 49.207 | 24 |
- | Louis Delétraz | Racing Engineering | - | 11 |
- | Nabil Jeffri | Trident | - | 9 |
- | Antonio Fuoco | Prema Racing | - | 6 |
- | Johnny Cecotto Jr. | Rapax | - | 0 |