DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
GP2/3

GP2: Hatalmas bukás, győzelem az utolsó sorból

Egy komoly baleset után a biztonsági autó megkavarta a mezőnyt, majd egy utolsó körös előzés döntött a győzelemről - izgalmasan alakult a GP2 főversenye Monzában.

Pierre Gasly nagyon szépen jött el a pole-pozícióból, mögötte viszont Artyom Markelov hatalmas fékezéssel kishíján belecsúszott az egyes kanyar féktávján - az orosz érintőt is vett a francia autóján, utóbbinak pedig hatalmas szerencséje volt, hogy nem kezdhette defekttel győzelemmel kecsegtető futamát. Arthur Picnek az incidens miatt le is kellett vágnia az első kanyart, de visszaengedte maga elé a Prema pilótáját.

A kedélyek lenyugvásával Pic már DRS-távolságban autózott Gaslyhoz képest, és nem is teketóriázott sokat: a negyedik körben már melléért a célegyenesben, de a bajnoki éllovas remekül védekezett. Sőt, a rapaxosnak hátrafelé kellett figyelnie, hiszen Markelov támadta, aki az ötödik körben el is ment riválisa mellett. Miután Pic visszatámadott, az orosz átvágta a pályát, a francia a fűre sodródott, majd autója is a levegőbe felemelkedett. Markelov egy körrel később még két alkalommal is hibázott, és inkább a kerékcserét választott riválisai bosszantása helyett.



Gasly a mögötte zajló csatából semmit sem érzékelve hatalmas előnyre tett szert Pic és Norman Nato előtt. Az élmezőnyből utóbbi kezdte a kiállások sorát, Picre pedig öt másodperces büntetést rótt ki a versenybíróság Markelov ellen bemutatott, félresikerült előzési kísérlete miatt. A Rapax franciája a 11. körben ki is jött cserére, egy fordulóval később pedig Gasly is meglátogatta csapatát, és simán visszavette a virtuális vezetést Nato előtt.

Az élre ugyanis Raffaele Marciello, Nobuharu Matsushita, Gustav Malja, Antonio Giovinazzi-kvartett került, hiszen közepes keveréken rajtoltak - a 17. körben viszont hatalmas bukás szakította meg a száguldást. Az egymással harcoló Arthur Pic és Sergio Canamasas akadt össze a kettes Lesmóban - a francia bebújt a spanyol mellé, aki ott tartotta autóját a külső íven, majd Pic autója enyhén megcsúszott, Canamasas jobb hátsó kereke pedig összeakadt riválisa bal elsőjével. A spanyol egy levegőben bemutatott piruettet követően nyugodt meg a kavicságyban, Pic pedig kicsúszott - mindketten feladták a versenyt, és az égieknek köszönhetően épségben szállhattak ki autóikból.

A biztonsági autó természetesen visszafogta a mezőnyt, majd némi kavarodás következett: miután a Marciello-vezette boly megejtette kiállását, az olasz arról érdeklődött, hogy milyen pozícióban autózik - a csapata megerősítette, hogy az első. A titok nyitja az volt, hogy Marciello, Malja és Gioviniazzi bokszkiállásuk után a safety car elé jöttek vissza a pályára, amely viszont éppen a vezető Pierre Gaslyt tartotta fel. A franciának, és szinte a teljes mezőnynek el kellett mennie az SC mellett, és megtennie még egy kört, így csak a 24. körben folytatódhatott a küzdelem, Gasly pedig a negyedik pozícióból indíthatta meg offenzíváját a győzelemért.

Változás először a második helyen történt: Antonio Giovinazzi két körrel a vége előtt átverekedte magát Malján, egy körrel később pedig Marciellót is maga mögé utasította, ezzel pedig átvette a vezetést! Bár Gasly elbukta a győzelmet és csak a negyedik lett, az olasz győzelemmel kárpótolta a Prema Racinget, melyet az utolsó előtti, 21. pozícióból ért el, ráadásul hazai közönség előtt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: