Két futamot is rendeznek ezen a hétvégén Berlinben, ahol a szombati versenyt Sebastian Buemi kezdhette az élről Sam Bird mellől, mögéjük pedig a címvédő Stoffel Vandoorne, valamint Dan Ticktum kvalifikált. Ők mindannyian főszereplővé váltak a szezon hetedik megmérettetésén, de a későbbiek során mások is jó eséllyel pályáztak a futamgyőzelemre köszönhetően annak az elképesztő kavarodásnak, amit a verseny hozott.
A rajt Ticktumról szólt, aki lenyűgözően lőtt ki a piros lámpák kialvása után, így simán elment kívülről az első sorból indulók mellett, de a lényeg csak ezután következett. Az élmezőnyből többen is úgy döntöttek, hogy már a verseny elején aktiválják a támadó módot, a negyedik kör előtt ugyanis Buemi, Ticktum és Vandoorne is felvett egy percet a felhasználható négyből, egy körrel később pedig az így élre kerülő Sam Bird, valamint Jake Dennis is követte példájukat.
Ez elég meglepő volt, arra azonban talán még kevesebben számoltak, hogy két-három körrel később az említett pilóták Vandoorne és Dennis kivételével ismét meglátogatták a hatos kanyarban elhelyezett támadó zónát, hogy a maradék idejüket is felhasználják. Ezt követően újra Bird vezette a versenyt, de a pozíciócserék gyakorlatilag folyamatosak voltak, akárcsak hátrébb. Mivel elég éles szituációk alakultak ki, szinte borítékolható voltak a balesetek, amiből az elsőt Sergio Sette Camara és René Rast hozták össze, a törmelék miatt pedig a biztonsági autónak is a pályára kellett hajtania.
Ezt talán Vandoorne bánhatta a legjobban, aki épp a safety car előtti pillanatokban ment ki a támadóért, jól járt viszont Edoardo Mortara, aki a többiekhez képest sokáig tartalékolt, így az élen kötött ki. A Maserati versenyzője éppen akkor jött ki, amikor Vandoorne is, de a DS Penske pilótájával ellentétben csak egy percet használt el, ezáltal a zöld zászlónál a második helyen állt Dennis mögött, aki szintén nem állt rosszul ebből a szempontból.
Az újraindítást követőpen Dennis és Mortara is újra felvette a támadó módot, majd azzal, hogy az élmezőnyből mások is pótolták hiányosságukat, hihetetlen csaták alakultak ki. Látványos meccsek eközben hátrébb is zajlottak a pontszerzésért, féltávnál aztán hatalmas balszerencse sújtott le a DS Penske csapatára. Előbb Jean-Eric Vergne és Andre Lotterer akadtak össze, amikor a 10. helyért harcoltak, majd picivel később Ticktum konkrétan a falnak passzírozta Vandoorne autóját, amiből egy nagy baleset és újabb safety car lett.
A folytatásban aztán a Buemi, illetőleg a Jaguar két pilótája, Bird, valamint Mitch Evans alkották az első hármat. Ők valamennyire el tudtak lépni a mezőnytől, a 30. körig pedig nem történt köztük érdemleges történés, ekkor azonban Bird már sokadik alkalommal vette vissza a vezetést, de a leglátványosabb manőver így sem az övé volt a verseny ezen szakaszában. Jake Dennis ugyanis harcban volt az ötödik helyért, amikor egy nagyon késői fékezéssel akart bevetődni Antonio Felix da Costa mellé, ennek azonban egy újabb csattanás lett a vége, mindkettejük versenyét tönkre téve ezzel.
A végén a biztonsági autós fázisok miatt három körrel toldották meg az eredeti távot, ami az ilyenkor szokásos spórolás közben jó sanszot kínált az időközben előre keveredő Maximilian Günther számára, aki utolérte az élen álló hármast. Az utolsó körökben a két Jaguar hihetetlen módon szorongatta Buemit, a svájci pedig a 40. körig tudta tartani magát, ennél a pontnál ugyanis Evans tudott elmenni mellette, az utolsó körben pedig megkapta a kegyelemdöfést, mivel Bird, majd Günther is megelőzte.
A Jaguar tehát egy fantasztikus futamon aratott kettős győzelmet, de a Maserati is örülhet a dobogónak. Mögöttük Buemi, Cassidy és Wehrlein zárt még a legjobb hatban, a futam őrültségét pedig jól bizonyítja, hogy a hetedik-nyolcadik pozíciókban Vergne és Lotterer végeztek, akik egy ízben még a mezőny végét is megjárták. A kilencedik az a Mortara lett, aki egy ideig az élen is állt, az első tízet pedig Oliver Rowland tette teljessé.
Az eredmények ide kattintva érhetők el.