Berlinben a Tempelhof repülőtéren kialakított versenypályán folytatódott a Formula-E idei szezonja, egy duplafutamos fordulóval. A szombati napon Edoardo Mortara bizonyult a legjobbnak, aki a pole-pozícióból nyerte meg a versenyt, és ugyanerre készült vasárnap is, miután ismét sikerült az első helyre kvalifikálnia magát. A Venturi pilótája mellől Robin Frijns indulhatott, a második sort pedig Nyck de Vries és André Lotterer foglalhatták el.
A mezőny dolgát némileg megnehezítette a versenyhétvége különlegessége, mivel megfordították a menetirányt, vagyis a szombati naphoz képest ellentétesen haladtak a pályán, de a támadó módokat tekintve is volt némi csavar, miután a megszokott időhöz képest ezúttal nyolc percig használhatták azt a pilóták, ám mindössze egy alkalommal. A rajtnál a címvédő jött el a legjobban, így az 1-es kanyarban már ő fordulhatott el elsőként, de Lucas di Grassi is szemfüles volt, a brazil pilótának csak kevés hiányzott ahhoz, hogy elmenjen Lotterer mellett.
Az első 10 percben egy komolyabb vonatozás alakult ki, a többség ugyanis igyekezett spórolni az energiával, és a kivárásra játszott. Némi szakadás csak a hetedik helyen autózó Stoffel Vandoorne után volt, mivel Jean-Eric Vergne nem tudott igazán jó tempót autózni, és kissé kezdte feltartani a mögötte autózókat. A legjobb tíz közül ennek ellenére nem a kétszeres bajnok, hanem a csapattársa, Antonio Felix da Costa, valamint Vandoorne vették fel először a támadó módot bő félórával a vége előtt, néhány perccel később pedig az élen autózó holland pilóta, majd szép sorban a többiek is így tettek.
Az aktiválások során Frijns volt a legszerencsétlenebb, aki sikertelenül próbálkozott az üzemmód aktiválásával, miután az nem lépett életbe, így később kénytelen volt újból kijönnie az 5-ös kanyar külső ívére. Ezt a szakaszt Da Costa használta ki a legjobban, aki a második helyre ugrott fel, de a mögötte autózó Lotterer, és Vandoorne sem panaszkodhatott, végül mindannyian visszább csúsztak, Mortara és Di Grassi eltolt taktikájának köszönhetően.
A folytatásban úgy tűnt, hogy az élen álló hármasnak sikerült lelépni az üldözőktől, a verseny vége felé viszont egymástól is elszakadtak, Di Grassit pedig utolérte Vandoorne, aki el is ment a korábbi bajnok mellett. Ezen kívül már csak egy igazán említésre méltó esemény történt, Da Costra, és Frijns ugyanis látványos csatát vívtak az ötödik pozícióért. Mindez a legkevésbé sem zavarta meg a Nyck de Vriest, aki idei második futamgyőzelmét aratta, ezzel pedig Edoardo Mortara és Mitch Evans után a harmadik, akinek ez sikerült a jelenlegi szezonban. A világbajnoki címvédő mellett Mortara, és Vandoorne álhatott még fel a dobogóra, mögöttük pedig Di Grassi, Frijns, Da Costa, Rowland, Lotterer, Vergne, és Evans zárták az első tízet.
A futam érdekessége, hogy az első négy helyen olyan pilóta ért be a célba, akik a Mercedes hajtásláncával versenyeztek, ilyenre pedig korábban még nem volt példa a sorozatban. A bajnokság Jakartában folytatódik június 4-én.
Eredmények:
Versenyző | Csapat | Különbség | |
1. | Nyck de Vries | Mercedes | |
2. | Edoardo Mortara | Venturi | 2.454 |
3. | Stoffel Vandoorne | Mercedes | 6.936 |
4. | Lucas di Grassi | Venturi | 8.165 |
5. | Robin Frijns | Envision Racing | 13.829 |
6. | Antonio Felix da Costa | Techeetah | 14.387 |
7. | Oliver Rowland | Mahindra Racing | 15.518 |
8. | Andre Lotterer | Porsche Team | 15.845 |
9. | Jean-Eric Vergne | Techeetah | 18.831 |
10. | Mitch Evans | Jaguar Racing | 21.722 |
11. | Sam Bird | Jaguar Racing | 22.875 |
12. | Pascal Wehrlein | Porsche Team | 25.412 |
13. | Jake Dennis | Andretti Autosport | 27.012 |
14. | Sébastien Buemi | DAMS | 29.559 |
15. | Oliver Askew | Andretti Autosport | 33.359 |
16. | Maximilian Gunther | DAMS | 35.775 |
17. | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | 40.044 |
18. | Alexander Sims | Mahindra Racing | 41.542 |
19. | Sergio Sette Camara | Dragon Racing | 41.860 |
20. | Dan Ticktum | NIO Formula E Team | 51.648 |
21. | Nick Cassidy | Envision Racing | 55.192 |
22. | Antonio Giovinazzi | Dragon Racing | 1'01.933 |