A Formula-E második mexikói versenynapja is még a szombati futam drámájának jegyében teltek a pueblai versenypályán. Mint azt megírtuk, hiába szelte át elsőként Pascal Wehrlein a célvonalat, pillanatokkal később kizárták, mert a Porsche elmulasztotta hivatalosan leadni, hogy pontosan melyik gumit használják a versenyen – márpedig az előírás szerint ezt legkésőbb a rajt előtt tíz perccel meg kell tenni. A német pilóta igencsak dühös volt emiatt, hiszen elmondása szerint nem szereztek ezzel semmiféle előnyt, a technikai szabályokat sem szegték meg, „csak” egy adminisztratív hibát követett el a csapat. A Porsche egyébként bejelentette, hogy fellebbez Wehrlein és a csapattárs André Lotterer diszkvalifikációja ellen.
Mindenesetre a vasárnapi időmérőn Wehrlein ismét remekelt, viszont ezúttal csak a második rajthely jött össze neki, a pole-t ugyanis Oliver Rowland gyűjtötte be. A Nissan pilótája a start után is megőrizte az első helyet, mögé viszont Edoardo Mortara jött fel másodiknak, megelőzve Wehrleint, Jake Dennist és Jean-Eric Vergne-t.
Miközben a mezőny közepén és második felében komoly csaták zajlottak – repkedtek is az alkatrészek egy-egy koccanás után –, az élbolyban a támadó üzemmódok felvétele okozott némi mozgolódást. Rowland például gyors egymás utánban kétszer is aktiválta a négy percre szóló plusz energiát, így Mortara került az élre – sőt, a Venturi versenyzője azok után is megtartotta ezt a pozíciót, hogy ő is felvette másodszor a támadómódot!
Hátrébb eközben az idei egyetlen duplázó, Nyck de Vries került bajba, miután a szombati győztes Lucas di Grassival ütközött – a holland számára ezzel véget is ért a futam, a történteket pedig természetesen vizsgálni kezdte a felügyelőség, akik áthajtásos büntetéssel sújtották a brazilt. Alexander Sims és Lotterer csatája még látványosabb jeleneteket eredményezett, a mahindrást ugyanis a falra szorította ellenfele, ahonnan magával húzta a felragasztott reklámfeliratot, amelyből „adott” egy keveset a mögöttük érkező Maximilian Günthernek. Di Grassi később még egy „buliban” benne volt: Sam Birdnek koccant neki, aki így nekiütközött Sebastien Bueminek.
Mortara eközben a táv második felébe két másodperc körüli fórral rendelkezett, Rowlandet viszont megelőzte Wehrlein, így már ő üldözte a britet. A német pedig néhány kör alatt utolérte Mortarát is – viszont csak utolérte, támadni nem tudta vagy nem akarta az éllovast. Egyet hibázott is Wehrlein, de igazán a DS Techeetah számára alakult rémálomszerűen: Jean-Eric Vergne az ötödik helyen csúszott és forgott meg félig, míg a címvédő Antonio Felix da Costa a falba rakta az autóját.
Az élen viszont már nem történt változás: Mortara megszerezte a saját és a Nissan idei első győzelmét, amely összességében a második volt nekik a 2019-es hongkongi diadaluk óta. Ráadásul ezzel a brit a világbajnoki tabellán is magához ragadta a vezetést úgy, hogy a verseny előtt csak nyolcadik volt: előnye tíz pont az eddig éllovas, de most nullázó Robin Frijns előtt. Wehrlein második lett – bár őt még vizsgálják túlzott energiahasználat miatt –, míg a dobogóra a Rowlandet a hajrában elcsípő Nicky Cassidy állhatott még fel (ebben a bajnokságban először) a Virgin Racinggel. Dennis lett az ötödik, mögötte pedig Alex Lynn, Günther, Vergne, Mitch Evans és a rajtrács legvégéről felzárkózó René Rast tette teljessé a top 10-et és ezzel a pontszerzők sorát.
FRISSÍTÉS: Wehrleint végül a FanBoost nem megfelelő használata miatt büntették öt másodpercre, így végül a második helyett a negyedik pozícióban zárt, Cassidy és Rowland végzett így dobogós helyen.
A második mexikói futam végeredménye:
1. | Edoardo Mortara | Venturi | |
2. | Nick Cassidy | Virgin | 4.169 |
3. | Oliver Rowland | Nissan | 6.912 |
4. | Pascal Wehrlein | Porsche | 7.296 |
5. | Jake Dennis | BMW | 9.986 |
6. | Alex Lynn | Mahindra | 10.630 |
7. | Max Guenther | BMW | 10.968 |
8. | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah | 21.111 |
9. | Mitch Evans | Jaguar | 21.261 |
10. | René Rast | Audi | 21.896 |
11. | Robin Frijns | Virgin | 22.216 |
12. | Sam Bird | Jaguar | 27.945 |
13. | S.Vandoorne | Mercedes | 28.578 |
14. | Sébastien Buemi | Nissan | 35.720 |
15. | Joel Eriksson | Dragon | 41.027 |
16. | S.Sette Câmara | Dragon | 41.029 |
17. | André Lotterer | Porsche | 46.250 |
18. | Lucas di Grassi | Audi | 1'26.473 |
Kiesett: | |||
Tom Blomqvist | NIO | ||
A.F.da Costa | DS Techeetah | ||
Alexander Sims | Mahindra | ||
Oliver Turvey | NIO | ||
Norman Nato | Venturi | ||
Nyck de Vries | Mercedes |