Mivel még volt néhány nedves folt az aszfalton, szombathoz hasonlóan a biztonsági autó mögött startolt el a Róma ePrix második versenye. Egy kör után aztán megadták a zöld jelzést, és nem kellett sokáig várni az első drámára: a pole-ból induló újonc, Nick Cassidy szinte azonnal megforgott és visszaesett a tizedik helyre, így a másik debütáns, Norman Nato vette át a vezetést, míg mögötte Pascal Wehrlein és Stoffel Vandoorne sorakozott.
Wehrlein nem is várt sokáig, a negyedik körben egy szép manőverrel megelőzte Natót, aki mellett Vandoorne is szinte azonnal elment. Hátrébb Cassidy megpróbáltatásai folytatódtak: az első támadó módjának felvételéből visszatérő Oliver Rowland küldte a falba a Virgint. Nem ez volt az egyetlen kemény manőver a mezőny közepén: Sam Bird Nico Müllert vezette ki a bukótérbe, míg két korábbi bajnok, Sebastian Buemi és Lucas di Grassi szintén összeakaszkodott – egész konkrétan a svájci a falba rakta a brazilt, aki természetesen kiesett.
Emiatt teljes pályás sárga zászló lépett életbe, mindeközben pedig az élen is változás történt: a támadó módot előbb aktiváló Vandoorne átvette a vezetést Wehrleintól. Az újraindítást követően ráadásul Alexander Sims is megelőzte a Porsche német pilótáját, miközben a Mercedes belgája öt másodperc fölé növelte az előnyét az üldözőivel szemben az első helyen.
A dobogós helyeken a támadó mód második és harmadik felvétele során sem változott a sorrend, a pontszerző zóna második felében viszont nagy csatákat vívott többek között Edoardo Mortara, Maximilian Günther, Rowland, Antonio Felix da Costa és Mitch Evans – igaz, közülük Rowland a fentebb említett incidens miatt tíz másodperces időbüntetést kapott. A hajrához közeledve aztán Nato megelőzte Wehrleint, így az újonc visszajött a harmadik helyre.
Nyolc perc volt még hátra, amikor René Rast veszítette el az irányítást az autója felett és a falba csúszott az Audival – a német márka lenullázta magát vasárnap, az összetört versenygép miatt pedig érkezett a safety car. A romeltakarítás után még egy körre elengedték a mezőnyt, de Vandoorne elsőségét nem fenyegette semmi és senki, így négy futam alatt a negyedik különböző győztest ünnepelhettük a Formula-E hetedik – első világbajnoki – szezonjában (csapatok terén pedig a Mercedes lett az első duplázó)! Sims és Nato jött be a második és harmadik helyen, utóbbi azonban a megengedettnél több energiát használt fel, így végül Wehrleiné lett a dobogó alsó foka. A befutó pedig tartogatott még egy balesetet: a top 10 végén küzdő Nyck de Vries és a bajnokság éllovasa, Sam Bird akadt össze, magukkal sodorva Rowlandet is, előbbi két pilóta pedig emiatt célba sem ért.
A második római futam végeredménye:
1. | S.Vandoorne | Mercedes | |
2. | Alexander Sims | Mahindra | 0.666 |
3. | Pascal Wehrlein | Porsche | 2.346 |
4. | Edoardo Mortara | Mercedes | 5.018 |
5. | Max Guenther | BMW | 5.305 |
6. | Mitch Evans | Jaguar | 5.671 |
7. | A.F.da Costa | DS | 6.133 |
8. | Sébastien Buemi | Nissan | 9.795 |
9. | Tom Blomqvist | NIO | 12.032 |
10. | Nico Müller | Penske | 12.872 |
11. | Jean-Éric Vergne | DS | 15.676 |
12. | S.Sette Câmara | Penske | 16.009 |
13. | Jake Dennis | BMW | 16.352 |
14. | Oliver Turvey | NIO | 17.134 |
15. | André Lotterer | Porsche | 17.838 |
16. | Oliver Rowland | Nissan | 21.140 |
17. | Alex Lynn | Mahindra | 37.697 |
18. | Robin Frijns | Audi | 43.103 |
Norman Nato | Mercedes | Kizárták | |
Sam Bird | Jaguar | Kiesett | |
Nyck de Vries | Mercedes | Kiesett | |
Nick Cassidy | Audi | Kiesett | |
René Rast | Audi | Kiesett | |
Lucas di Grassi | Audi | Kiesett |