Két német márka csatlakozik a Formula-E 2019/20-as szezonjához: a Porsche és a Mercedes. Míg a Porsche teljesen új csapatot indít, a Mercedes a HWA Racelab helyét veszi át, amely egy szezonon keresztül gyakorlatilag előkészítette a gyári indulást. A HWA két versenyzője Gary Paffett és a McLarentől érkező Stoffel Vandoorne volt.
A Mercedes kedden jelentette be két versenyzőjét a november 22-én, Szaúd-Arábiában induló évadra: Vandoorne-t, aki egy dobogós helyezést és egy pole-pozíciót jegyez az elektromos bajnokságban, megtartották. Paffett tanácsadói státuszban folytatja az alakulatnál.
Vandoorne csapattársa egy némileg meglepő név lesz, a 24 éves Nyck de Vries, a Formula-2 jelenlegi éllovasa, akinek a Formula-E-ben egyelőre nincs versenytapasztalata, ugyanakkor tesztelt az Audi, a NIO és az egységes karosszériát gyártó Spark számára. A korábbi McLaren-pártfogolt hollandnak jó esélyei vannak, hogy idén győzzön a Formula-1 előszobájában, mégsem érkezett arról hír, hogy a világbajnokság bármelyik istállója érdeklődne iránta. A bejelentés jelzi, hogy De Vries lemondott az F1-ről, és inkább gyári versenyzőként a Formula-E irányába kanyarodik.
Míg a HWA tavaly a Venturi hajtásláncát használta, addig a Mercedes idén saját termékkel versenyez. A Silver Arrow 01-et a brixworthi gyárban fejlesztik, ahol az F1-es erőforrás is készül. Csapatfőnöknek Ian Jamest nevezték ki, aki korábban a nevezett motorrészlegen dolgozott. A Formula-E-csapat szorosan együtt fog működni az ötszörös világbajnok F1-es alakulattal.
A már említett Porsche két versenyzője André Lotterer és Neel Jani – a márka korábbi WEC-bajnokai – lesznek.