A két csapattárs, da Costa és Sims az első és a második helyen haladtak Marokkóban, amikor összeütköztek, aminek a vége aztán az lett, hogy mindkettejüknek fel kellett adniuk a versenyt. A portugál aztán rögtön magára vállalta a felelősséget, szóval a helyzet nem eszkalálódott tovább, mindenesetre érdekes volt látni a két csapattárs ütközését.
A BMW házon belül természetesen kivizsgálta, hogy ez egyáltalán miért fordulhatott elő, ennek a végén pedig arra jutott, hogy új kommunikációs rendszert kell innentől alkalmazni a csapatnál. A csapatfőnök Roger Griffiths szerint ez viszont nem jelenti azt, hogy a csapattársak ne versenyezhetnének továbbra is egymással.
„De tisztelniük kell egymást” - szögezte le Griffiths a Motorsport.comnak. „Egyáltalán nincs csapatsorrendünk, de hogyan is lehetne? Nem számítottunk arra az előzésre, amit Antonio bemutatott, ott sem volt semmilyen megállapodás. Sajnos a verseny végét nem kezeltük jól. Ha az a baleset nincs, semmi olyan okot nem látok, amiért ne lehettünk volna ott mindkét autóval a dobogó első két fokán. Azt láttuk, hogy mi az, ami történhet, terveztük is, hogyan kezeljük a helyzetet, sajnos előbb keltek az események önálló életre.”
Griffiths szerint sok mindent lehetett volna tenni, de most már nincs értelme ezen rágódni. „Ha visszapörgetjük fejben, ott van előttünk minden helyzet, amikor közbeléphettünk volna, de értjük a szituációt, hogy mi történt, és nem fog előfordulni még egyszer. Minden szempontból megnéztük a szituációt, és nem győztük sulykolni az alapigazságot - nem ütközhetsz a csapattársaddal. De a legfontosabb dolog, hogy tovább tudjunk lépni. Rengeteget tanultunk belőle, rengeteget beszéltünk az egészről, így nincs szerencsére ellenségeskedés csapaton belül.”
Na de mi lesz a megoldás, ha megint hasonló helyzetbe kerül a csapat? „Rengeteg szó esett erről, hogy mi a jó döntés, mikor kell lépni és hol van értelme belekezdeni egy előzésbe. De ez nem jelent csapatutasítást, mindössze azt, hogy szerezzük meg a lehető legtöbb pontot csapatként.” Sims egyébként a második versenyéből következő nem higgadt gondolkodásnak és a rádiós kommunikáció hiányának tudta be a balesetet, da Costa pedig úgy fogalmazott, továbbra is szabadon versenyezhet csapattársával, de biztos benne, hogy sokkal inkább a körmükre néz a csapat innentől.