Október 16-19. között tartja kollektív előszezoni tesztjét a decemberi nyitányra készülő elektromos sorozat mezőnye, amelynek létszáma a HWA érkezésével 22 autósra bővült. Az autóké viszont 22-re fogyott, hiszen az erősebb akkumulátorral szerelt új gépek már kibírnak egy teljes versenytávot, így minden versenyző csak egy autóval rendelkezik, a futamközi cserék intézménye megszűnt.
A mezőny ugyanúgy a valenciai Ricardo Tormo versenypályán csoportosult főpróba gyanánt, mint egy évvel korábban, és ezúttal is a pálya egy rövidített nyomvonalát használták, egy extra sikánnal megfejelve a célegyenesben, hogy a vonalvezetés jobban tükrözze a kanyargós utcai FE-pályák viszonyait.
Az ebédszünet által elválasztott délelőtti és a délutáni szakaszban külön mérték az időket, így két eredménytábla alakult ki a nap végére. Közös azonban bennük, hogy mindkettőt az Andretti-BMW nemrég megnevezett újonc pilótája, a korábbi években sokat tesztelő Alexander Sims vezeti, aki mindkét napszakban a legjobb időt futotta, s délután 14 ezredet javított délelőtti csúcsán. Antonio Felix da Costa mindkét alkalommal ott volt csapattársa nyomában a másik BMW-vel, ami szokatlan teljesítmény az elmúlt évek során a mezőny második felében sínylődő amerikai-német formációtól.
A nap második leggyorsabb pilótája azért André Lotterer lett az előző szezon egyéni bajnokát adó Techeetah-val, amely immár saját motorpartnerrel rendelkezik a Virgintől elcsaklizott DS képében. De erős időre volt képes a címvédő Audi is, valamint a Mahindrához frissen átigazolt Jerome d’Ambrosio.
A Formula-E-hez újonnan csatlakozott korábbi F1-es pilóták, Felipe Massa, Pascal Wehrlein és Stoffel Vandoorne a mezőny sűrűjében zártak, a HWA-nál kikötő belgának pedig a jelek szerint itt is meggyűlt a baja a technikával, a délután során ugyanis nem hajtott ki a pályára, és összesen 13 kört teljesített. Vandoorne nem várhatja meg a teszt végét, hiszen csütörtökön már az F1-es USA Nagydíjon lesz jelenése a McLarennel.
A nap két piros zászlós leállást hozott, mindkettőnek a célegyenesbe helyezett ideiglenes sikánhoz volt köze. Először a friss DTM-bajnok, Gary Paffett csúszott bele, másodszor viszont nem történt baleset, csak a kilazult gumibálát kellett megerősíteni.
A 22 ülésből 21 hivatalosan már gazdára talált, egyedül a Dragon Racingnél van még kérdés, akik Maximilian Günthert és Antonio Fuocót tervezik próbálgatni a hét során a már leigazolt Jose Maria Lopez mellett. Kirajzolódott viszont egy jóval nagyobb kérdőjel is, mert bár a Nissanná alakult korábbi Renault már leszerződtette a jelenlegi F2-es Alexander Albont, a fiatal thai pilóta iránt a hírek szerint érdeklődni kezdett az F1-ből a Toro Rosso, így lehet, hogy mégsem marad az elektromos sorozatban. Beszédes, hogy ezen a napon nem is lépett pályára, autóját csak csapattársa, Sebastien Buemi hajtotta meg délután néhány kör erejéig, ezért szerepel a svájci kétszer is a tabellán.
A teszt kedd délelőtti eredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Alexander Sims | BMW | 1:17.567 | - | 33 |
2 | Antonio Felix da Costa | BMW | 1:17.734 | 0.167 | 36 |
3 | Lucas di Grassi | Audi | 1:17.739 | 0.172 | 38 |
4 | Jean-Eric Vergne | Techeetah | 1:18.033 | 0.466 | 22 |
5 | Andre Lotterer | Techeetah | 1:18.227 | 0.660 | 33 |
6 | Daniel Abt | Audi | 1:18.513 | 0.946 | 40 |
7 | Sam Bird | Virgin | 1:18.732 | 1.165 | 28 |
8 | Mitch Evans | Jaguar | 1:18.747 | 1.180 | 15 |
9 | Sebastien Buemi | Nissan | 1:18.902 | 1.335 | 21 |
10 | Felipe Massa | Venturi | 1:19.140 | 1.573 | 39 |
11 | Edoardo Mortara | Venturi | 1:19.219 | 1.652 | 43 |
12 | Robin Frijns | Virgin | 1:19.275 | 1.708 | 27 |
13 | Tom Dillmann | NextEV | 1:19.300 | 1.733 | 21 |
14 | Jerome d'Ambrosio | Mahindra | 1:19.535 | 1.968 | 30 |
15 | Jose Maria Lopez | Dragon | 1:20.631 | 3.064 | 29 |
16 | Oliver Turvey | NextEV | 1:20.865 | 3.298 | 18 |
17 | Pascal Wehrlein | Mahindra | 1:20.915 | 3.348 | 8 |
18 | Stoffel Vandoorne | HWA | 1:21.023 | 3.456 | 13 |
19 | Nelson Piquet Jr. | Jaguar | 1:21.629 | 4.062 | 42 |
20 | Gary Paffett | HWA | 1:22.083 | 4.516 | 7 |
21 | Maximilian Gunther | Dragon | 1:32.242 | 14.675 | 3 |
A teszt kedd délutáni eredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Alexander Sims | BMW | 1:17.553 | - | 41 |
2 | Andre Lotterer | Techeetah | 1:17.654 | 0.101 | 36 |
3 | Antonio Felix da Costa | BMW | 1:17.727 | 0.174 | 46 |
4 | Lucas di Grassi | Audi | 1:17.732 | 0.179 | 40 |
5 | Daniel Abt | Audi | 1:17.819 | 0.266 | 45 |
6 | Jerome d'Ambrosio | Mahindra | 1:17.987 | 0.434 | 30 |
7 | Jean-Eric Vergne | Techeetah | 1:18.035 | 0.482 | 22 |
8 | Sebastien Buemi | Nissan | 1:18.100 | 0.547 | 14 |
9 | Jose Maria Lopez | Dragon | 1:18.154 | 0.601 | 33 |
10 | Felipe Massa | Venturi | 1:18.176 | 0.623 | 32 |
11 | Sam Bird | Virgin | 1:18.456 | 0.903 | 21 |
12 | Tom Dillmann | NextEV | 1:18.504 | 0.951 | 45 |
13 | Pascal Wehrlein | Mahindra | 1:18.606 | 1.053 | 27 |
14 | Robin Frijns | Virgin | 1:18.690 | 1.137 | 20 |
15 | Edoardo Mortara | Venturi | 1:18.707 | 1.154 | 25 |
16 | Oliver Turvey | NextEV | 1:19.053 | 1.500 | 36 |
17 | Gary Paffett | HWA | 1:19.144 | 1.591 | 48 |
18 | Sebastien Buemi | Nissan | 1:21.883 | 4.330 | 16 |
19 | Mitch Evans | Jaguar | 1:22.711 | 5.158 | 57 |
20 | Nelson Piquet Jr. | Jaguar | 1:23.286 | 5.733 | 51 |
Seguro que no es el mejor inicio de pretemporada esperado por @GaryPaffett. Estrelló su FE contra la chicane de la recta del circuito Ricardo Tormo.#FormulaE pic.twitter.com/Ba99ElieJB
— Santiago López (@F1Santi) 2018. október 16.