Danyiil Kvjat visszahívása után egy időre elcsendesültek a hangok a jövő évi pilótakeresésben lévő Toro Rosso háza tájáról, hogy aztán érdekes módon a Formula-E kollektív valenciai tesztjének kezdetével kezdjünk megvilágosodni azt illetően, hogy mik is a Red Bull és fiókcsapatának tervei versenyzőfronton.
Az ülésért sokáig harcoló Pascal Wehrleint kedden bejelentette pilótájaként a Mahindra, a német pedig rögtön „fel is vette a munkát” a Formula-E valenciai gyakorlásának első napján. Nem úgy viszont egy másik, már pár hete az elektromos szériába szerződött pilóta, Alexander Albon, akinek a Nissant kellett volna pályára vinnie, ám a hírek szerint a Toro Rosso érdeklődése állt ennek útjába.
Az idén a Formula-2-ben versenyző, és jelenleg a tabella előkelő második helyén tanyázó Albon elsődlegesen a Formula-1-et szemelte ki továbblépési lehetőségként, ám nyáron úgy tűnt, hogy ott aligha találhat magának ülést 2019-re, így a Formula-E felé fordult, ahol a Renault jogutódjaként beszálló Nissan örömmel leigazolta őt az elküldött Nico Prost helyére. Albon FE-szerződését szeptemberben jelentették be, aminek értelmében ő lett Sebastien Buemi csapattársa. Ám lehet, hogy ez a partnerség véget is ér, mielőtt még igazán elkezdődhetne.
Az e-racing365 értesülése szerint, noha a Formula-E gyarapodása nem áll meg és egyre vonzóbb opciónak számít a versenyzők között, néhány pilótának továbbra is van egy „F1-es záradék” a szerződésében, ami azt jelenti, hogy ha valamelyik Formula-1-es csapat kínál neki versenyzési ajánlatot, akkor felbonthatja meglévő kontraktusát. Ilyesmi gyanítható Albon esetében is, akit immár a Toro Rosso elsőszámú kiszemeltjének tekinthetünk a 2019-es ülésre. A thai származású brit pilóta kedden jelen volt ugyan Valenciában, de a Nissanba nem ült be, a háttérben pedig buzgón folytak az egyeztetések a szerződés körül, amit a japán csapat szóvivője is megerősített.
„Alex egy tehetséges fiatal versenyző, hatalmas potenciállal rendelkezik, és többen is vágyakoznak utána. Jelenleg is folyó tárgyalások közepében járunk, amiről egyelőre nem mondhatunk többet. Az autó tesztelésére koncentrálunk, hogy összegyűjtsük a szükséges adatokat az első versenyre való felkészüléshez” – mondta, lehetőleg minél kevesebb konkrétumot megosztva.
Ahogy a Toro Rosso által tavaly előbányászott Brendon Hartley, úgy a most 22 éves Albon is része volt már korábban a Red Bull tehetségnevelő programjának, ám még nagyon korán, 2012-ben kiszórták onnan, amikor a gokartokból fellépve a Formula Renault-ban első szezonját teljesítette. Rövid időn belül pedig már a harmadik lehet a sorban Hartley és Kvjat után, akit korábbi kegyvesztettsége után visszafogad a pilótaszűkében lévő Red Bull-program.
Ha Albon nem marad a Formula-E-ben, azzal a Nissant hozza nehéz helyzetbe két hónappal a szezonnyitó előtt. Helyettesként egyelőre Alexander Lynn nevét dobta fel a fentebb említett forrás, aki több mint egy szezonnyi versenyzési tapasztalattal rendelkezik az FE-ben, noha a negyedik évad végén gyenge teljesítménye miatt vált meg tőle a Virgin.