DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Formula-E

Quick Nick: A Mahindra is egy nagy gyártó!

Rövid interjút készítettünk Berlinben Nick Heidfelddel, aki attól tart, hogy a Mahindrát nagysága ellenére a következő szezontól elnyomhatja a motorsport terén jóval tapasztaltabb európai különítmény.

A Formula–E berlini fordulóján Andre Lotterer mellett egy másik helyi sztárt, a több mint egy évtizeden át az F1-ben szereplő Nick Heidfeldet is mikrofonvégre kaptuk. A német pilóta a kezdetek óta az elektromos sorozatban szerepel, egészen pontosan csak egy versenyt hagyott ki egy sérülés miatt, éppen ezért adta magát a kérdés, hogy mennyire változott meg a bajnokság a 2014-es induláshoz képest:

„A széria és a külvilág kapcsolata jelenti a legnagyobb különbséget, sokkal több figyelem és forrás érkezik kívülről. A Formula–E-t sokan kétkedve fogadták az első szezonban, és távolságtartással kezelték eleinte, ami mostanra teljesen megváltozott” – mondta a német versenyző, aki szerint a gyártók érkezése jelentette az egyik legfontosabb áttörést: „Miután a nagy gyárak beléptek, a figyelem fokozódott, sokkal több szponzor van jelen a sorozatban, s egyre több pilóta szeretne itt versenyezni.”

Ha már a gyárak érkezését említette az egykori F1-es pilóta, arról is megkérdeztük a véleményét, hogy szerinte mire lehet képes a Mahindra megtartani élcsapati státuszát az egyre erősödő mezőnyben: „Először is szögezzük le, hogy a Mahindra is egy nagy gyártó, csak éppen nem annyira ismert a világnak ezen a táján” – kezdte válaszát Heidfeld, majd így folytatta:

mahindra



„Viszont az is tény, hogy motorsportban nincs jelentős múltja a gyártónak, ahogy például a Renault-nak, a BMW-nek vagy épp a Porschének. E gyárak csapatai mögött hatalmas tudás és tapasztalat áll, amivel alaposan megnehezítik a Mahindra dolgát, de egyelőre az istálló állja a sarat, fantasztikus munkát végez, és képesek vagyunk harcolni a nagyok ellen. De attól tartok, hogy ez megváltozhat, amikor a következő szezontól szintet lép a sorozat, hiszen egyes gyártók felhagytak más tevékenységeikkel, hogy csak a Formula–E-re koncentráljanak. Ez az egész szériát át fogja alakítani, s egyúttal a Mahindra is nehezebb helyzetbe fog kerülni.”

Végül a német volánművésztől azt is megkérdeztük, marad-e jövőre is a csapatnál – természetesen nem szaporította túl a szót válaszadás közben: „Még nem dőlt el a dolog.” Amikor pedig visszakérdeztünk, hogy arról mit tud mondani, hogy a Formula–E tagja marad-e, szintén nem erőltette túl a választ: „Fogalmazzunk úgy, hogy jelen pillanatban itt élvezem a legjobban a versenyzést.”

A FE-karrierje során eddig nyolc dobogót, egészen pontosan nyolc harmadik helyet szerző Heidfeld jelenleg a 13. helyen áll a pontversenyben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: