Az első idényben megszokottak szerint most is egy 45 és egy 30 perces szabadedzéssel indult a reggel, ám a mezőny ezúttal csak 18 főből állt a Trulli balszerencsés távolmaradása miatt. A pálya ugyan ismerős lehetett a mezőny nagy részének tavalyról, az új technológiával szerelt autók révén azonban így is bőven volt mivel ismerkedniük a csapatoknak.
Az első edzés az e.dams Renault kettős sikerével zárult, amikor Sebastien Buemi és Nicolas Prost nagy előnnyel végeztek a riválisaik előtt, noha a különbségek nem feltétlenül voltak mérvadóak a mezőnyben, hiszen a többség nem használta a maximális, 200 kW-os időmérős teljesítményt.
Nem volt könnyű a kezdet a címvédő Nelson Piquet Jr. számára, aki a fékerő-eloszlás problémáival küszködött a China Racing új festést kapott autójában, ami miatt többször is megpördült a pályán, gyakorlásának végét pedig az a szokatlan baleset jelentette, amikor a bokszutcában ütközött neki a falnak. Az edzés egy rövid piros zászlós szakaszt is tartalmazott, miután Jean-Eric Vergne alatt megállt a DS Virgin a pályán.
A második gyakorlás szintén nem volt sima, a félórás körözést több mint öt perccel a vége előtt le kellett inteni egy újabb baleset miatt: ezúttal a mezőny egyetlen hölgytagja, Simona de Silvestro landolt a falban Andrettijével. Leggyorsabb köreikkel így még többen is adósak maradtak, az élen pedig a futam tavalyi győztese, Lucas di Grassi végzett egy 1:37,2-es körrel, amivel megközelítette az e.dams első edzésen elért idejét.
Az időmérő edzés közép-európai idő szerint 6 órakor kezdődik, a futam pedig négy órával később, 10-kor rajtol majd.
Piquet balesete a bokszutcában:
Watch Nelson Piquet Jr crash in the pitlane during the opening practice session #BeijingePrix
Szerző: FIA Formula E, 2015. október 23.
Az első szabadedzés végeredménye:
A második szabadedzés végeredménye: