DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F2/F3

17 éves pilóta nyerte az F3 sprintjét

Nagyszerű izgalmakat és hosszú biztonsági autós fázisokat hozott az idei év első F3-as sprintfutama, amelynek végén a Campos fiatalja, Josep María Martí ünnepelhetett.

A pénteki időmérővel kezdetét vette a Formula-3 idei szezonja, a 17 újoncot soraiban tudó mezőnyből Gabriele Mini, a Hitech debütánsa bizonyult a leggyorsabbnak, és indulhat majd pole-pozícióból a vasárnapi főfutamon. A fordított rajtrácsos sprintet a 12. leggyorsabb idővel rendelkező Williams-akadémista, Franco Colapinto kezdhette az élről az MP Motorsporttal, mögüle Josep María Martí és Caio Collet várhatta a rajtot.

Hasonlóan jól kapta el a rajtot az első három, Colapinto szoros csatában tudta megtartani vezető pozícióját Collet-val szemben. Martí visszacsúszott a harmadik helyre, őt a két Prema-versenyző, Paul Aron és Dino Beganovich követte. A második körben rögtön be kellett küldeni a biztonsági autót, miután egy összeérés következtében Rafael Villagomez megpördült, és a falba csapta autóját.

Colapinto okos újraindításának köszönhetően picit elhúzott a mögötte harcoló Collet-Martí párostól, a spanyol pilóta pedig vissza is tudta szerezni második helyét a braziltól. A középmezőnyben zajló helyezkedés közepette ketten is megpördültek, így alig hagyta el a pályát a biztonsági autó, máris jöhetett vissza a mezőny élére.



A második újraindításkor Martí már Colapintót szorongatta, az argentin azonban rutinosan terelgette fiatal ellenfelét, és tartotta meg a vezetést. Hat körrel a vége előtt azonban nem bírta tovább a nyomást az MP Motorsport versenyzője, Martí sokadik próbálkozásra végre elment Colapinto mellett. Mögöttük kissé szétszakadt a mezőny: Collet senkitől sem zavartatva autózott a harmadik helyen, mögötte a két Prema és Oliver Goethe csatázott a negyedik pozícióért.

Martí az utolsó körökre el is húzott kissé Colapintótól, így simán nyerte karrierje első F3-as futamát, Fernando Alonso elsők között gratulált a mindössze 17 éves pilótának. Mögötte a Williams fiatalja és Collet végzett a dobogón, a negyedik helyet pedig Beganovich húzta be csapattársa, Aron előtt. 

 

 Hely 
 No.   Pilóta   Csapat   Kör   Idő   Hátrány
 
1 23  Pepe Martí Campos Racing 19 43:09.598    
2 10  Franco Colapinto MP Motorsport 19 43:11.403 1.805  
3 17  Caio Collet Van Amersfoort Racing 19 43:15.477 5.879  
4 Dino Beganovic Prema Racing 19 43:18.615 9.017  
5 Paul Aron Prema Racing 19 43:19.446 9.848  
6 Oliver Goethe Trident 19 43:20.221 10.623  
7 Grégoire Saucy ART Grand Prix 19 43:20.755 11.157  
8 L.Fornaroli Trident 19 43:21.335 11.737  
9 12  Jonny Edgar MP Motorsport 19 43:21.957 12.359  
10 14  S.Montoya Hitech Pulse-Eight 19 43:22.495 12.897  
11 25  Hugh Barter Campos Racing 19 43:23.261 13.663  
12 Zak O:Sullivan Prema Racing 19 43:24.427 14.829  
13 24  C.Mansell Campos Racing 19 43:25.417 15.819  
14 27  Taylor Barnard Jenzer Motorsport 19 43:27.059 17.461  
15 11  Mari Boya MP Motorsport 19 43:27.630 18.032  
16 26  Nikita Bedrin Jenzer Motorsport 19 43:28.838 19.240  
17 15  Gabriele Mině Hitech Pulse-Eight 19 43:29.261 19.663  
18 22  Ido Cohen Rodin Carlin 19 43:33.014 23.416  
19 G.Bortoleto Trident 19 43:33.709 24.111  
20 21  Hunter Yeany Rodin Carlin 19 43:34.269 24.671  
21 20  Oliver Gray Rodin Carlin 19 43:34.647 25.049  
22 29  Sophia Flörsch PHM Racing by Charouz 19 43:34.971 25.373  
23 19  Tom Smith Van Amersfoort Racing 19 43:35.549 25.951  
24 30  Roberto Faria PHM Racing by Charouz 19 43:48.168 38.570  
25 31  Piotr Wiśnicki PHM Racing by Charouz 19 43:54.820 45.222  
26 Nikola Tsolov ART Grand Prix 19 43:57.385 47.787  
27 28  Alejandro García Jenzer Motorsport 19 44:11.375 1:01.777  
28 Kaylen Frederick ART Grand Prix 19 44:34.994 1:25.396  
               
  16  Luke Browning Hitech Pulse-Eight 6 15:24.414 Kiesett  
  18  R.Villagómez Van Amersfoort Racing 1 1:59.189 Kiesett  
 
             

 

***

Az új F1-es szezonra szerkesztőségünk is ráncfelvarrással készült: a minőséget és a hitelességet célzó tartalmakkal, újításokkal vágunk neki a 2023-as idénynek. Hogy mik ezek? Olvasd el ebben a cikkben, és tarts velünk idén is!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: