A 21 éves pilóta versenyautójában a hétvége előtt motort cseréltek, ami már a harmadik erőforrás az idén: az idény előtt rendezett teszten az eredeti motor mondta fel a szolgálatot, majd az évad első két futamán kiderült, hogy az ahelyett beszerelt erőforrás teljesítménye elmarad a szükségestől, ezért Barcelonára ismét új motort szereltek be a 14-es rajtszámú Charouzba.
Tóth Lászlónak ezzel azonban nem szűntek meg a gondjai, a pénteki szabadedzésen ugyanis problémák adódta a versenyautó kormányával, így a magyar versenyző mindössze három gyors kört tudott teljesíteni.
Az időmérő edzésen nem tudott jelentősen gyorsulni Tóth, aki olasz csapattársával, Francesco Pizzivel azonos köridőt teljesített, ez azonban csak az utolsó sor elfoglalására volt elegendő.
Az első, úgynevezett sprintfutamon Tóth a rajt után nem sokkal ütközött Hunter Yeanyvel, az amerikai pilótának ezután a boxba kellett hajtania orrkúpcserére, miközben a magyar versenyző jelentősen lelassult, de két kör után újra fel tudta venni a versenytempót. Ezután viszont Tóth már inkább a kármentésre koncentrált, valamint arra, hogy célba érjen a sérült autóval.
A vasárnap rendezett főfutamon Tóth László tempója már jó volt, azonos köridőt tudott teljesíteni a középmezőnyben haladókkal, ám a barcelonai pálya sajátossága, hogy nagyon nehéz rajta előzni, a magyar pilótának is csak egyszer sikerült. Ezzel együtt Tóth végül hat pozíciót javítva a 23. helyen ért célba.
A Charouznál változatlanul azon dolgoznak, hogy versenyképesebbé tegyék az autókat, amelyekkel a szezon első három hétvégéje alapján úgy tűnik, nehéz bekerülni az első 20-ba. Mindemellett Tóth László és menedzsmentje is reméli, hogy az idény hátralévő részében lesz olyan hétvége, amelynek során nem hátráltatja műszaki probléma a magyar versenyzőt.
Az FIA Formula 3-as bajnokság július első hétvégéjén, Silverstone-ban folytatódik a Formula 1-es Brit Nagydíj betétprogramjaként.