Csúszott a Formula-2 Szaúd-arábiai harmadik futamának rajtja: ráadásul a szervezők nem siettek azzal, hogy tájékoztatást adjanak a fennakadás okáról. A versenynek már el kellett volna rajtolnia, mikor csupán annyit közöltek, hogy pályajavítás miatt a kezdés bizonytalan ideig csúszik. A helyszíni képeken egy betonelemeket szállító teherautót mutattak – hogy hova és miért kell beépíteni őket, nem derült ki –, valamint a biztonsági autó is felbukkant.
Bernd Maylander főszereplésével szürreális képek következtek: a safety car fordított menetirányban vezette ki az autókat az F2-es paddockból, amelyek a célegyenesben megfordulva sorakoztak fel a bokszutcában, ahol még mindig csak a felvezető körre készítették fel őket. (Később kiderült, a helyi Porsche kupában történt egy baleset, a javítás pedig még zajlott, mikor az F2-esek elhagyták a paddockot, ezért kellett ellenkező irányba közlekedni.)
A zavar fokozódott: érkezett egy tájékoztatás a bokszutca nyitásáról és a rajt időpontjáról, majd a „szakaszt megszakítják” üzenet villant fel. Ennek ellenére háromperces késéssel kinyitott a bokszutca, a futam pedig 40 perccel a tervezett időpont után elstartolt.
A bajnokság éllovasa és második versenyt is megnyerő Oscar Piastri kezdett a pole-pozícióból: az ausztrálnak még a bajnoki cím bebiztosítására is lett volna esélye, ehhez azonban 47-ről 65-re kellett volna növelnie pontelőnyét a csapattárshoz, Robert Svarcmanhoz képest, aki mellőle kezdett az első sorból.
A későn indult verseny rögtön egy nagy balesettel kezdődött: Theo Pourchaire a harmadik rajtkockában ragadt. A mögötte induló autók többsége kikerülte, de Enzo Fittipaldi a 18. rajtkockából eltalálta és nagy erővel csapódott be. A versenyt szinte rögtön leintették piros zászlóval: a bokszba visszatérő autók között feltűnt egy mentő is, ami csak aggasztóbbá tette a látottakat, mivel sokáig nem érkezett hír a versenyzőkről.
Csak lassan szivárgó nem hivatalos hírek érkeztek arról, hogy a két érintettel nem történt nagy baj, hivatalos tájékoztatás fél órával a baleset után arról érkezett, hogy nem törlik a futamot az F1 közelsége miatt, hanem megtartják, jelentősen rövidítve: 28 kör helyett 20 perc plusz egy kör távval, kötelező kiállással, fél pontokért, gördülőrajttal.
Piastri megőrizte a vezetést Svarcman és Ralph Boschung előtt, aki még az első rajtot követően nyert három pozíciót. 11 perc elteltével azonban Caldwell és Samaia ütköztek a mezőny hátsó traktusában: a mezőny többsége kijött a bokszutcába, a Prema azonban csak Piastrit hozta – úgy nézett ki, orosz csapattársa helyeket fog veszíteni ezzel a taktikával.
A biztonsági autós fázist azonban rövidesen piros zászló követte, majd megerősítették, hogy a futam ezzel véget ért. Az eredmény kihirdetésére azonban még várni kellett: Piastri, Svarcman és a hosszú pályafutása során először első háromban végző Boschung állt fel a dobogóra, de az egész délutánra jellemző kommunikációs problémák jegyében a díjátadó során még nem volt ismert a további sorrend.
A mezőnyt végül a piros zászlós szabályok értelmében öt kör alapján, azaz a kiállások nélkül értékelték. A dobogósok mögött Zhou végzett negyedikként, Drugovich, Vips, Lundgaard, Armstrong, Lawson és Ticktum egészítette ki a pontszerzők sorát.
Az FIA eközben közleményt adott ki Pourchaire és Fittipaldi balesetéről. „A versenyzőket azonnal ellátták a beavatkozó és orvosi csapatok. Öntudatuknál voltak, a mentőegységek szabadították ki őket. Mentőautóval és helikopterrel mindkettőjüket a Fahd Király Katonai Kórházba szállították Dzsiddában” – olvasható a közleményben, amely némiképp megnyugtató hírekkel szolgál a piros zászlót követő aggasztó pillanatok után.
F2, a 3. futam végeredménye:
Versenyző | Csapat | Hátrány | |
1 | Oscar Piastri | Prema Racing | |
2 | R.Shwartzman | Prema Racing | 1.1 |
3 | Ralph Boschung | Campos Racing | 2.7 |
4 | Guanyu Zhou | UNI-Virtuosi | 3 |
5 | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | 4.4 |
6 | Jüri Vips | Hitech Grand Prix | 4.8 |
7 | C.Lundgaard | ART Grand Prix | 6 |
8 | Marcus Armstrong | DAMS | 6.1 |
9 | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | 6.5 |
10 | Dan Ticktum | Carlin | 9.4 |
11 | Jehan Daruvala | Carlin | 9.5 |
12 | Bent Viscaal | Trident | 10.1 |
13 | Jack Doohan | MP Motorsport | 10.4 |
14 | Logan Sargeant | HWA Racelab | 12.3 |
15 | Roy Nissany | DAMS | 12.7 |
16 | Olli Caldwell | Campos Racing | 13.7 |
17 | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | 15.4 |
18 | Marino Sato | Trident | 16.8 |
19 | Clément Novalak | MP Motorsport | 17.1 |
20 | Alessio Deledda | HWA Racelab | 20.7 |
Théo Pourchaire | ART Grand Prix | kiesett | |
Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | kiesett |