A 21 éves pilóta az elmúlt hetekben csapatának, a spanyol Campos Racingnek a gyárában készült fel a Hungaroringre, ahol aztán a pénteki szabadedzésen és az időmérőn kiderült, hogy a Spanyolországban modellezett beállítások a valóságban nem működnek úgy, mint a szimulátoron.
Tóthnak ennek ellenére az utolsó időmérős körén az első és a második szektorban öt tizedmásodpercet sikerült faragnia saját addigi legjobbján, azonban az utolsó szektorban szélesen vett egy kanyart, amivel időt veszített, ráadásul a célegyenes előtt feltorlódtak a gyors körükre készülő ellenfelei, így a magyar versenyző nem tudta megfelelő módon befejezni a kört.
Mivel a Hungaroringen nagyon nehéz előzni, Tóthnak nem sok esélye volt előre jönni az első futamon, ugyanakkor a második, szombat délután rendezett verseny rajtjára a csapattal közösen változtattak a beállításokon, amelynek meg is lett az eredménye. A hazai közönség előtt versenyző Tóth ugyanis hat helyet tudott javítani rajtpozícióján a második futamon, ráadásul köridők tekintetében olyan tempót tudott autózni, mint az élmezőny tagjai. Vasárnap ismét nem állt mellette a szerencse, a tempója megint jó volt, tudott is javítani, de önhibáján kívül belekeveredett egy ütközésbe, amelynek következtében fel kellett adnia a versenyt.
„Felemás hétvége volt ez a végén egy szerencsétlen balesettel” – mondta Tóth László. „Mivel az előttem keresztbeforduló autó a pálya széle felé gurult, én úgy éreztem, hogy van helyem elmenni mellette belülre húzódva, de sajnos befékezett és megállt a pálya közepén, így pedig nem tudtam elkerülni az ütközést. Annak örültem, hogy a második és a harmadik futamon jó tempót tudtunk menni, de előtte az időmérőn, aztán utána a vasárnapi versenyen is jó lett volna, ha mellettünk áll a szerencse. Ez benne van az autósportban, de talán legközelebb több szerencsénk lesz. Nagyon jólesik, hogy ilyen sokan bíztattak és szurkolnak nekem, köszönöm mindenkinek, aki kijött a helyszínre és nekem is drukkolt.”
Az FIA Formula 3-as bajnokság idei szezonja augusztus végén, a Formula 1-es Belga Nagydíj betétprogramjaként folytatódik.