A teszten Tóth László is részt vett a Campos Racing színeiben, és az előzetesen eltervezett programnak megfelelően tudott haladni a két napon, bár az időjárás nem kedvezett a mezőnynek.
Szerdán esős körülmények között, vizes pályán kezdte meg a gyakorlást a 30 versenyző, délutánra pedig folyamatosan egyre szárazabbá vált az aszfalt, így összességében a délelőtti szakaszban és az ebédszünet utáni időszakban is más-más tapasztalatot tudott gyűjteni mindenki.
„Alapvetően jó volt a napunk, a tempónk is rendben volt, de sajnos délután egy műszaki hiba miatt a háromórás edzés végén már nem tudtam kimenni az új gumis gyors körömre, ezért az aznapi performance run elmaradt” – mondta a 20 éves magyar versenyző, akinek a csütörtök délutáni gyakorláson már más feladatot adott a csapat.
Barcelonában ugyanis – akárcsak a Formula-1-ben – a Formula-3-ban is kulcskérdés a gumik kopása, ezért a délelőtti tréning után Tóth a délutáni szakaszban több versenyszimulációs programot teljesített, amelyeknek végén a Pirelli szakembereivel közösen vizsgálták meg a futófelület kopását.
„Természetesen nemcsak a gumihasználat szempontjából néztük meg a versenyszimulációs köröket, de ez volt az egyik legfontosabb feladat, mert ezeknek az adatoknak az ismeretében jobban tudunk készülni az első versenyre. A pálya egyébként jó, ugyanakkor az átépített 10-es kanyar új része még egy kicsit csúszós volt, ezért mindannyian sokat próbálkoztunk a teszt során, hogy megtaláljuk az ideális ívet. Trükkösebb lett, mint a régi verzió, tulajdonképpen kétféle módon is be lehet venni azt a kanyart, ezért mindenki sokat próbálgatta, hogy melyik a számára ideális” – foglalta össze a történteket Tóth László.
A következő Formula-3-as kollektív tesztre majd a szezonnyitó versenyhétvégét követően, május 12-én és 13-án kerül sor Jerezben.