A bajnoki címről döntött a szezon utolsó futama a bahreini külső pályán: a két rivális, Mick Schumacher és Callum Ilott ráadásul egymás mellől, a második sorból indulhattak. Pontelőnye révén a német kedvezőbb pozícióban volt: az első hat bármelyik helyezése bajnoki címet ért számára, míg a britnek feltétlenül nyernie kellett.
A sprintfutam pole-pozícióját Dan Ticktum szerezte meg Jehan Daruvala előtt: a brit a főfutamon csak kilencedik lett, Nyikita Mazepin büntetése után azonban nemcsak egy helyet lépett előre a szombati végeredményben, hanem a fordított rajtrács értelmében nyolcat a vasárnapi startsorrendben.
Schumacher jó rajtot vett, és az első kanyarban Ticktum mögött fordult, de a következőben elfékezte magát, veszített egy pozíciót, és megkapta maga mögé a riválist, Ilottot. A brit azonban nem tudott Schumacherre koncentrálni, a német premás csapattársára, Robert Svarcmanra kellett figyelnie, akivel többször helyet cseréltek az első körökben – ami lehetővé tette az első háromnak, Ticktumnak, Daruvalának és Schumachernek, hogy elhúzzanak az üldözőktől.
A Haas jövő évi pilótája az 5. körben újra megelőzte Daruvalát, az indiai azonban visszavette a pozíciót. A folytatásban az első két helyezett elhúzott, Schumacher lemaradt, és újra megkapta üldözőként Ilottot.
A 15. körben Daruvala a Carlinnal először lendült támadásba a vezető helyért, és ekkor már Schumacher is kényelmetlen közönségben érezhette a riválist. A német egyértelműen lassabb volt Ilottnál, többször is elfékezte első abroncsait, tempóhiányát mutatta, hogy a páros mögött még négyen torlódtak fel, Svarcman, Zhou, Drugovich és a szombati nyertes Tsunoda.
Schumacher a 19. körben összeomlott: nem csupán Ilott, hanem Svarcman és Zhou is megelőzte. A többször elfékezett gumik teljesen elfogytak, ezért a német a kör végén ki is jött a bokszba, kerékcserére. Csupán a 20. helyre tért vissza, míg ellenfele harmadik volt. Schumacher előnye így is 10 pont maradt: Ilottnak nyernie kellett, hogy F2-es bajnok legyen.
Ticktum és Daruvala párosa ekkorra már 5 másodperccel elszakadt, de csatájuk – amely továbbra sem járt pozíciócserével – magában hordozta, hogy történik valami, ami Ilott malmára hajtja a vizet. Az indiai végül zökkenőmentesen ment el Ticktum mellett a 25. körben, ráadásul a következőben Tsunoda, majd Zhou előzte Ilottot – reményei ekkor váltak igazán halovánnyá.
A 34 körös futamot Jehan Daruvala nyerte: a Red Bull-védenc indiai első Formula-2-es győzelmét jegyezte a szezonzárón. Az utolsó előtti körben Tsunoda elhappolta a második helyet Ticktum előtt, a brit visszajött, aztán az utolsó kanyarban Tsunoda megint megelőzte: a japán újoncként a harmadik pozíciót biztosította be a bajnokságban. Zhou, Svarcman, Giuliano Alesi, Luca Ghiotto és a sóderágyat is megjáró Felipe Drugovich szerzett még pontokat.
Egyike bajnokesélyes sem végzett az első nyolc között: Ilottot boldog-boldogtalan megelőzte a végén, mindössze tizedik lett, míg Mick Schumacher 18. helyezettként biztosította be pályafutása eddigi legnagyobb eredményét, a Formula-2-es bajnoki címet.
Eredmény, Szahír, 2. futam:
Versenyző | Csapat | Hátrány | |
1 | Jehan Daruvala | Carlin | |
2 | Yuki Tsunoda | Carlin | 3.5 |
3 | Dan Ticktum | DAMS | 3.9 |
4 | Guanyu Zhou | UNI-Virtuosi | 5.6 |
5 | R.Shwartzman | Prema Racing | 7.5 |
6 | Giuliano Alesi | MP Motorsport | 9.0 |
7 | Luca Ghiotto | Hitech Grand Prix | 11.0 |
8 | Felipe Drugovich | MP Motorsport | 13.8 |
9 | Nikita Mazepin | Hitech Grand Prix | 14.5 |
10 | Callum Ilott | UNI-Virtuosi | 16.0 |
11 | Pedro Piquet | Charouz Racing System | 16.1 |
12 | C.Lundgaard | ART Grand Prix | 17.0 |
13 | Louis Delétraz | Charouz Racing System | 20.1 |
14 | Marcus Armstrong | ART Grand Prix | 21.8 |
15 | Roy Nissany | Trident | 23.6 |
16 | Marino Sato | Trident | 26.0 |
17 | Sean Gelael | DAMS | 26.7 |
18 | Mick Schumacher | Prema Racing | 28.5 |
19 | Guilherme Samaia | Campos Racing | 35.9 |
20 | Artem Markelov | BWT HWA RACELAB | 59.7 |
21 | Théo Pourchaire | BWT HWA RACELAB | 1 kör |
Ralph Boschung | Campos Racing | kiesett |