DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F2/F3

Veszélyes pályán bizonyított Keszthelyi Vivien

Újabb kihívásokkal teli hétvégét teljesített sikeresen a W Series-ben Keszthelyi Vivien, akinek már a szabadedzéseken külön harcot kellett vívnia a rajtrácsra kerülésért. A magyar pilóta a pénteki napon újfent élt a lehetőséggel és bizonyított, amivel már harmadik alkalommal harcolta ki az indulás jogát a bajnokságban, és így a Norisringen megrendezett eseményen ismét lehetősége nyílt a versenytapasztalat szerzésre.

A magyar versenyzőnek minden versenyautóban töltött kilométer különösen fontos a Forma-3-as kategóriában, hiszen a többiekkel ellentétben csak a 2019-es év elején váltott formula autóra a négy elsőkerék-hajtású túraautós, majd az azt követő egy hátsókerekes GT szezon után. A Norisringen megrendezett versenyhétvégén már pénteken egyfajta mini bajnokságot is tartottak a szervezők, melyről csupán aznap reggel tájékoztatták a versenyzőket.

A két hivatalos tesztpilóta, Keszthelyi Vivien és Sarah Bovy mellett Meghan Gilkes szállt harcba a 18 fős rajtrács egyetlen elérhető pozíciójáért, melyet a két szabadedzés folyamán elért leggyorsabb köreredménnyel lehetett kiérdemelni. A három pilóta külön csatáját végül Vivien nyerte, aki az egész mezőnyt tekintve a 7. legjobb köridőt autózta, ezzel pedig lehetőséget kapott arra, hogy részt vegyen a hétvége további versenyprogramjában.



A magyar pilóta a piros, illetve sárga zászlóval többször is megszakított időmérőn az ideális körén egy  hibának köszönhetően a 17. időt autózta, amit az elfékezett gumik miatt végül nem sikerült megjavítania, így  a hatalmas kihívás előtt állt. A versenyen - ahogyan az az időmérő után szinte borítékolva volt – kialakult előtte egy baleset, ami miatt a további ütközés elkerülése érdekében a magyar pilótának meg kellett állnia egy keresztbe álló autó mögött. A gyors reakcióidő miatt Vivien autója nem sérült, de az ebből adódó tetemes időveszteség következtében a versenyen a további felzárkózás lehetősége elszállt, és a magyar pilóta a 13. helyen fejezte be a futamot.

„Nagyon nehéz hétvége volt, hiszen a Norisring még a legtapasztaltabb versenyzőknek is extra kihívást jelent. Ez egy utcai pálya, ahol csak az ideális nyomvonalon van tapadás, a többi része rendkívül poros, ami komoly veszélyt jelent a pilótákra nézve. A betonfalak mellett könnyű hibázni, folyamatos koncentrációra, egyben szerencsére is szükség van, hogy elkerüld a balesetet. Nagyon örülök, hogy ismét rajthoz állhattam és így újabb tapasztalatokat gyűjthettem. Az ilyen lehetőségek adják a gyors fejlődés alapjait" – mondta Vivien a szombati verseny után.

Ahogyan azt a debreceni születésű pilóta is kifejtette, a versenyhétvége helyszínéül szolgáló Norisring egy rendkívül nehéz  pálya, ahol évről évre rendeznek futamokat. Magyar szempontból Keszthelyi Vivienen kívül csupán egyetlen hazai versenyzőnek, Kesjár Csabának adatott meg, hogy itt tegye próbára képességeit, ám az ő története 1988-ban tragikus véget ért, amikor szintén a Forma-3-as kategóriában versenyezve egy szabadedzésen életét vesztette a Norisring-en. A kiemelkedő technikai kihívást jelentő utcai pályával a W Series pilótáinak is meggyűlt a baja, az egész hétvégét balesetek tarkították. Közülük  csak egy pilótának volt kórházi kivizsgálásokra szüksége, de szerencsére apró rándulással zúzódással megúszta ütközését.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: