A Német Túraautó Bajnokság betétfutamaként láthattuk tavaly az európai Formula-3-as bajnokság küzdelmeit, amelyben több, jövőbeli Formula-1-es pilóta is pallérozódott (például a bajnoki címet megszerző Mick Schumacher, vagy a Red Bull juniorversenyzője, Dan Ticktum). Tavaly hozták meg a döntést, hogy összeolvad a GP3-mal és az F1 egyik előszobája lesz.
Ide igazolt a Van Amersfoort Racinghez a Makaóban tavaly ősszel súlyos balesetet szenvedő Sophia Flörsch, aki egy kétnapos, monzai teszten már ki is próbálta új, továbbfejlesztett F3-as versenyautóját. A hivatalosan Formula European Masters névre keresztelt sorozat iránt azonban feltűnően gyér volt az érdeklődés, összesen hat pilótát neveztek eddig, pedig alig másfél hónap múlva indult volna útjára a bajnokság.
A szervezők ezért úgy döntöttek, kihúzzák a dugót és az idei szezont törlik. Bár a sorozat egyébként a Formula-1-be törekvő fiatalok számára előnyös lehetett volna, mivel viszonylag komoly szuperlicenc-pontokat kaphattak volna a bajnoki cím megszerzésével, valamiért mégsem bizonyult elég vonzónak.
Azt még nem tudni, hogy csak az idei évadot fújták le, vagy később sem élesztik újjá, de a Motorsport.com szakoldal információit a közösségi médián keresztül az egyik érintett csapat, a Van Amersfoort Racing is megerősítette. „Fekete pénteknek hívnánk a mai napot. A sokunk által kedvelt F3-as sorozat (ahol például holland nemzeti hősünk, Max Verstappen is versenyzett) elhalálozott. Hamarosan tudatjuk, ezek után mik az idei terveink” – írta a Twitteren a holland istálló.
Sajtóhírek szerint a hollandok a német vagy az olasz F4-es bajnokságba nevezhetnek be vészmegoldásként. A Motopark gárdája az Euroformula Opent szemelte ki, a Fortec Motorsport pedig a spanyol bajnokság felé veheti az irányt. Alig másfél évvel ezelőtt a Pietro Fittipaldi győzelmével lezáruló Formula V8 3,5 széria szűnt meg, most újabb kapu zárult be az ifjú versenyzők előtt.