A mindössze 17 éves pilótahölgy nagyjából 275 km/h-val haladt, amikor hozzáért egy másik autó hátuljához, majd irányíthatatlanul nekicsapódott Sho Tsuboi TOM autójának a Lisszabon kanyarban, ahonnan kirepült a pályáról, átszakítva a védőkerítést, és nekicsapódott egy fotósok számára kialakított építménynek.
A balesetben Flörsch-nek eltört a gerince, amelyet a mai napon műtenek meg, de rajta kívül még Tsuboi-t, két fotóst, illetve egy pályabírót is kórházba kellett szállítani. Jean Todt, az FIA első embere a Twitterre írt ki egy közleményt, melyben biztosította a szövetség támogatásáról az érintetteket, és megígérte, hogy vizsgálatot indítanak, hogy többé ne történhessen ilyen.
„A súlyos makaói baleset után az FIA azonnal mozgósítani kezdte minden erejét, hogy segíteni tudjon azokon, akik érintettek voltak, illetve kivizsgálja, hogy mi is történt. Kielemezzük a szituációt, és megtesszük majd a szükséges intézkedéseket. Minden gondolatom Sophia Flörsch és a többiek körül forog. Mielőbbi felépülést kívánok nektek” – olvashatók Jean Todt szavai a Twitteren.
Nem ez az első eset egyébként, hogy Makaóban súlyos baleset történik, sőt rengeteg vér tapad már a 6,2 km hosszú Guia Circuit nevéhez. Ebben az esztendőben hat motorsport-eseményt rendeztek meg Makaóban, és idén sem maradtunk súlyos baleset nélkül. Tavaly egy brit motoros, Daniel Hegarty hunyt el, miután a versenyen nekicsapódott egy szalagkorlátnak, ezzel ő lett a nyolcadik versenyző, aki életét vesztette egy, a pályán történt baleset miatt.
Ezen a héten három motorost szállítottak kórházba a pályán történt balesetek következtében, közülük pedig Andrew Dudgeonnek egy fém rudat kellett behelyezni a gerincéhez, miután egy edzésen bukott. Látható tehát, hogy a makaói pálya biztonságával akadnak gondok, más kérdés persze, hogy mekkora ötlet szalagkorlátok között motorversenyeket rendezni.