A pénteki 8. helyezett, Antonio Fuoco startolt az első helyről a fordított rajtrács értelmében, magabiztos elrugaszkodása után pedig nem is kellett féltenie a pozícióját. Jóval zűrösebben alakult a helyzet mögötte: a 3. helyről Lando Norris átugrotta Jack Aitkent, aki aztán motorgondok miatt a kör végén fel is adta a küzdelmet. Ismét voltak rajtrácson ragadók: ezen a futamon sem úszta meg a balszerencsét Nyck de Vries, de még ő járt jobban, hiszen a mezőny után tudott eredni, még ha pont végül nem is ütötte a McLaren-tehetség markát. A szintén beragadó Tadasuke Makinót viszont hátulról eltalálta Luca Ghiotto.
Jöhetett is a virtuális biztonsági autó, és nem is utoljára a verseny során, hiszen történtek még incidensek szép számmal a 30 kör alatt. A falnak csapódva adta fel a versenyt a pénteki dobogós Sean Gelael, ezt a futamot sem vészelte át baleset nélkül a szörnyű hétvégét kifogó George Russell, a verseny legijesztőbb incidensét pedig Roy Nissany és Alexander Albon ütközése okozta, akik az alagút kijáratánál akadtak össze, miután az izraeli pilóta tempót veszített. Albon autója irányíthatatlanul száguldott előre a lassító mögött lévő falba, de mindketten szerencsésen megúszták az esetet.
BIG CRASH: Nissany slows out of the tunnel and flat out in his @damsracing, @alex_albon runs into the back of him
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) 2018. május 26.
LIVE now on Sky Sports F1 – Channel 406
Sky Go: https://t.co/fxH1316WnM #SkyF1 #F1 #F2 #MonacoGP #RoadToF1 pic.twitter.com/UcIotOKEMY
A verseny végére Santino Ferrucci és Nirei Fukuzumi páros kicsúszása tett pontot a Rascasse-ban, akik egymástól függetlenül, néhány másodperc eltéréssel sodródtak ki igen furcsa módon – az amerikai elmondása szerint valamilyen csúszós folyadék maradhatott a pálya azon pontján.
Ekkor a biztonsági autó állt a mezőny élére, és az utolsó két körre már nem is kaptak zöld utat a pilóták. Fuoco így viszonylag könnyed győzelmet aratott, a másodikként végző Norris nyomásának csak az első körökben kellett ellenállnia. A harmadik helyre első F2-es dobogóját szerezve Louis Delatraz jött be, akinek viszont komoly védekezést kellett bemutatni a szinte mindenhol támadni próbáló Artyom Markelovval szemben – az orosz pénteki győzelmét követően kapaszkodott most fel a negyedik helyig, így a hétvége legeredményesebb pilótája lett.
A sprintverseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Kör | Idő/Hátrány |
1 | Antonio Fuoco | Charouz Racing System | 30 | 48:44.373 |
2 | Lando Norris | Carlin | 30 | 1.172 |
3 | Louis Delétraz | Charouz Racing System | 30 | 2.069 |
4 | Artem Markelov | RUSSIAN TIME | 30 | 4.091 |
5 | Roberto Merhi | MP Motorsport | 30 | 6.099 |
6 | Arjun Maini | Trident | 30 | 7.449 |
7 | Maximilian Günther | BWT Arden | 30 | 7.955 |
8 | Nicholas Latifi | DAMS | 30 | 12.242 |
9 | Nyck de Vries | Prema Theodore Racing | 29 | 1 kör |
10 | Luca Ghiotto | Campos Vexatec Racing | 29 | 1 kör |
11 | Nirei Fukuzumi | BWT Arden | 27 | 3 kör |
12 | Santino Ferrucci | Trident | 27 | 3 kör |
- | Roy Nissany | Campos Vexatec Racing | 25 | - |
- | Alexander Albon | DAMS | 25 | - |
- | Ralph Boschung | MP Motorsport | 20 | - |
- | George Russell | ART Grand Prix | 18 | - |
- | Sean Gelael | Prema Theodore Racing | 3 | - |
- | Tadasuke Makino | RUSSIAN TIME | 2 | - |
- | Jack Aitken | ART Grand Prix | 1 | - |