DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Mindkét Ferrarit fékgondok sújtották a szingapúri F1-es futamon

Hamiltonnak a végére szinte teljesen el is szálltak a fékjei, de Leclerc is egész versenyen küzdött velük az F1-es Szingapúri Nagydíjon.

Mindkét Ferrarinál fékproblémák jelentkeztek a vasárnapi Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon: Lewis Hamiltonnál jelentkezett ez látványosabban, hiszen pozíciót is bukott a végén miatta egy büntetés révén, de Charles Leclerc-ről is kiderült, hogy menedzselnie kellett a helyzetet a futamon.

Hamilton esetében olyannyira látványos a fékgond, hogy az utolsó körökben nemcsak Kimi Antonelliről és az őt visszaelőző Leclerc-ről szakadt le, hanem kis híján Fernando Alonso is elkapta – hogy aztán a pályaelhagyások miatti büntetés révén végül tényleg az alaposan kifakadó spanyolé legyen a hetedik hely.

f1-ferrari-1-hamilton



A Ferrari F1-es csapatfőnöke, Frederic Vasseur tagadta Alonso azon állítását, hogy veszélyes lett volna a fékhelyzet náluk, míg maga Hamilton így értékelte az eseményeket a leintéseket követően:

„Rendben volt a verseny. Nem kaptam el a legjobban a startot. Nagyon nehéz volt előzni, és nagyjából beragadtam abba a pozícióba. A végén közeledtem Kimire, de aztán a fékek megadták magukat. Láthattátok, ahogy szikrák törnek elő a bal elsőnél, és vissza kellett vennem, hogy visszahűtsem őket. Amikor visszahűtöttem, kicsit magukhoz tértek, de a végére sem teljesen.”

Érdekesség, hogy a rádiózásból kiderült, hogy Hamilton mérnöke, Ricardo Adami az utolsó körökben figyelmeztette is a hétszeres világbajnokot, hogy ne vágjon le kanyarokat, majd amikor a leintés után közölte a pilótával, hogy öt másodperces büntetést kaptak, a brit vis maiorra akart hivatkozni: „Biztosan nem lesz büntetés úgy, ha vis maior lépett fel, nem?”

 

Leclerc-nek is gondjai voltak

f1-ferrari-2-leclerc

Mindeközben a másik Ferrari sem mentesült a problémáktól: Leclerc-nek ugyancsak sokszor kellett „bevitorláznia” a kanyarokba, azaz komolyabb fékezés nélkül, korábbi gázelvétellel begurulnia.

„Azt hiszem, az utolsó körökben nagyjából 15 másodpercet veszítettünk az élmenőkhöz képest. De ez nem teljesen tükrözi a valóságot. Az egész versenyen menedzselnem kellett a fékeket, és ez messze volt ideálistól” – fogalmazott a monacói, aki arra utalt, hogy a szingapúri körülmények játszhattak közre, amelyek valamiért a Ferrarit jobban sújtották:

„Mindannyiunknak így kellett tennie a hőmérséklet miatt, de számunkra ez tényleg extrém volt, főleg a vége felé. Az elsőtől az utolsó körig, az első előzések után, végig hihetetlen kemény futam volt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: