DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Vasseur: Nem volt veszélyes Lewis fékhibája

A Ferrari F1-es főnöke szerint biztonsági szempontból nem volt aggályos a brit problémája Szingapúrban, de frusztrálta őket, hogy anélkül nem tűnt rossznak a tempója.

Biztonsági szempontból nem aggódtak Lewis Hamilton fékproblémája miatt a Szingapúri Nagydíjon – árulta el Frederic Vasseur. A Ferrari csapatfőnöke szerint azért volt frusztráló a hiba, mert egyébként nem tűnt rossznak a hétszeres F1-es világbajnok tempója a futamon.

Hamilton a hetedik helyről startolva sokáig ebben a pozícióban is haladt, a hajrában viszont egy extra kerékcsere után a lágy gumikon nagy tempót diktálva zárkózott fel Charles Leclerc-re – aki el is engedte őt – és Andrea Kimi Antonellire.

f1-hamilton-ferrari-szingapur-2



Ám mielőtt mercedeses utódját támadhatta volna, problémái adódtak a fékekkel, így vissza kellett vennie: Leclerc visszaelőzte, s a végén épp csak Fernando Alonso előtt ért célba – igaz, utólag megbüntették Hamiltont, mivel sokszor elhagyta a pályát, ezért végül a spanyol mögé került a nyolcadik helyre.

A Ferrari F1-es vezére a leintést követően elárulta, hogy Hamiltonnál már a futam korai fázisában jelentkeztek a fékgondok: „Nehéz lesz a pozitívumokkal kezdeni…” – értékelt Vasseur. „Igen, nem az első, hanem a második-harmadik körtől sújtott minket a probléma.”

„És végig el kellett vennünk a gázt a futamon, de így sem egyszerű vezetni, hiszen minden körben alkalmazkodnod kell a fékponttal. Egyértelmű, hogy amikor néhány körig nyomhattuk Lewisszal, szerintem rendben volt a tempó. De nem teljesítheted a verseny 95 százalékát hátránnyal.”

Vasseur szerint a szingapúri hőség eleve komoly terhelést ró a fékekre, főleg a mezőnyben haladva, de így is váratlanul érte őket a probléma súlyossága. Azt viszont cáfolta a csapatvezető, amire Alonso panaszkodott meglehetősen ingerülten a rádiózása során, hogy veszélyes lett volna az, hogy Hamilton fékek nélkül vezetett a fináléban:

f1-hamilton-ferrari-szingapur-1

„Biztonsági szempontból rendben voltunk, igen, mivel alkalmazkodtunk a tempóval. Nem arról volt szó, hogy Lewis pokolian nyomta az utolsó körben, hanem 30 másodperccel lassabb volt. Biztonsági szempontból jók voltunk, de nem ez a cél. A cél persze, hogy biztonságos legyen, de nem csak az!”

Vasseurt az sem vigasztalta, hogy Hamilton megfutotta a nagydíj leggyorsabb körét: „Nem, mivel felraktunk egy szett lágyat a végén. Ez egy hamis leggyorsabb kör számomra, mivel nem ugyanolyan helyzetben voltunk.”

„Annyit mondhatok, hogy amikor nyomhatta, a tempó megvolt, az előtte haladókhoz képesti különbség pedig összhangban volt a gumik közötti különbséggel, de ebben nem volt több. Frusztráló ez számunkra is, mert úgy éreztük, amikor három kört teljesíthetett spórolás nélkül, akkor nem volt rossz a tempó.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: