DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

A Mercedes sem érti, honnan jött a szingapúri forma

„Mondjátok meg ti!” – reflektált Toto Wolff arra az újságírói kérdésre, hogy szerinte minek volt köszönhető a George Russell győzelmét eredményező tempó.

A Mercedesnél sem tudják a választ arra, minek volt köszönhető, hogy George Russell váratlan és magabiztos győzelmet aratott az F1-es Szingapúri Nagydíjon, ahol előzetesen inkább küszködésre számítottak.

Russell idei második pole-ját és győzelmét jegyezte a szingapúri utcákon, és ő maga is elismerte a diadal után, hogy ha rangsorba kellett volna állítania a helyszíneket, hogy hol lehetnek jó esélyeik, a városállam éjszakai futama a lista alján szerepelt volna.

f1-russell-szingapur-mercedes-1



A csapatfőnök Toto Wolff sem tudott egyértelmű választ adni arra a kérdésre, minek volt köszönhető a váratlanul jó formájuk: „Mondjátok meg ti!” – dobta vissza a labdát az újságíróknak. „Ez sosem volt egy kedves hely számunkra az autó teljesítménye szempontjából. És ha azt mondtátok volna, hogy így fogunk dominálni, ahogy ma tettük, nem hittem volna el.”

Wolff szerint a jelenlegi Formula-1-es versenygépekkel nagyon nehéz betalálni minden fronton az optimális tartományba, ezért lehet sok csapatnál hullámzó a teljesítmény – és most Szingapúrban nekik minden összeállt, ennek eredménye volt Russell győzelme és Kimi Antonelli ötödik helye:

„Ezek az autók igazi meglepetésdobozok. Ha megkérdeznétek a McLarent, miért nem mentek annyira jól az utóbbi három futamon, valószínűleg ők is nehezen tudnának válaszolni. És ugyanígy Max feltámadása, akinél ma megint hiányzott a teljesítmény, ahogy a Ferrari is ingadozik siker és kudarc között.”

f1-russell-szingapur-mercedes-2

„Egyszerűen annyira kicsi a különbség aközött, hogy betalálsz-e az autóval a megfelelő aerodinamikai tartományba vagy sem, hogy kihasználd a maximális mechnikai tapadást a gumik kinyírása nélkül, és nyilván ott van a Pirellik optimális pontja is.”

„Nem mindig egyezik az, amit a virtuális világban, a szimulátorban látunk azzal, ami a pályán történik. De itt az elejétől fogva szinkorban volt gumi, versenyző és autó, és nem lehetett legyőzni őket.”

Szingapúrban egyébként a hőség miatt sem lehetett számítani Mercedes-remeklésre, hiszen a W16-os rendszerint hűvösebb körülmények között teljesít jól. Ugyanakkor abban például van egyezés a Russell másik idei győzelmét hozó montreali pályával, hogy egyik helyszínen sincsenek gyors, nyújtott kanyarok, amelyek hiánya miatt kisebb oldalirányú terhelés éri az abroncsokat – és lehet, hogy ez is egy gyenge pontja az idei konstrukciónak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: