Barcelona az egyik leggumigyilkosabb pálya a Formula-1-es versenynaptárban, nem meglepő, hogy a Pirelli a három legkeményebb, azaz a C1-es, a C2-es és a C3-as keverékét szállította a Spanyol Nagydíjra. A gumigyártó jóslata szerint pedig az is garantált, hogy két kiállásra lesz szükség vasárnap délután.
Na de ez egyáltalán nem egyértelmű, hogy milyen leosztásban láthatjuk majd ezt a két kiállást! A Pirelli előrejelzése szerint a lágy abroncs szinte biztosan szerephez jut, méghozzá jó eséllyel a rajtnál – ami szintén érthető, hiszen az elrugaszkodáskor előnyt jelent a C3-as keverék. Ennek ellenkezője miatt az szinte kizárt a Pirelli szerint, hogy valaki a keményen startoljon, az ugyanis óriási hátrányt jelent még a közepes opcióhoz képest is.

Az olasz cég szerint nem kizárt, hogy a kemény gumik egyeseknél elő sem kerülnek majd: a lágy–közepes–lágy, valamint a lágy–közepes–közepes is lehetséges forgatókönyvnek tűnik. Ahogy persze az is, hogy valakinél mindhárom gumi felkerüljön az autóra a két bokszlátogatás során, de a Pirelli azt is elképzelhetőnek tartja, hogy valaki egy közepes és egy kemény gumis etap után a hajrára, a könnyülő autójára pakolja fel a lágyakat.
Kinek milyen gumija maradt az F1-es Spanyol Nagydíjra?
A stratégiai lehetőségeket persze korlátozza mindenkinél, hogy kinek milyen abroncsa maradt a futamra. És éppen emiatt is garantált a többségnél a lágy gumik használata, hiszen keményből és közepesből összesen csak két szettel rendelkeznek az élbolyban, így ha tényleg két kiállásra lesz szükség, egyszer biztosan kelleni fog a C3-as gumi.

A Pirelli által közzétett táblázat szerint nincs eltérés az első négy helyről induló Oscar Piastri, Lando Norris, Max Verstappen, George Russell kvartettnél: mindegyiküknek egy-egy friss szettje maradt mindhárom keverékből, plusz a lágyakból néhány használt garnitúra.
Akik így az élcsapatok közül eltérő stratégiát húzhatnak, azok a Ferrarik. Különösen Charles Leclerc-re lesz érdemes odafigyelni, aki két friss közepes keverékkel rendelkezik – azaz ő akár mellőzheti is a lágyat, ha úgy érzik, hogy a tartósabb opciókon jobban tud teljesíteni az SF-25-ös. Lewis Hamiltonnál annyi az eltérés, hogy eggyel több használt lágy keverék van a készletében.

Ahogy haladunk hátrébb, úgy láthatunk egyre több felhasználható friss szettet. Az Aston Martint érdemes még kiemelni, ahol Fernando Alonsónak nincs friss közepes és kemény gumija sem, csak használt, de jegyezzük meg: ők az a csapat, akik rendre tesznek egy-egy kört az abroncsaikba, így valószínűsíthetően azok a szettek is csupán egy bokszból ki- és bevezető kört tettek meg.
Az F1-es Spanyol Nagydíj vasárnap 15 órakor startol, a teljes rajtsorrend ide kattintva böngészhető.