Pierre Gasly Yuki Tsunoda féktávon való bemozgását tette felelőssé kettejük ütközéséért a Formula-1-es Monacói Nagydíjon, a Red Bull pilótája ellenben úgy érzi, nem csinált semmi rosszat. A felügyelők vele értettek egyet, az Alpine versenyzője kapott megrovást a történtekért.
Még a futam elején jártunk, amikor az egyaránt már egyszer kereket cserélő két pilóta ütközött: Gasly az alagútból kijövet, a sikán előtt csapódott bele volt csapattársa autójába. A versenyt végül így is a franciának kellett feladnia kettejük közül, bár pontot Tsunoda sem szerzett.

A leintést követően Gasly arra tett célzást, hogy ellenfele bemozgott a féktávon: „Yuki elkövetett egy hibát az alagút előtt, szóval nagyon közel kerültem hozzá, és minden körben a versenyíven, jobb oldalon fékezett. Ebben a körben nagyon közel voltam, szóval úgy döntöttem, bal oldalon maradok.”
„Elkezdett bal oldalon fékezni, én aztán elköteleztem magam a jobb oldal mellett, és aztán ő is visszamozdult az ideális ívre. Viszont én addigra már eltökéltem magam és később fékeztem, mint ő, szóval egyszerűen nem tudtam hova menni.”
„Nem igazán értem: egy normál pályán a féktávon nem mozogsz be, hanem ha ráléptél a fékre, ott maradsz, ahol vagy. Biztosan beszélni fogunk róla, de nem hiszem, hogy ez volt a legszebb megmozdulása.”
Ami Tsunodát illeti, ő a maga részéről úgy érezte, semmi rosszat nem tett: „Ez egy nagy rejtély: nem csináltam semmi ostobaságot, nem mozogtam be féktávon vagy hasonló. Nem tudom, mi történt, hogy őszinte legyek: visszatekintve csak arra emlékszem, hogy nekem ütközött.”

Gasly kapott megrovást az F1-es felügyelőktől
Az incidenst az FIA stewardjai is vizsgálták a monacói futamot követően. Meghallgatták mindkét pilótát, valamint elemezték a videofelvételeket és a telemetriaiadatokat is, ezek alapján pedig arra jutottak, hogy Gasly tehető „teljesen vagy elsődlegesen” felelőssé az ütközésért, viszont mivel nem járt következményekkel Tsunoda számára a baleset, csak egy megrovást osztottak ki neki – az elsőt az idényben.
Az FIA dokumentumából kiderül, hogy Gaslyék azzal érveltek, hogy Tsunoda nem hagyott egyautónyi szélességű helyet maga mellett, valamint bemozgott a féktávon. A stewardok szerint ugyanakkor a Red Bull a versenyíven védekezett, ráadásul az előző körökben csak minimálisan választott más ívet, így ezt nem tekintették úgy, hogy az ívről lehúzódva védekezett az Alpine ellen – márpedig az egyautónyi szélességű helyadás kötelezettségének ez a feltétele.
Emiatt a stewardok arra jutottak, hogy Gasly előzési kísérlete a monacói pálya azon pontján ambiciózus volt, és számítania kellett volna rá, hogy jobbra fog húzódni Tsunoda. Ráadásként pedig a telemetriából az is kiderült, hogy Gasly hátsó kerekei enyhén blokkoltak fékezés közben, ami miatt kisebb volt a fékezési hatékonysága, s ez is hozzájárult a balesethez.