Frusztrált és magyarázatot vár a Williams az FIA-tól, miért csak jóval később törölték pályaelhagyás miatt Nico Hülkenberg gyorskörét a bahreini Q1-ben, ami így megfosztotta Alexander Albont a továbbjutás esélyétől. Az FIA elmagyarázta: az ominózus kanyar nem szerepelt elöl a prioritási listájukon.
Hülkenberg az utolsó Q1-es körével harcolta ki a továbbjutást a Formula-1-es Bahreini Nagydíj kvalifikációján, épp csak kiszorítva a top 15-ből Albont. Később a második szakaszban a 13. helyet érte el – ám később visszasorolták a 16. pozícióba.
Történt ugyanis, hogy utólag a 11-es kanyarban történt pályaelhagyás miatt törölték a továbbjutást érő Q1-es körét, ami nélkül 16. lett volna a Stake pilótája. Ám mivel ezzel a Q2-ben részt sem vehetett volna, az ottani összes eredményét is elvették.
Ez azonban már nem vigasztalta Albont és a Williamst, hiszen ők már nem vehettek részt a második felvonásban, és Hülkenberg hátrasorolása után is csak a 15. rajthelyre léptek előre. James Vowles, a Williams F1-es csapatfőnöke nem is titkolta elégedetlenségét a Sky Sports F1 kamerái előtt nyilatkozva:
„Nincsenek jó érzéseim ezzel kapcsolatban. Frusztráló. Nyilván a pályahatárokat élőben elemzik, de a Hülkenberg-eset eredménye azután érkezett, hogy lehetőségünk lett volna a Q2-ben szerepelni, ma pedig Alexnek megvolt a tempója, hogy a Q3-ba is bejusson.”
„A Q1-ben szerintem nem sikerült a legjobban a kivezető köre, és aztán jelentősen feltartották. Amit meg kell értenünk, és várom az FIA jelentését, hogy miért elemezték sokkal később, mert nem egy pozíciót, hanem sokat nyerhettünk volna” – vélekedett Vowles.
„Részünkről a tény az, hogy kiesett a Q1-ben. Blokkoltak minket a bokszutcában, ilyen egyszerű. Amit meg akarok érteni, hogy miért történt ez, és nyilván ez nem fogja helyrehozni a pozíciónkat, az marad ugyanaz a rajtrácson.”
Arra a felvetésre, hogy nem kellene-e automatizálni a pályahatárok figyelését és a köridők törlését, a Williams-főnök így reflektált: „Ez jó kérdés. Még egy az FIA felé. Úgy hiszem, van bizonyos szintű automatizáció náluk. Hiszem, hogy van versenyirányításuk. Nem vagyok benne biztos. Nézzük meg a dokumentumot, amikor megjön, hogy miért történt ennyire későn, miért nem történt meg élőben.”
FIA: Nem volt prioritás a 11-es kanyar
A történtek után természetesen a Nemzetközi Automobil Szövetség is reagált: a Formula.hu-hoz is eljuttatott rövid kommünikéjükből kiderül, hogy a késedelmet az okozta, hogy a szóban forgó 11-es kanyar nem élvezett elsőbbséget a vizsgálódások szempontjából.
„Számos olyan kiemelt terület van a pályahatárok szempontjából, amelyeket folyamatosan élőben monitorozunk. Ezek elsőbbséget élveznek. A korábbi edzések alapján a 11-es kanyart nem tekintettük olyan területnek, amelyre a pályahatárok okán fókuszálni kell. Utólag látjuk, előbbre kellett volna vennünk a prioritási listánkon.”
„A pálya olyan területeinek ellenőrzése, mint a 11-es kanyar, kicsit tovább tart, mint a magas prioritású részeké. Sajnos ebben az esetben az ellenőrzés időzítése miatt nem tudtunk intézkedni a Q2 kezdete előtt. Amint tudomást szereztünk az esetről, intézkedtünk.”
„Építkezünk, hogy megnövelt erőforrásokkal, illetve jobb rendszerekkel és eljárásokkal dolgozzunk. Ebben az esetben ezt elrontottuk” – ismerte el közleményében az FIA.
Az F1-es Bahreini Nagydíj teljes rajtrácsa ide kattintva böngészhető. A futam magyar idő szerint 17 órakor rajtol.