Az F1-es csapatoknak az idénre elfogadott szabálymódosítás értelmében összesen már négy alkalommal kell az első szabadedzésen lehetőséget adni olyan pilótának, aki legföljebb két nagydíjon állt rajthoz – azaz értelemszerűen az újoncok első versenyhétvégéi beleszámítanak ebbe a „kvótába”.
Ilyen átültetésre nem minden helyszín alkalmas, a sprintes hétvégék eleve kiesnek, az olyan nehéz helyszíneken, mint Monaco vagy éppen Szingapúr nem szokás átadni az autót a fiataloknak, ahogy szezonnyitón se szoktunk ilyesmit látni, így érdemes időben elkezdeni a teljesítést, ha egy istálló nem akarja, hogy az idény végére maradjanak a kimaradt edzések.
Ennek megfelelően az erre minden szempontból alkalmasnak tűnő bahreini hétvégén a csapatok több mint fele, összesen hat istálló döntött úgy, hogy követi az Alpine Suzukában megkezdett példáját, köztük a McLarent kivéve a másik három élcsapat – már csak azért is tehettek így, mert a téli teszt miatt innen sokkal több adattal rendelkeznek, mint más pályákról.
A Red Bull két japán versenyzővel állt ki, Verstappent Ayumu Iwasa váltotta, a Haasnál szintén egy japán, a Suzukában még Alpine-nal FP1-ező Ryo Hirakawa ült Bearman helyére, a Ferrarinál Dino Beganovic kapta meg Leclerc autóját, Frederik Vesti 2023 után ismét beülhetett versenyhétvégén a Mercedesbe, méghozzá Russell helyén, Luke Browning a tavalyi idényzáró után kapott újra lehetőséget Sainz Williamsében, Felipe Drugovich pedig már hatodik szabadedzését futott az Aston Martinnal Alonso helyén.
A beugrók közül a legjobb köridő Luke Browning nevéhez fűződik, aki ezzel összesítésben a 13. lett, a többi fiatal mellett Strollt és Antonellit megelőzve – Vesti és Iwasa nem tették fel a közepes keveréket, ahogy a fiatal olasznak se volt rá lehetősége.
A leggyorsabbnak Lando Norris bizonyult az edzésen, aki bő két tizeddel előzte meg Pierre Gaslyt, mögöttük Hamilton, Albon, Ocon és Hülkenberg következett – azaz részben a beugrásoknak köszönhetően ugyan, de mégiscsak hat különböző csapat versenyzője zárt az első hat helyen.
Az edzés legnagyobb vesztese kétségkívül Andrea Kimi Antonelli volt, aki mindössze három kört tudott megtenni, mielőtt egy műszaki hiba véget vetett a gyakorlásának. A többiek edzése rendben zajlott, igaz nem sokon múlott, hogy a Williams számára jelentős anyagi kárral érjen véget idő előtt a gyakorlás, hiszen Albon és Browning közel járt az ütközéshez a 13-as kanyarban.
A visszajátszások alapján úgy tűnt, mindenekelőtt abból fakadt az incidens, hogy a csapat nem tájékoztatta rendesen a két versenyzőt az egymáshoz viszonyított helyzetükről – s Albonnak nem ez volt az egyetlen veszélyes szituációja, hiszen percekkel korábban Tsunoda elé engedték ki a bokszból, s a japánnak elkerülő manővert kellett végrehajtania.
Az F1-es Bahreini Nagydíj első szabadedzésének végeredménye
1. | Lando Norris | McLaren–Mercedes | 1:33,204 | 23 | |
2. | Pierre Gasly | Alpine–Renault | 1:33,442 | +0,238 | 23 |
3. | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:33,800 | +0,596 | 23 |
4. | Alexander Albon | Williams–Mercedes | 1:33,928 | +0,724 | 24 |
5. | Esteban Ocon | Haas–Ferrari | 1:34,184 | +0,980 | 19 |
6. | Nico Hülkenberg | Sauber–Ferrari | 1:34,262 | +1,058 | 24 |
7. | Jack Doohan | Alpine–Renault | 1:34,396 | +1,192 | 23 |
8. | Liam Lawson | Racing Bulls–Honda RBPT | 1:34,397 | +1,193 | 23 |
9. | Yuki Tsunoda | Red Bull–Honda RBPT | 1:34,484 | +1,280 | 23 |
10. | Oscar Piastri | McLaren–Mercedes | 1:34,508 | +1,304 | 25 |
11. | Gabriel Bortoleto | Sauber–Ferrari | 1:34,628 | +1,424 | 23 |
12. | Isack Hadjar | Racing Bulls–Honda RBPT | 1:34,667 | +1,463 | 22 |
13. | Luke Browning | Williams–Mercedes | 1:34,885 | +1,681 | 20 |
14. | Dino Beganovic | Ferrari | 1:35,055 | +1,851 | 20 |
15. | Lance Stroll | Aston Martin–Mercedes | 1:35,116 | +1,912 | 23 |
16. | Felipe Drugovich | Aston Martin–Mercedes | 1:35,198 | +1,994 | 19 |
17. | Ryo Hirakawa | Haas–Ferrari | 1:35,261 | +2,057 | 20 |
18. | Frederik Vesti | Mercedes | 1:35,325 | +2,121 | 26 |
19. | Ayumu Iwasa | Red Bull–Honda RBPT | 1:35,475 | +2,271 | 20 |
20. | Kimi Antonelli | Mercedes | 1:38,051 | +4,847 | 3 |