Kissé váratlanul aratott kettős győzelmet múlt hétvégén a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjon az évad nagy részében negyedik erőnek tűnő Mercedes. A csapat sem tudta feltétlenül megfogalmazni ennek okait: a győztes George Russell szerint például a hűvös idő mellett a gyakorlatilag teljesen sima, huplimentes aszfalt is kedvezett nekik.
Előbbiben biztos nem lesz részük a most hétvégi Katari Nagydíjon, sőt kifejezetten hőségre van kilátás, még ha nem is akkorára, mint 2023-ban, amikor az októberben rendezett futamon többen ájulásközeli állapotba kerültek az autóban.
A hőmérsékleti körülmények tehát aligha ízlenek majd a Mercedesnek, Toto Wolff csapatfőnök szerint viszont a pálya vonalvezetésével már más a helyzet – így beszélt minderről az alakulat verseny előtti sajtóközleményében:
„Várjuk a szezon utolsó előtti versenyét Katarban a Las Vegasban elért kettős győzelmünk után. A csapat remek munkát végzett a három nap során az Egyesült Államokban, végig gyorsak voltunk és remekül hajtottuk végre a futamot is szombat este.”
„George kontrollálta a versenyt a pole-pozícióból, szuperül vezetett és volt még tempótartalék is benne. Lewis eközben fantasztikus felzárkózást produkált a tizedik helyről, keresztülvágott a mezőnyön a második helyig, hogy ezzel bebiztosítsa a csapatnak a dobogó felső két fokát.”
„Pontosan egy ilyen fénypontot jelentő eredményt akartunk az idény végén, és rendkívül megérdemelt annak fényében, milyen kemény munkát és elhivatottságot mutatott mindenki az esztendő második felében.”
„A Las Vegas-i és katari versenyek nem is lehetnének különbözőbbek. Sok gyors szekció található a Lusail International Circuiten és csak néhány kemény féktáv, ha egyáltalán. Annak ellenére, hogy később megyünk oda, mint tavaly, még mindig nagy lesz a forróság, ez pedig ellentétes lesz a Las Vegas-i hűvös körülményekkel és sok lassú szakasszal.”
„Ugyanakkor így is újabb erős teljesítményt célzunk ezen a hétvégén. A W15-ös otthonosabban érezte magát a sok gyors kanyarral tűzdelt pályákon, mint például Silverstone és Spa. Határozottan profitáltunk a Las Vegas-i esti hidegből, ugyanakkor a katari nyomvonalnak kedvezőbbnek kellene lennie az autónk erősségei számára.”
„Tudjuk, hogy a riválisaink erősebbek lesznek, mint a legutóbbi hétvégén, de a célunk az, hogy újra megfelelő működési tartományba hozzuk az autót és ott legyünk az élen zajló harcban” – fogalmazott Wolff. Emlékezhetünk rá egyébként, hogy a Mercedes tavaly erősen szerepelt az időmérőn Katarban, de aztán a start után az első kanyarban ütközött Russell és Hamilton.